ترک هروئین

ترک هروئین یکی از مشکلاتی است که را در این مقاله بررسی می کنیم. هروئین (heroin) یکى از ترکیبات مرفین است که با عمل استیلاسیون بدست مى آ‏ید. این ماده سفید رنگ طعم تلخی دارد که پس از مدتى نگهدارى بوى ترشى و سرکه به خود می گیرد. هروئین جزء انگشت‌شمار مواد مخدری است که چنین وابستگی شدیدی را ایجاد می‌کند.

به محض ورود هروئین در بدن، این ماده شیمیایی به سیستم اعصاب و دستگاه گوارش متصل می شود. از آنجایی که هروئین مستقیما با سیستم دریافت مخدر در بدن ارتباط برقرار می کند پس از مصرف، احساس سر خوشی، شادابی، خواب آلودگی، رضایت، شادی و گرمی به مصرف کننده دست می‌دهد. خطرات مصرف هروئین امروزه برای همه واضح است، هروئین بسیار قدرتمند است و بر روی سیستم عصبی تاثیر زیادی می گذارد. هروئین میزان تنفس و ضربان قلب فرد مصرف کننده را کاهش می دهد و در پی کاهش شدید ضربان قلب و میزان تنفس، فرد اصطلاحا اوردوز (overdose) می کند. وقتی مقدار زیادی هروئین وارد بدن شده باشد، بدن کم کم از کار می افتد.

با توجه به آنچه مطرح شد و درگیری هایی که هروئین از لحاظ جسمی و ذهنی انسان را درگیر خود می سازد اینجاست که ترک هروئین اهمیت پیدا می کند.از آنجایی که اعتیاد به هروئین یکی از رایج ترین انواع اعتیاد است اطلاع از انواع روش های ترک این ماده مخدر نیز، از اهمیت زیادی برخوردار است. 

ترک اعتیاد هروئین

ترک اعتیاد هروئین کار دشواری نیست، فقط کافی است کمی اراده داشته باشید و از یک راهنمای کاربلد که تجربه نجات افراد از بیماری اعتیاد هروئین را دارد کمک بگیرید. استفاده کنندگان از هروئین فکر می کنند که مجبورند از هروئین استفاده کنند، چون مصرف هروئین باعث کاهش درد کشیدن آن‌ها می شوند و از طرفی فرد مصرف کننده از علائم و آثار موقت قطع مصرف هروئین می ترسد. نشانه های ترک هروئین از چند ساعت تا یک روز بعد از مصرف هروئین خود را نشان می دهند.  افراد در هنگام ترک مواد مخدر باید از مواد غذایی مفید و مغذی استفاده کنند. استفاده از لبنیات و شیر برای ترک اعتیاد به همراه سبزیجات و میوه جات در کنار مغزیجات می تواند انرژی از دست رفته فرد معتاد را تامین نماید.

علائم ترک هروئین چیست؟

از شایع ترین علائم ترک هروئین که شما در تمامی بیماران مشاهده خواهید کرد نیاز شدید به مصرف مجدد است. ترک هروئین علائمی فیزیکی و روحی نیز در فرد معتاد به جا خواهد گذاشت. از جمله علائم فیزیکی ترک هروئین می توان به عرق کردن بی دلیل بدن حتی در فصل سرد، دردهای شدید استخوان ها، عضلات و مفاصل، حالت تهوع شدید و استفراغ، اسهال، آبریزش بینی، تب و لرز اشاره کرد.
از دیگر عوارض که می توانید در هنگام ترک هروئین در فرد مشاهده کنید داشتن احساس رخوت و سنگینی در بدن و اختلالات در خواب است. از علائم روحی ترک هروئین نیز می توان به احساس درماندگی در فرد، گریه کردن و ناراحتی های شدید اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمامی علائم ترک در یک فرد مشاهده نخواهد شد و با توجه به مدت زمان مصرف ممکن است یک فرد یک یا چند علامت را داشته باشد.
به دلیل تاثیرات و علائم ترک هروئین در فرد مرکز ترک اعتیاد نگین مشاوران مخصوص را برای دوره ترک در اختیار افراد معتاد قرار می دهد، شما می توانید با خیال راحت برای خود یا عزیزان‌تان در این موسسه اتاقی رزرو کنید و از امکانات مرکز ما استفاده کنید.
نکته ی دیگری که در خصوص علائم ترک هروئین باید بدانید این است که علائم فیزیکی ترک در افرادی که دوره ی بیشتری از این ماده مخدر سوءاستفاده کرده اند تا چندین ماه نیز نمایان خواهد بود. این افراد با علائمی مانند بی خوابی، استرس و افسردگی دسته و پنجه نرم خواهند کرد که دلیل اصلی آن تغییرات عصب های مغز است.

علائم ترک هروئین

مراحل ترک اعتیاد هروئین

نخستین مرحله برای ترک اعتیاد هروئین، سم زدایی است. پیشنهاد می شود که سم‌زدایی زیر نظر متخصص این کار انجام شود. معمولا ترک هروئین دردناک است و برای برخی افراد تا چندین هفته طول می کشد. در اولین مرحله در این کار برای اینکه بدن کم کم خودش را به نبود هروئین عادت بدهد، پزشکان داروهایی تجویز می کنند که این مرحله از درمان را کمی راحت تر کند.
افراد مصرف کننده هروئین که قصد ترک کردن را دارند باید رفتارهایی که موجب مصرف دوباره آن‌ها می شود را کنار بگذارند تا کار را برای خود دشوارتر نکنند. همچنین به مشکلات روحی مختلفی مانند افسردگی که ممکن است همزمان با اعتیاد ایجاد شود اهمیت دهد و باید درمان شود. در ادامه به بررسی دو روش موثر بازپروری می پردازیم:

  1. روش بازپروری بستری
    تا امروز بیشترین افرادی که مصرف هروئین را قطع کرده و سلامتی خود را بازیافتند، از این روش استفاده کردند. در روش بازپروری بستری ارتباط فردی که قصد ترک مواد مخدر را دارد با عوامل خارجی قطع می شود، این افراد در کمپ های ترک اعتیاد از یک برنامه روزانه شامل جلسات گروهی پشتیبان، درمان روزانه و فعالیت های بهبود دهنده دیگر پیروی می کنند.
    فعالیت های این کمپ ها به دو دسته ی نیازهای روحی و جسمی تقسیم می شود، فعالیت های روحی برای بازیابی روحیه و اشتیاق از دست رفته است و فعالیت های جسمی شامل ورزش و فعالیت های بدنی مختلف می شوند. ترک اعتیاد به روش بستری معمولا 30 تا 90 روز طول می کشد، البته که این زمان به مقدار مصرف شخص بیمار برمی گردد؛ هر چه اعتیاد شخص به هروئین قوی تر باشد، برای بهبودی به زمان بیشتری نیاز دارد. سم زدایی در ترک اعتیاد هروئین یکی از مراحل بسیار مهم و حیاتی است.
  2. روش بازپروری سرپایی
    افرادی که اعتیادشان به هروئین در حد خفیف است می توانند به مراکز ترک اعتیاد سرپایی مراجعه کنند. این افراد که قصد ترک هروئین را دارند، در این روش می توانند به زندگی شخصی و شغل خود ربه صورت روال عادی بگذرانند و همزمان مراحل درمان را انجام داده و از داروها تجویز شده توسط دکتر استفاده کنند.
  3. روش بیهوشی کامل
    این یک روش سریع برای ترک اعتیاد هروئین است. این روش با بیهوشی عمومی صورت میگیرد. با اینکه این یک روش سریع ترک هروئین است اما یک روش با ریسک بالا است. در یک مطالعه موردی حدود 8.6 درصد افرادی که از این روش قصد ترک اعتیاد داشتند در دوره بیهوشی – زمانی بین 4 تا 8 ساعت – سکته قلبی کردند و جان خود را از دست دادند.
  4. ترک سریع اعتیاد به هروئین
    ترک سریع اعتیاد مثل اسمش فرد را با بیشترین سرعت دیتاکس می کند. در این روش با استفاده از داروهای آنتاگونیست افیونی (نالوکسان یا نالترکسون) علائم هروئین را کاهش می دهند. با اینکه این روش ممکن است در نگاه اول به نظر خیلی جذاب بیاید اما ریسک های متفاوتی را با خود به همراه دارد، ایست قلبی، تجمع مایعات در ریه و شروع سریع علائم ناخوشایند از جمله این موارد است.

آماده سازی هروئین

ترک هروئین چند روز طول می کشد؟

به فرآیند خروج ماده اعتیاد آور از بدن، ترک یک ماده مخدر یا دیتاکس می گویند. هرچه این ماده مخدر زمان بیشتری مصرف شده باشد ترک آن نیز با علائم ناخوشایند تری دارد. برای افرادی که تلاش می‌کنند ترک هروئین را خودشان انجام دهند کنترل این علائم بسیار ناخوشایند و دردناک خواهد بود، به همین دلیل با ترک هروئین در خانه را به هیچ وجه پیشنهاد نمی دهیم. 
از آنجایی که ترک هروئین با درد همراه است، بسیاری از افراد معتاد به هروئین از این فرآیند می ترسند و علاقه ای به ترک ندارند. بسیاری از آن‌ها این تصور را دارند که علائم ترک هروئین هفته ها طول خواهد کشید. این درست است که بعضی از علائم هفته ها طول می کشد، اما سخت ترین علائم ترک هروئین در چند روز اول تمام خواهد شد، به علاوه مراکز ترک اعتیاد به شما در کنترل این علائم کمک خواهند کرد پس نگران این علائم نباشید.

علائم ترک هروئین بین 10-12 ساعت بعد از آخرین مصرف خود را نشان می دهد. در 42 الی 72 ساعت اول، افراد معتاد به هروئین با سخت ترین علائم ترک رو به رو خواهند شد. این قسمت دردناک ترین پروسه ترک هروئین است.
با اینکه سم زدایی هروئین و خروج این ماده از بدن مرگ آور نیست، بسیاری از افراد به دلیل دردی که در این مرحله با آن مواجه می شوند از ترک دست می کشند؛ به همین دلیل بهتر است ترک هروئین به کمک یک تیم متخصص انجام شود.
درد ترک هروئین پس از چند روز اول کاهش پیدا می کند، اما بسیاری از افراد تا هفته ها و حتی ماه ها علائم ترک هروئین (و علاقه به مصرف دوباره ) دست و پنجه نرم خواهند کرد. 

ترک هروئین با قرص ب2 یا شربت متادون

در افرادی که دوره اعتیاد به هروئین بالا است، ترک اعتیاد به صورت یکدفعه امکان پذیر نیست؛ به همین دلیل بعضی متخصصان با تجویز قرص ب2 یا شربت متادون درد ترک اعتیاد را کاهش می دهند. اما نکته قابل توجه در این خصوص این است که خود داروی متادون یک داروی اعتیاد آور است به همین دلیل استفاده از آن به صورت سر خود و بدون نظارت پزشک پیشنهاد نمی شود.

از طرفی ترکیب متادون با سایر داروها و مواد مخدر بدون نظارت پزشک خطرناک است و می تواند منجر به بیهوشی یا مرگ در فرد بشود. به همین دلیل برای دوز مصرفی متادون و نحوه مصرف آن هنگام ترک هروئین حتما باید با پزشک متخصص مشورت شود. توصیه ما به شما این است که ترک هروئین را به تنهایی انجام ندهید.

ترک هروئین چند روز است

اغلب افراد فکر می کنند چون می دانند، سم زدایی هروئین چند روز طول می کشد ، می توانند بدون کمک این کار را انجام دهند. ممکن است شما هم فکر کنید مگر ترک هروئین در خانه چند روز طول می کشد؟ خب تحمل می کنم! اما واقعیت این است که بیشتر افراد اراده ترک هروئین به تنهایی را ندارند زیرا درد ترک هروئین به گونه ای است که بسیاری از افراد نمی توانند تنهایی آن را تحمل کنند و به دلیل اینکه دسترسی به مواد در خانه آسان تر از کلینیک ترک اعتیاد است بسیاری از این افراد در ترک ناموفق خواهند بود. چرا که اعتیاد یک بیماری است که توانایی انتخاب را از افراد می گیرد. استفاده از غذاهای سالم به افراد در بهبود سم زدایی کمک می کند. از جمله مواد غذایی که می توانید در این دوران مصرف کنید عبارتند از:

  • مصرف وعده های غذایی و میان وعده های مغذی
  • داشتن فعالیت بدنی و استراحت کافی
  • کاهش مصرف کافئین در صورت امکان مصرف کافئین
  • کمک گرفتن به طور منظم از مشاوران یا گروه های پشتیبانی
  • استفاده کردن از مکمل های ویتامین و مواد معدنی
  • مصرف امگا۳ و آنتی اکسیدان‌
  • مصرف منظم میوه و سبزیجات

چگونه از اعتیاد دوباره به هروئین جلوگیری کنیم و پاک بمانیم؟

درمان اعتیاد به هروئین کاری زمان بر است و باید به صورت مستمر انجام گیرد، به همین دلیل افرادی که به تازگی ترک کرده اند باید به طور منظم به پزشک معالج خود مراجعه کنند تا با کمک آن ها بر وسوسه شدن برای مصرف دوباره غلبه کنند. همچنین در ادامه به بررسی راه هایی می پردازیم که باعث می شود میل به مصرف دوباره تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

1. مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک را قطع نکنید.

اگر پزشک داروهایی مثل بوپرنورفین را تجویز کند، باید تا زمانی که پزشک معالج صلاح دیده است ادامه یابد؛ اگر به صورت خود سرانه مصرف دارو ها قطع شود، میل فرد به مصرف دوباره به شدت افزایش می یابد و فرد احتمالا به سمت مصرف دوباره می رود.

2. مشاوره و جلسات گروهی ترک اعتیاد هروئین را ادامه دهید.

از آنجایی که تاثیرات هروئین بر روی مغز تا مدتها باقی می ماند؛ یک روز پر استرس کافی است تا فردی که تازه ترک کرده به مصرف دوباره هروئین گرایش پیدا کند، برای حل این مشکل از متخصص ها و یا از جلسات گروهی 12 قدمی استفاده کنید.

3. مراقب مصرف دارو های جدید باشید.

برخی از داروهای مسکن مثل هیدروکودون یک از عواملی است که می تواند شما را دوباره به سمت مصرف هروئین بکشاند. افرادی که به تازگی مصرف هروئین را قطع کرده اند باید بسیار مراقب باشند، خصوصا در زمان هایی که بر حسب اتفاقی در بیمارستان بستری اند.

4. تفریحات سالم و دوستان پاک پیدا کنید.

افرادی که ترک اعتیاد هروئین را تجربه کرده اند، تا مدت ها با احساس بد تنهایی، خستگی و ... دست به گریبانند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد ترک هروئین را دارید،  دوست های جدید پیدا کنید و به تفریح و رفت آمد با آدم ها جدید و سالم بپردازید؛ یا اینکه می توانید کتاب بخوانید، فیلم ببینید و پیاده روی کنید.

افرادی که به هروئین اعتیاد دارند، قدر زندگی خود را نمی دانند و نمی دانند که وارد چه بازی خطرناکی شده اند. مصرف هروئین کم کم هم از نظر ظاهری و هم از نظر باطنی فرد مصرف کننده را می خورد و می تراشد و بدتر از آن فرد مصرف کننده را نسبت به خود بی اهمیت می کند.

این اتفاقات باعث می شود که فرد معتاد به هروئین آرام آرام به سمت مرگ پیش برود.
اگر مشکل مصرف هروئین دارید به یاد داشته باشید که امروز ترک کردن، راحت تر از فردا ترک کردن است، پس درنگ نکنید و همین الان با متخصصان ما در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

ترک هروئین چند روز طول میکشد

ترک هروئین و هر ماده اعتیادآور دیگری سخت و زمان بر است، اما پس از گذشت مدت کوتاهی علائم ترک اعتیاد بسیار کم می شوند و می توانید اوقات خوشی را سپری کنید، بنابراین برای به دست آوردن روزهای خوب بجنگید و پا پس نکشید. ما اینجا در کلینیک نگین هستیم تا شما را در این مسیر نه چندان آسان همراهی کنیم و مسیر را برای شما هموارتر سازیم. ترک هروئین از نظر شدت و زمان به سه دسته تقسیم می شود که آن ها را برای شما به همراه شدت شان، شرح می دهیم:

  • دوره اول (۶ الی ۱۲ ساعت پس از آغاز ترک): در این زمان که پس از آخرین زمان مصرف آغاز می شود، علائم ترک خود را نشان می دهند و فرد میل شدیدی به مصرف دوباره دارد.
  • دوره دوم (۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از آغاز ترک): در این دوره که علائم بیشترین حد خود را دارند و از سخت ترین زمان هایی است که فرد مصرف کننده باید تاب و تحمل زیادی از خود نشان دهد، میل مصرف هروئین بسیار پر قدرت است.
  • دوره سوم (۷۲ ساعت پس از آغاز ترک): در این دوره علائم و میل مصرف کم کم فروکش می کنند و فرد معتاد اوضاع بهتری دارد.

البته مدت زمان ترک اعتیاد در هر فردی متفاوت است و به همین دلیل ممکن است در برخی از افراد تا هفته ها و ماه ها علائم ترک اعتیاد وجود داشته باشد. ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین تمام تلاش خود را می کنیم که ترک هروئین در مدت زمان کوتاهی انجام شود و تا جای ممکن عوارض و علائم ناشی از فرد را کاهش می دهیم تا فرد مصرف کننده از ترک خود به هیچ وجه پشیمان منصرف نشود‌.

برنامه کامل ترک هروئین چیست

هروئین یکی از مواد مخدری است که اثرگذاری بسیار بالایی بر روی بدن دارد و درصد اعتیاد آوری آن بسیار بالا است. اگر شما هم به هروئین وابسته شده اید باید بدانید که هر بار که هروئین را در دوز بالایی مصرف می کنید خطر اوردوز وجود دارد و جان شما را تهدید می کنید. بنابراین برنامه کامل ترک هروئین را برای شما می گوییم تا بتوانید ترک هروئین را شروع کنید و زندگی جدیدی را برای خود تشکیل دهید. در کلینیک های ترک اعتیاد معتبری همچون کلینیک نگین این برنامه به طور کامل انجام می شود. برای ترک هروئین ابتدا باید سم زدایی از بدن خود را انجام دهید تا اثرات مخربی که این ماده روی بدن شما داشته است از بین برود. این کار باعث می شود که علائم ترک اعتیاد بسیار کاهش پیدا کنند و در این زمان که دیگر هروئین به سیستم عصبی بدن نمی رسد، بتوانند کار خود را درست پیش ببرند و با نبود هروئین سازگاری پیدا کنند.
پس از سم زدایی باید به سراغ روش های درمانی ترک هروئین رفت. روش دارویی، روش سنتی، روش تدریجی و... از روش های درمانی هستند که با توجه به خواست شخص مصرف کننده و توانایی او می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. برای انتخاب روش ترک هروئین نزد یکی از متخصصان ترک اعتیاد خود روید تا فرد مصرف کننده ویزیت شود و بهترین روش ترک آن را به شما بگوید. پس از آن نیز باید به سراغ تدارک مکانی باشید تا در آنجا فرد راحت تر بتواند دوره ترک خود را بگذراند و هیچگونه دسترسی به هروئین و سایر مواد مخدر نداشته باشد. باید بتوانید به او انگیزه و امید کافی برای ترک بدهید و همراه او در این مسیر سخت و طاقت فرسا باشید تا یک بار برای همیشه از شر این ماده مخدر منحوس نجات پیدا کنند.

هماهنگی های لازم با دکتر هنگام ترک هروئین چگونه است

ترک هروئین و سایر مخدرات فرآیند پیچیده ای دارند و گاه ممکن است دردسر ساز باشند، به همین دلیل می بایست قبل از انجام هر کاری با یک پزشک و درمانگر متخصص ملاقات کنید و اجازه دهید بیمار شما توسط متخصص ویزیت شود و علت اعتیاد فرد به این ماده ریشه یابی شود و روش های درمانی که روی فرد مصرف کننده بهتر جواب می دهد بررسی شود و سایر داروها و اقداماتی که لازم است صورت بگیرد توسط یک متخصص حاذق بیان شود. برای این کار می توانید متخصص هایی که در حوزه اعتیاد فعالیت دارند را در شهر خود بیابید و با آن ها مشورت کنید. ترک اعتیاد به خصوص هروئین، اقدامی بسیار مهم است و نباید خود سرانه برای آن تصمیمی بگیرید زیرا ممکن است منجر به مرگ شود و خطرات زیادی را برای مصرف کننده به دنبال دارد.
با مراجعه به کلینیک ها نیز درمانگرها شما را راهنمایی می کنند و مرحله به مرحله به شما می گویند که باید چه کاری را انجام دهید و چه اتفاقاتی را در پیش دارید و مدت زمان ترک هروئین را که در هر فرد متفاوت است، با توجه به مصرف کننده شما تخمین می زند و شما را آماده می کند. یک فرد متخصص در هر زمینه ای قطعا در آن زمینه بهتر می داند و سر رشته دارد، پس به متخصصان کلینیک ترک اعتیاد نگین و سایر کلینیک ها اعتماد کنید و بهترین ها را به دست آورید.

دیدگاه‌ها  
+2
من الان یه روزه هروئینو ترک کردم ولی علائمی نداشتم یعنی اعتیاد نداشتم بهش؟
والا اگه کسی معتاد استامینوفن هم باشه تو 24 ساعت بعضی علائم ترک رو نشون میده شما خوشبختانه اعتیاد نداشتین که هروئین نتونسته خمارتون کنه.
+4
من فقط چند بار هروئین کشیدم بازم ممکنه اوردوز کنم؟
یه بارم زیاد مصرف کنی اوردوز می کنی.لطفا مصرف نکنید.
شوهر من چند ساله هروئین تزریق میکنه زمان ترکی که نوشتین همونه یا فرق داره با مصرف عادی؟
-1
من یه ماهم نیست هروئین مصرف می کنم میتونم سرپایی درمان شم؟
+2
دوست عزیز شما چون هنوز در مرحله تخریب مواد مخدر نیفتادی به هیچ وجه از لحاظ جسمی دچار دردهای فیزیکی نمیشی ولی لامصب یه چیزی که اصلا دوران طلایی و دوران تباهی حالیش نیست قدرت بیماری اعتیادت هست که تو دوست داری مصرف نکنی ولی اون به صورت هزاران فکر وسوسه امیز میاد سراغت مثلا یکبار به خودت میگی امروز بزنن از فردا شروع میکنم به ترک کردن. یا باز بهت دستور میده تو که از صبحه مصرف نکردی الان غروب شده یکبار که عیبی نداره میخواستی چند نوبت مصرف کنی تا الان ولی همش الان یک بار مصرف میکنی کردی تو کل روز همینجوری هم فردا راحت میزاریش کنار همین یکبارم نمیزنی .
در کل بخوام بهت یه چیز کلی بگم بیماری اعتیاد یک بیماری روحی روانی و بسیار مزمن و پیشرونده هستش .
که وسوسه مصرف مجدد مواد مخدر را به صورت یک عروس هزار چهره به جانت می اندازه تا در مقابل یکی از این وسوسه ها تسلیم و مجبور به مصرف بشی تنها راه پیشگیری از این افکار هم فقط شرکت در یکی از جلسات NA ویا همان معتادان گمنام هستش و دیگر من هیچ راهی رو ندیدم که به این شدت و قدرت انسانهای بسیاری که اعتیاد داشتن رو پاک نگه داره
پسر من یه مدته بوپرنورفین میخوره حاضرم نیست دوباره دکتر بره تا کی باید ادامه بده؟
در اولین فرصت.اگه قراره فردا بهش ده میلیون بدن بگه من الان و همین امروز باید ترک کنم و اون ده میلیون از جانم که بهتر نیست.بهترین چیزی که به انسان اراده محکم برای ترک رو میده اعتقاد و باور درست هست همون چیزی که نمیزاره به سمت این مسائل بری.
من شوهرم هرچی هروئینو ترک کرده بازم برمیگرده میگه نمیشه این مواد رو ترک کرد باید چجوری راضیش کنم؟
من دوازده ساله شیشه وحدودهفت ساله هروئین مصرف میکنم شایدبظاهرتخریب نداشتم اماازلحاظ روحی روانی خیلی داغونم وبه ته خط رسیدم.مشکلی که برای ترک دارم بنابه دلایلی نمیتونم برم مرکزترک اعتیادتاترک کنم وتوخونه راحت ترم امامتاسفانه کسی روندارم پیشم بمونه وازم لااقل مراقبت کنه چندروزی تابهترشه حالم نمیدونم این چه تقدیری هست نصیبم شده یاخودم قسمت خودم کردم لطفاکمکم کنیدبهم راهی نشون بدید دیگه امیدی به فرداندارم
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول - ترک هروئین

ترک هروئین باعث مشکلات روانی می شود ؟

پس از ترک در بسیاری از معتادان به هروئین علائمی از جمله اختلالات عاطفی مانند افسردگی و اضطراب و مواردی مانند اختلال خواب و میل فراوان به مواد افیونی دیده می شود. در روند درمان معتادان به هروئین در کلینیک نگین با مشاوره و روان درمانی اکثر این موارد برطرف می شود.

میانگین سنی مصرف کنندگان هروئین برای اولین بار چقدر است ؟

سوء مصرف هروئین از سال 2007 تاکنون حداقل 244 درصد افزایش یافته است و بسیاری از مصرف کنندگان جدید هروئین را جوانان تشکیل می دهند و میانگین سنی آن ها 24 سال است.

آیا مصرف هروئین باعث نارسایی تنفسی می شود؟

هروئین و سایر مواد افیونی بر گیرنده های مغز که مسئول تنفس هستند تاثیر می گذارند و ایجاد تنگی نفس می شوند و در بعضی موارد کنترل تنفس را مختل می کنند.

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.