شیر برای ترک اعتیاد

مصرف نوشیدنی شیر برای ترک اعتیاد به وسیله بسیاری از کارشناسان سلامت و مشاوران ترک اعتیاد سفارش و تجویز می شود. ولی سوال اصلی این است که آیا خوراک بر روی روند ترک تاثیر گذار هست؟ رژیم غذایی مناسب برای افرادی که در پروسه ترک اعتیاد هستند چیست؟ آیا واقعا این توصیه و تجویزاتی که در مورد خوراک و تغذیه دوره ی ترک اعتیاد می شود منبع موثقی دارند؟

آیا شیر برای ترک اعتیاد خوب است ؟

شیر بنا به داشتن خاصیت های زیاد و اثر سم زدایی که بر بدن انسان دارد، در درمان و ترک اعتیاد مورد مصرف قرار می گیرد؛ اما افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند، با مشکلات جسمانی و گوارشی فراوانی سر و کله می زنند که امکان هضم شیر مصرف شده را برای آنان دشوار سازد. برای مقابله با این دسته از مشکلات بهتر است زیر نظر متخصص ترک اعتیاد بوده و از نظرات و تجویزات او استفاده کنند. در ادامه به فوایدی که شیر برای ترک اعتیاد دارد می پردازیم.

مصرف شیر برای ترک اعتیاد

به طور کلی فردی که در حال انجام فرآیند ترک اعتیاد است باید از مواد مغذی که به ترمیم اندام ها و قسمت های آسیب دیده در زمان مصرف مواد مخدر کمک رسانی می کند، مصرف کند تا با این کار سلامت کامل جسمانی خود را بازیابی کند. در این شرایط بدن انسان به مواد مفیدی مانند پروتئین و کلسیم نیاز دارد و نوشیدنی شیر یکی از مناسب ترین فراهم کننده های مواد مغذی بدن در زمان ترک می باشد. از سوی دیگر، نوشیدن شیر به مرمت بافت دهانی، مجاری تنفسی و ریه ها کمک رسانی می کند و برای این بخش ها بسیار مفید است.

شیر برای ترک اعتیاد

مصرف شیر برای ترک اعتیاد چه کمکی می کند؟

استفاده متداول از مواد مخدر یا مشروبات الکلی بسیاری از افراد را گرفتار سوءتغذیه می کند. مصرف کنندگان مواد مخدر به دلیل توجه نکردن به رژیم غذایی خود، معمولاً مشکلات گوارشی بسیاری را تجربه می کنند. از انواع این آشفتگی ها می توان از یبوست، اسهال، مشکل در هضم غذا و کاهش اشتها نام برد.
زمانی که فرد معتاد تصمیم به ترک مواد مخدر می گیرد، در واقع باید سبک زندگی خود را نو کند و سبکی جدید را آغاز کند که در آن، جدای از کنار گذاشتن مواد، بتواند اثرات مخربی که اعتیاد در طی سالیان در بدن او به جای گذاشته است را نیز جبران کند. شیر از جمله مواد غذایی مفید برای ترک اعتیاد است که کمک فراوانی به بازسازی قوای جسمانی و سم زدایی می کند. در ادامه به دو اثری که شیر در بدن می گذارد به طور دقیق تری رسیدگی می کنیم.

  1. کمک به ترمیم بافت ها، اندام ها و عملکرد گوارشی و عصبی
    از بین رفتن اندام ها و بافت های متفاوت و به وجود آمدن مشکل در سیستم گوارشی و عصبی، از مهم ترین اثرات مخربی است که مواد مخدر در بدن افراد معتاد ایجاد می کنند. کسانی که تصمیم به ترک اعتیاد می گیرند برای اینکه بتوانند آسیب های وارده به این مناطق را جبران کنند، نیاز به برنامه غذایی مقوی دارند که سرشار از پروتئین باشد و بین مواد مقوی موجود، شیر سرشار از پروتئین است. پروتئین موجود در شیر به میزان بسیار زیادی در ترمیم بافت های آسیب دیده تاثیر گذار است.
  2. اثرات سم زدایی
    برخی از کارشناسان بر این باور اند که شیر در رفع آثار سموم بر جای مانده در بدن تاثیر به سزایی دارد. پروتئین هایی که در شیر وجود دارند در دستگاه گوارش به سموم موجود متصل شده و منجر به دفع بهتر آن ها از بدن می شوند. به همین دلیل لازم است کسانی که در دوران ترک اعتیاد به سر می برند، برای دفع سموم بهتر در بدن خود، روزانه در رژیم غذایی شان چندین بار شیر مصرف کنند. به این منوال فرایند سم زدایی در بدن با سرعت و کیفیت بالاتری پیشروی می کند.

شیر برای ترک اعتیاد

توصیه هایی در زمینه مصرف شیر برای ترک اعتیاد

نکته ای در مورد مصرف شیر برای کسانی که در شرف ترک اعتیاد هستند بسیار مهم است، این نکته است که جذب مواد غذایی در بدن افراد معتاد سخت تر از افراد سالم می باشد و این به آن معناست که در هضم مواد غذایی مشکل دارند. به همین دلیل فرد معتاد باید روند شیر نوشیدن خود را به صورت چند وعده کند تا مواد غذایی بتوانند عملکرد مناسب تری برای فرد معتاد داشته باشند.
به همین دلیل بهتر است که یک لیوان و نیم شیر را در سه وعده جداگانه مصرف کنند تا از این راه بهترین میزان جذب شیر را داشته باشند. رعایت این موضوع فقط راجع به مصرف شیر نیست. بلکه در مورد وعده های غذایی نیز صادق است. تحقیقات نشان داده است که افراد معتاد که در فرآیند ترک حضور دارند باید در وعده های متفاوت و متناوب، غذاهای سبک و سرشار از ویتامین مصرف کنند. بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد همواره ترک اصولی و تحت نظر پزشک متخصص است، ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین در تمامی مراحل ترک همراه شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر و درمان راحت تر اعتیاد خود از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها  
+2
سلام وقت بخیر، پدر من به دلیل مشکلات گوارشی در مصرف شیر مصرف و لبنیات محدود هستند. در دوره ترک اعتیاد به تریاک می تونن شیر بدون لاکتوز استفاده کند؟
به نقل از بهاره:
سلام وقت بخیر، پدر من به دلیل مشکلات گوارشی در مصرف شیر مصرف و لبنیات محدود هستند. در دوره ترک اعتیاد به تریاک می تونن شیر بدون لاکتوز استفاده کند؟

سلام دوست عزیز، از عوارض ترک می توان به برخی مشکلات گوارشی اشاره کرد که لاکتوز موجود در لبنیات برای افراد حساس می تواند عاملی تشدید کننده باشد، شیر بدون لاکتوز برای افرادی که در هضم این ماده غذایی مشکل دارند و در رژیم غذایی باید لبنیات مصرف کنند، می تواند جایگزینی مناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناس تغذیه مرکز ترک اعتیاد نگین ارتباط برقرار کنید.
به نقل از بهاره:
سلام وقت بخیر، پدر من به دلیل مشکلات گوارشی در مصرف شیر مصرف و لبنیات محدود هستند. در دوره ترک اعتیاد به تریاک می تونن شیر بدون لاکتوز استفاده کند؟
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.