داروی گیاهی ترک اعتیاد الکل

همانطور که درمطالب قبلی گفتیم،اعتیاد به مصرف الکل آسیب های زیادی به جسم شما میرساند و همزمان روحیات شما را تحت تاثیر قرار می دهد که این موضوع باعث ایجاد بیماری های جسمی زیادی و مشکلات روحی زیادی در شما می شود.
در مطالب ترک اعتیاد الکل و روشهای ترک الکل در این خصوص صحبت کرده ایم و پیشنهاد می کنیم که این مطالب را مطالعه کنید تا آگاهی شما نسبت به ترک اعتیاد الکل بیشتر شود و بتوانید با اطمینان بیشتری در مسیر بهبودی قدم بردارید. اما در این مطلب قصد داریم که گذری به طب سنتی، مواد ارگانیک و طبیعی که به شما کمک می کند که ترک اعتیاد موفق تری داشته باشید بزنیم. پس با مرکز تخصصی بستری ترک اعتیاد نگین همراه باشید.

داروها و خوراکی های مخصوص ترک اعتیاد الکل

چگونه یک رژیم غذایی مناسب و سالم برای ترک الکل داشته باشیم؟

خوراک انسان، منبعی برای ورود مواد معدنی و مورد نیاز بدن است و از آنجایی که برطرف کردن نیاز های و کمبود های بدن در زمان ترک اعتیاد یک از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید.به همین دلیل شما باید با استفاده از تغذیه مناسب مواد مغذی که در اثر مصرف الکل به بدن شما نمی رسیده است را تامین کنید و به این صورت ویتامین ها و مواد معدنی که برای بدن شما ضروری است را به بدن خود برگردانید. مواد مغذی مهمی که باید مصرف کنید عبارتند از:

  • غذاهایی که ویتامین B12 دارند به شما کمک میکنند که کبد شما عملکرد بهتری داشته باشد و نیاز شما به الکل کمتر شود.
  • ویتامین C و غذاهای دارای این ویتامین به شما کمک می کنند که مغز شما عملکرد بهتری داشته باشد.
  • غذاهای که دارای آمینو اسید هستند به شما کمک می کنند خلق خوی شما ثبات پیدا کند و خماری کمتری در اثر قطع مصرف الکل تحمل کنید.

در ضمن شما باید به یاد داشته باشید که قند و کافئین و نیکوتین باعث می شوند که میل بیشتری نسبت به مصرف الکل داشته باشید، پس اصلا سمت این خوراکی ها و سیگار نروید. از طرفی غلات، سبزیجات، دانه های مقوی مثل حبوبات و میوه های تازه بهترین خوراکی ها برای این دوران هستند.

دمنوش ریشه قاصدک برای ترک اعتیاد الکل

یکی از دارو های گیاهی که در درمان عوارض جانبی بوچود آمده در اثر مصرف بیش از حد الکل بوجود آمده است بسیار موثر است ریشه قاصدک است که با استفاده از آن می توانید به ترمیم بافت های کبد خود کمک کنید و به این صورت عملکرد آنرا بهبود بخشید.

طرز استفاده از آن به این صورت است که: ابتدا یک قاشق چایخوری ریشه قاصدک را به مدت 5 تا 10 دقیقه دریک فنجان آب جوش دم کنید، سپس دمنوش را با چایی صاف کن صاف کرده و تا 4 ماه به طور ماهانه روزی 2 یا 3 فنجان از آن بخورید.

خرما برای ترک الکل

خرما سم هایی که به خاطر مصرف طولانی مدت مشروبات الکلی در کبد شما جمع شده اند را پاکسازی می کند. همچنین، خرما به کاهش میل به الکل منجر شده و جایگزین خوبی برای مواد مغذی از دست رفته می باشد.
روش استفاده آن به این صورت است که: 5 عدد خرما را به مدت یک ساعت در یک فنجان آب خیس کنید، بعد خرما را در آب له کرده و هسته های آن را خارج کنید و تا دو ماه روزی 2 بار از این معجون بنوشید.

خرما برای ترک الکل

روغن نارگیل برای ترک الکل

مصرف الکل باعث می شود بدن شما در برابر انسولین مقاومت کند و سیستم جذب قند بدن شما بهم بریزد. حال استفاده از روغن نارگیل که سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید است به شما کمک می کند که مغز شما توانایی جذب گلوکز را داشته باشد.از طرفی نارگیل می تواند در بدن شما مخمر های الکل را از بین ببرد و میل شما را به الکل کم کند.
استفاده از آن هم بسیار ساده است، کافیست روزانه 4 قاشق غذاخوری را به هر صورتی که دوست داشتید بخورید.

روغن نارگیل برای ترک الکل

مصرف روزانه کرفس برای ترک الکل

خوردن کرفس یک راه طبیعی برای سم زدایی است و شما می توانید از آن به عنوان یک پادزهر قوی و ضد الکل استفاده کنید.
روش استفاده از کرفس به این صورت است که شما نصف بطری آب کرفس و نصف بطری آب را با هم مخلوط می کنید و روزی دو لیوان نوش جان می کنید.

کرفس برای ترک الکل

کدو تلخ برای ترک الکل

کدو تلخ که به آن خربزه تلخ هم می گویند، یک داروی گیاهی بسیار مناسب برای سم زدایی است. همچنین، کدو تلخ به بهبود کبد کمک می کند.
روش استفاده از آن به این صورت است که ابتدا آب چند عدد از این کدوهای تلخ که عکس آنها را در زیر این قسمت مشاهده می کنید، بگیرید، 3 قاشق چایخوری از این آب را در یک لیوان دوغ بریزید و روزی یک لیوان با معده خالی بخورید.

کدو تلخ برای ترک الکل

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.