عوارض اعتیاد به کراک

کراک یکی از مشتقات کوکائین بوده و مصرف آن بین جوانان رواج پیدا کرده است. دلیل این امر هم قیمت ارزان آن نسبت به کوکائین است. کراک برای اولین بار در آمریکای جنوبی کشف و به بازار سیاه عرضه شد. در ابتدا بسیاری از افراد به تصور این که کراک خواهر خوانده کوکائین است رو به استفاده از آن آوردند.
اما طولی نکشید که عوارض کراک یکی پس از دیگری در کشورهای مختلف نمایان شد. در واقع کراک نمونه آزاد شده کوکائین بوده و هنوز فرایند شیمیایی خاصی روی ان صورت نگرفته است. در واقع هنوز خام است و به مرحله نهایی "کوکائین" نرسیده است. دلیل ارزان بودن آن هم همین مسئله است. کراک می تواند بدن افراد را با چالش های جدی روبرو کند.

بدن افراد کراکی

به گفته بسیاری از کارشناسان مواد مخدر بدن افراد کراکی از حالت طبیعی خیلی فاصله می گیرد. به طوری که هنگام مرگ امکان غسل دادن آن وجود ندارد. خیلی از افراد کراکی نیز به دلیل عفونت های پوستی قادر به حمام رفتن نیستند.
کراک می تواند زخم های عمیقی روی پوست مصرف کنندگان بر جا بگذارد. این زخم ها به قدری عمیق هستند که در برخی از موارد می توان استخوان فرد را مشاهده کرد. این زخم ها بیشتر شبیه به سوختگی و خودزنی هستند.
کراک سلول های پوستی را از بین می برد. به طوری که بافت پوست می میرد و به راحتی از بدن جدا می شود. به همین دلیل است که خیلی ها این امر را به کرم زدگی تشبیه می کنند. در واقع پوست هایی مرده مصرف کنندگان شبیه به کرم های کوچکی در می آیند که مدام از روی بدن آن ها به زمین می افتد.
در برخی مواقع پوست افراد (افراد زیر 20 سال) به قدری پیر می شود که انگار دستان یک فرد 90 ساله است. چین و چروک های شدید و زبر شدن دست همگی از عوارض مصرف کراک است.

عوارض کراک

عوارض مصرف کراک به دو دسته فیزیکی و روانی تقسیم می شود.

عوارض فیزیکی مصرف کراک 

  • گلودردهای مزمن
  • سرطان ریه
  • تنگی نفس
  • تیره شدن لب ها
  • آسیب های دهانی و دندانی
  • برونشیت
  • گرفتگی صدا؛ در مواقعی از دست رفتن تارهای صوتی
  • ابتلا به انواع بیماری های ریوی
  • تعریق شدید
  • بی خوابی
  • حمله قلبی
  • تشنج های مغزی
  • کاهش شدید میل جنسی
  • سکته
  • مرگ

عوارض روانی مصرف کراک 

  • افسردگی شدید
  • بی قراری
  • خودبزرگ بینی و هذیان گفتن
  • سوء ظن شدید
  • آشفتگی روانی
  • رفتارهای وسواسی
  • پرخاشگری
  • حالت های عصبی و غیرعادی
  • فوبیا
  • ترس های شدید و ناگهانی؛ گاهی اوقات تحمل ترس بر بیماران سخت شده و آنها را تا پای مرگ می کشاند

چرا بدن کراکی ها کرم میزند

پس از مصرف کراک به مدت چند ماه گوشت بدن دچار عفونت های شدید می شود. این امر به مرور موجب مرگ بافت پوست شده و فرد به اصطلاح کرم زده می شود. این عفونت به قدری شدید است که پوست افراد از بدن جدا شده و به زمین می افتد.
در برخی از مواقع نیز زخم های شدیدی روی پوست فرد نمایان می شود. این زخم ها بسیار عمیق بوده و در مواقعی به راحتی می توان استخوان فرد را دید.
متاسفانه کراک هایی که در ایران توزیع می شوند همگی تقلبی بوده و فشرده شده هروئین می باشند. این ماده تقلبی تا 150 برابر بیشتر از هروئین قدرت تخریب دارد.
در برخی موارد نیز مشاهده شده است که مواد تشکیل دهنده کراک هرگز هروئین نبوده و از ترکیبات شیمیایی فاسد بوده است. به همین دلیل است که عوارض مصرف کراک در ایران بیش از سایر کشورها است.

نحوه ترک کراک

کراک نیز مانند سایر مواد مخدر باید در کلینیک تحت نظر پزشک ترک شود. روش های مختلفی برای ترک اعتیاد به کراک وجود دارد که محبوب ترین آن درمان در 14 روز است. در این روش بیمار ابتدا دارودرمانی شده و سپس تا 14 روز زیر نظر پزشک در کلینیک بستری می شود.
روش بعدی ترک کراک روشی نوین به نام تحریک مغناطیسی یا نوروفید است. در این روش بدن بیمار در کنار دارودرمانی، سم زدایی می شود. این روش باید زیر نظر متخصص انجام شود؛ در غیر این صورت می تواند مشکلات فراوانی را برای سلامت بیمار به همراه دشات باشد.
بهترین درمان در واقع بستری شدن در کلینیک تحت نظر پزشکان با تجربه است.

عوارض مصرف کراک در مردان

عوارض مصرف کراک در مردان

کراک مخدری است که زن و مرد نمی شناسد، آثار مخرب آن پس از مدتی روی هر فردی نمایان می شود. اما با توجه به تفاوت بدنی مردان و زنان علاوه بر عوارض عمومی عوارضی مختص به هر جنس نیز، دارد. کراک در آقایان باعث کاهش میل جنسی شدید آنها شده و آنها را سرد مزاج می کند. همچنین این مخدر باعث زود انزالی نیز می شود. این مخدر افراد را کم خواب می کند و این کم خوابی باعث کاهش تمرکز فرد در طول روز و در نتیجه مختل شدن زندگی و اخراج از کار می شود.
علاوه بر این ها کراک، احتمال ابتلا به بیماری های ریوی و قلبی را نیز به شدت افزایش می دهد. با ادامه دادن به مصرف کراک، از طول عمر انسان کم کرده و انسان را هرچه سریع تر به آغوش مرگ نزدیک می کند. مخدر کراک علاوه بر عوارض جسمی دارای عوارض روحی نیز هست. این مخدر فرد را به شدت بدبین می کند و فرد دچار آشفتگی روانی، رفتارهای وسواسی و حالت های عصبی و غیرعادی می شود.
کلینیک ترک اعتیاد نگین با فراهم کردن امکانات کامل و ایجاد فضایی آرام و امن به همراه پزشکان و مشاوران متخصص ترک اعتیاد آماده ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی در زمینه ترک اعتیاد به کراک برای شما یا عزیزانتان است.

عوارض مصرف کراک در بارداری

عوارض مصرف کراک در بارداری

اگر باردار هستید و اعتیاد به کراک دارید به شما پیشنهاد می کنیم بدون هیچ درنگی توسط پزشک معاینه شوید چرا که استفاده از مواد مخدر آن هم مخدری مانند کراک در دوران بارداری به شدت به مادر و جنین آسیب می رساند. عوارض مصرف کراک در زمان بارداری به دو دسته عوارض مادری و عوارض جنینی تقسیم می شود. البته هر کدام از این عوارض تاثیرات جدی و جبران ناپذیری بر روی جنین می گذارند.
اگر مادر در طول بارداری به مصرف کرارک ادامه دهد ممکن است باعث پاره شدن زودرس پرده ها، سقط جنین، پره اکلامپسی، دکولمان و هموراژی قبل از زایمان و افزایش بروز سرویکال دیس پلازی و کارسینوم سرویکس در بارداری شود. همچنین مصرف کراک باعث بروز بیماری های از قبیل زردی، آنمی، تشنج، تومورهای شکمی، عفونت چشمی و اختلالات رفتاری و شناختی می شود. اینها فقط تعادی از از عوارض مصرف مواد مخدر بر روی جنین در طول بارداری است.
کلینیک ترک اعتیاد نگین تمامی امکانات مورد نیاز یک بانوی باردار را نیز در مرکز خود آماده کرده است. شما می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی برای خود یا فرزندتان این ماده مخدر را در نگین کنار بگذارید. پزشکان، مشاوران و کادر درمان این مرکز تا لحظه آخر در کنار شما هستند.

عاقبت کراک کشیدن

عاقبت کراک کشیدن

ماده مخدر کراک نه تنها باعث نابودی فرد بیمار که باعث نابودی زندگی اطرافیان او نیز می شود. این مخدر آثار مخرب وحشتناکی دارد که اگر هر کس از آنها با خبر باشد بی شک هیچ گاه به سراغ این مخدر نخواهد رفت.
تغییرات بارز در شخصیت و رفتار، از دست دادن توجه و تمرکز، کاهش وزن، ناپدید شدن لوازم قیمتی خانه، آشفتگی چشمگیر، رفتار کینه توزانه با افراد خانواده و دوستان، برنامه خواب نامنظم، بی توجهی به آراستگی ظاهری، پارانویا شدید (سوء ظن به همه)، بی قراری و اضطراب فقط کمی از مشکلاتی است که این مخدر می تواند برای فرد مصرف کننده ایجاد کند.
برای ترک این ماده مخدر هیچ گاه دیر نیست. شما می توانید از امکانات و کادر درمان کلینیک ترک اعتیاد نگین کمک بگیرید تا بتوانید به راحتی این مخدر را کنار بگذارید.

دیدگاه‌ها  
ممنون از اطلاعات خوبتان امیدوارم روزی برسد که هیچکس درگیر مواد مخدر نباشد
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.