مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

داشتن سبک زندگی سالم در کنار حمایت خانواده و استفاده از خدمات مراکز درمانی و دارو های مورد نیاز می ‌تواند نقش مهمی در ترک اعتیاد بیماران داشته باشد. مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد یکی از توصیه هایی است که پزشکان برای رسیدن به زندگی سالم به افراد معتاد می دهند. چرا که برخی از خوراکی ها هستند که ممکن است برای بیماران ضرر داشته باشد و پروسه درمان را دشوارتر کند، مانند مواد قندی اما برعکس این مواد، ویتامین ها به سم زدایی بدن کمک می ‌کنند و موجب بازسازی سلول های بدن می ‌شوند. استفاده از مولتی ویتامین باعث می شود تا مقاومت بدن در مقابل بیماری ها افزایش پیدا کند و درد ناشی از ترک مواد مخدر کمتر شود. به طور کلی تغییر رژیم غذایی یکی از عواملی است که موجب تغییر ساختار مغز چه از نظر شیمیایی و چه از نظر روانی می ‌شود؛ بنابراین افرادی که اقدام به ترک اعتیاد می کنند می توانند از غذا ها و مکمل ها استفاده کنند که انتقال دهنده عصبی مانند سروتونین را در بدن افزایش دهد و روحیه فرد را بهبود ببخشند. مصرف ویتامین ‌ها یا تأمین مواد معدنی، این کار را در بدن انجام می دهند و سبب از بین رفتن علائم افسردگی، اختلالات خواب و کاهش خستگی می شوند. مصرف مولتی ویتامین ها با تجویز پزشک و به صورت یک عدد در روز کافی می باشد و ممکن است مصرف زیاد آن به بدن فرد آسیب برساند. شما عزیزان می توانید برای مصرف مولتی ویتامین در دوران ترک از مشاوره پزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین بهره مند شوید.

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

تأثیر قرص ویتامین برای ترک اعتیاد

افراد معتاد به مواد مخدر معمولاً اشتهای خود را از دست می ‌دهند و همین امر باعث می ‌شود و مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی به بدن آن ها نرسد. وقتی بدن فرد ضعیف باشد مواد مخدر فشار زیادی به سیستم سم زدایی بدن وارد می کند. کمبود طولانی‌مدت ویتامین ‌ها سلامت افراد را دچار مشکل می ‌کند؛ بنابراین هنگام ترک اعتیاد قرص های مولتی ویتامین توسط پزشک تجویز می ‌شود تا مواد شیمیایی موجود در مواد مخدر را از بین ببرند و درد ها و علائم دوران ترک را کاهش دهند. استفاده از ویتامین های مانند C، گروه B و E در کنار کلسیم منیزیم و نیاسین در پیشرفت روند ترک اعتیاد کمک می ‌کند. مکمل ‌های غنی شده با اسید های چرب امگا 3 که بیشتر در آجیل یا گوشت ماهی موجود است، ویتامین D قرص روی و ... نیز قرص هایی هستند که برای ترک اعتیاد مفید هستند. تقویت بدن با استفاده از مکمل های تقویتی زیر نظر پزشک و افراد متخصص یکی از روش ‌های درمانی اعتیاد است. در نهایت باید این را بدانید که مصرف مواد مخدر باعث می‌ شود که ویتامین ‌ها و املاح معدنی بدن دفع شوند و بدن فرد ضعیف شود؛ بنابراین تأثیر قرص ویتامین برای ترک اعتیاد در کنار عوامل دیگر را، نباید نادیده گرفت.

تأثیر قرص ویتامین برای ترک اعتیاد

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد بدون تجویز پزشک ممنوع

استفاده از مولتی ویتامین بیش از اندازه و هنگام ترک اعتیاد به هیچ وجه توصیه نمی شود. برخی از ویتامین ها مانند ویتامین D اگر بیش از اندازه مصرف شوند منجر به بیماری می شوند. مصرف مواد مخدر باعث تغییرات جسمی و روانی در بدن افراد می‌ شود. اگرچه در ابتدا سرخوشی ناشی از مصرف ترکیبات افیونی برای فرد معتاد جذاب است و به مصرف مجدد تشویق می کند، اما رفته رفته بالا رفتن مقدار مصرف و وابستگی شدید باعث بد اخلاقی و بی ‌تفاوتی فرد نسبت به خانواده و اطرافیان او می ‌شود. به همین سبب بسیاری از خانواده ها برای ترک فرد معتاد پیش قدم می شوند و به دنبال یافتن راه چاره می گردند. اولین قدم مراجعه به پزشک و افراد متخصص است تا با استفاده از روش ‌های درمانی و تجویز مکمل‌ هایی مانند مولتی ویتامین پروسه درمان و ترک را شروع ‌کنند. ترک اعتیاد ابتدا نیاز به انگیزه و روحیه دارد؛ بنابراین کمک گرفتن از روان درمانگر یا پزشک متخصص در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. پس از عبور از مرحله پذیرش اعتیاد توسط فرد و تصمیم به ترک، حمایت خانواده و استفاده از دارو های مکمل مورد نیاز است. برخی افراد گمان می کنند بدون کمک گرفتن از پزشک و تنها با مصرف مولتی ویتامین و سایر دارو های تقویتی می توانند اعتیاد خود را ترک کنند؛ اما چنین نیست، هر دارو علاوه بر مزایایی که دارد ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد. به خصوص افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند بایستی با توجه به نوع مواد مصرفی، دارو دریافت کنند و حتی گاهی نیاز به بستری دارند؛ بنابراین، استفاده از مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد بدون تجویز پزشک ممنوع است. برخی از مراکز معتبر ترک اعتیاد مانند کلینیک نگین در این زمینه به مددجویان مشاوره رایگان ارائه می کنند از طریق تماس با شماره و یا مراجعه به وب سایت کلینیک درمان اعتیاد نگین می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.