روش صحیح ترک هروئین

برای درک کردن روش صحیح ترک اعتیاد هروئین ابتدا باید آن را بهتر بشناسیم تا سپس بتوانیم در مورد آن با آگاهی بیشتری بحث و بررسی کنیم. پس با مرکز بستری ترک اعتیاد نگین همراه باشید تا در این مورد شما را راهنمایی کنیم.

هروئین یکی از انواع مواد افیونی است که به رنگ خاکستری و زرد می باشد و از گیاه خشخاش به دست می آید و به صورت تدخینی یا همان دود کردنی، تزریق درون رگی و به صورت استشناقی استفاده می شود. این ماده مخدر یکی از خطر ناکترین مواد مخدر است که عوارض بسیار وحشتناکی دارد و به دو صورت صنعتی و نیمه صنعتی تولید و به بازار عرضه می شود که بالطبع نمونه صنعتی آن بسیار مخرب تر و خطرناک تر است. این ماده در مغز انسان به صورت مرفین عمل می کند. این ماده به قدری خطرناک است که بهتر است مواد تشکیل دهنده هروئین را بشناسید و از نشانه ها و علائم مصرف هر.ئین آگاه باشید. آگاهی از خطرات این ماده به شما کمک می کند برای ترک اعتیاد سریع تر عمل کنید. 

روش صحیح ترک اعتیاد هروئین چیست ؟

برای دانستن چگونه هروئین را ترک کنیم جواب های متفاوتی وجود دارد اما بهترین روش برای ترک اعتیاد هروئین، روش درمانی کاهش آسیب است.

این روش اعتیاد به مواد مخدر ناگهان برطرف نمی شود و به این صورت است که مصرف هروئین را با داروهای نگهدارنده مانند متادون و بوپرنورفین جایگزین می کنند تا عوارض جانبی مضر و خطرناک هروئین را کم کنند و این داروها باعث می شود که فردی که تا دیروز هروئین مصرف می کرده دیگر نیازی به هروئین نداشته باشد. استفاده از این دارو باعث می شود که فرد کنترل بهتری روی زندگی خود داشته باشد که البته این موضوع به اراده و خواست قلبی خود آن شخص هم بستگی دارد. با استفاده از این دارو ها می تواند ترک اعتیاد راحتی از دام هروئین داشته باشد و در زمان ترک بدون احساس خماری سر کار برود و زندگی خودش را داشته باشد.

روش صحیح ترک هروئین

ترک هروئین در خانه

ترک هروئین در خانه یکی از مواردی است که افراد به دنبال آن هستند. باید گفت ترک هروئین و یا هر ماده مخدر دیگر در خانه تبعات خود را دارد. حتی اگر به بهترین روش ممکن هم انجام شود از آنجا که محیط امکان دسترسی به مواد مخدر همچنان وجود دارد احتمال موفقیت آمیز بودن آن بسیار کم است. گاها افراد خودسرانه برای ترک هروئین در خانه داروهای را تهیه می کنند. 

البته شاید با خود فکر کنید که استفاده از این دارو ها تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟ جواب دادن به این سوال کار دکتر متخصصی است که این دارو ها را برای شما تجویز کرده است. چرا که شما اصلا، اصلا . اصلا نباید این دارو ها را سر خود و بدون اجازه دکتر مصرف کنید، چرا که ممکن است باعث عواض ناگهانی شدید و حتی مرگ شما شود. پس مصرف این دارو ها بدون مشورت با دکتر متخصص ترک اعتیاد کار بسیار خطرناکی است.

شاید با خود بگویید: "خب این اعتیاد را با یک اعتیاد دیگه جایگزین میکنه؟؟" جواب شما به این صورت است که دارو های نگه دارند دارای روندی هستند که فرد بعد از مصرف یک مدت مشخص از آنها مجبور است که مصرف خود را کاهش دهد و به این صورت دارو های نگه دارنده هم با کمک دکتر شما از زندگیتان بیرون خواهند رفت. برای اطلاع بیشتر در مورد این دارو ها مطالب زیر را بخوانید:

ترک اعتیاد تریاک در خانه با بوپرنورفین یا ب2
جدیدترین داروی ترک اعتیاد سابوکسون
چگونه قرص بوپرنورفین را ترک کنیم

بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد

برای ترک هروئین در خانه نکته ای که بسیار مهم است آشنایی با علائم ترک هروئین است. از آنجایی که کنترل این علائم برای تمام افراد (به خصوص کسانی که دوره اعتیاد در آنها طولانی مدت است) به تنهایی ممکن نیست بهتر است در صورتی که میخواهید در خانه دست به ترک هروئین بزنید ابتدا با یک متخصص و مشاور صحبت کنید. حقیقت امر این است که هیچ بهترین روش ترک هروئین در منزلی وجود ندارد چرا که ترک این ماده مخدر نیاز به کمک متخصص دارد در غیر اینصورت احتمال ناموفق بودن بسیار بالا خواهد بود.

تاثیرات روانی و درصد بازگشت در ترک هروئین با دارو های نگهدارنده

روند کاری این دارو ها به این صورت است که گیرنده های مواد مخدر شما را مسدود می کنند و به این صورت است که دیگر نه احساس خماری، نه در صورتی که دوباره مصرف کنید احساس سرخوشی به شما دست خواهد داد بلکه در صورت مصرف دوباره هروئین ممکن است دچار عوارض بسیار کشنده و خطرناکی شوید.

ترک اعتیاد هروئین با استفاده از دارو های نگه دارند زیر نظر مراکز بستری ترک اعتیاد احتمال بازگشت بسیار کمی دارد و شما می توانید با استفاده از این دارو ها و روند درمانی آنها و همچنین جلسات مشاوره و روانشناسی درصد احتمال بازگشت به مصرف را به صفر نزدیک کنید.

دستور ترک هروئین در خانه

یکی از اشتباهات رایج افرادی که به هروئین اعتیاد دارند و قصد ترک آن را دارند، این است که دنبال راهی برای ترک اعتیاد خود، بدون بستری شدن در کمپ ها و کلینیک های ترک اعتیاد هستند. ترک اعتیاد در خارج از کلینیک لزوما به معنی غیرممکن بودن آن نیست، بلکه بدین معنی است که ممکن است عوارض جانبی زیادی داشته باشد و فرد هر لحظه به سمت مصرف دوباره آن کشیده شود.
به هنگام ترک اعتیاد علاوه بر اینکه باید به نوع ماده مصرفی توجه داشت، باید به مواردی از جمله دلیل وابستگی فرد به آن ماده و میزان مصرف آن توجه داشت. به همین دلیل ترک اعتیاد در کلینیک های تخصصی، بهترین راه ممکن است. اما اگر قصد ترک اعتیاد در خانه را دارید و می‌خواهید دستور ترک در خانه را بدانید، آن را برای شما شرح می دهیم:
اگر خودتان به ین ماده اعتیاد دارید و یا یکی از اطرافیان شما درگیر مصرف هروئین شده است، می بایست قبل از شروع هر کاری فرد مصرف کننده را نزد یک متخصص و درمانگر این کار برد و هرگز بدون مشورت با آن ها و به طور خودسرانه تصمیم به این کار نگیرید. زیرا با این کار ممکن است عوارض و علائم تدک اعتیاد را چند برابر کنید و تاثیرات منفی بر روی جسم و روان فرد ایجاد کنید.
یکی دیگر از مشکلاتی که در ترک هروئین و سایر مخدرات در خانه وجود دارد و باید به آن توجه ویژه داشت این است که افراد به ظاهر نشان می دهند که گرایش کمی به ماده مخدر دارند و یا کلا دیگر تمایلی به مصرف مجدد آن ندارند؛ اما مشاهده می شود که پس از مدتی مجددا به مصرف ماده مخدر روی می آورند و درگیر می شوند، زیرا فکر می کنند در این مسیر تنها هستند و هیچکس درگیر مشکلات ترک اعتیاد نیست و راه های مقابله با مشکلاتی که به وجود می آیند را نمی دانند.

برنامه ریزی ترک هروئین در خانه باید چگونه باشد

ترک هروئین در خانه فرآیندی بسیار سخت و اغلب نشدنی است، اما از آنجایی که ما در کلینیک نگین همواره می کوشیم تا به شما کمک کنیم و هر آن چه که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم تا بهترین اتفاقات برای شما پیش آید. برای برنامه ریزی ترک هروئین در خانه می بایست قبل از هر چیزی، هر گونه مواد مخدری را از فرد مصرف کننده دور نگه داشت و دور ریخت و راه های اتصالی بین فرد و مواد مخدر را بست و ارتباطات او را جهت اطمینان از دریافت نکردن هروئین، کنترل کرد.
پس از آن می بایست مواد و تجهیزاتی را که فرد معتاد نیاز دارد تا علائم ترک اعتیاد او کمتر شود و دوران ترک او آسان تر گذر کند را فراهم کنید. برای اینکه متوحه شوید به چه داروهای تقویتی و... نیازمند است، باید با یک درمانگر و پزشک متخصص صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید. باید نوع ماده مخدر و میزان مصرفی فرد را به پزشک اطلاع دهید و خود فرد نیز باید با درنانگر صحبت کند، تا فرد متخصص بتواند ریشه های اعتیاد او را بیابد و این مشکل را از پایه و اساس حل کند.
باید به مصرف کننده قوت قلب دهید و به طور مداوم به او انگیزه دهید که چرا باید ترک اعتیاد کند و همراه او باشید و به او خرده نگیرید. باید بتوانید زمان های درست را شناسایی کنید و در آن زمان به او مسکن دهید تا درد بدن او کاسته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی ترک هروئین در خانه، می توانید با متخصصان ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

هماهنگی های لازم با دکتر هنگام ترک هروئین در خانه

پیش از آنکه دوره ترک هروئین در خانه را آغاز کنید، باید از یک متخصص مشاوره بگیرید. ترک هروئین و سایر مواد مخدر، جریاناتی را در بدن فرد به راه می اندازد که حتی در صورتی که نا آگاهانه این کار انجام شود، ممکن است فرد مورد تهدید مرگ قرار بگیرد. به همین دلیل بهتر است ترک اعتیاد در کلینیک ها و زیر نظر افراد متخصص انجام شود، اما در صورتی که تصمیم گرفته اید این کار را در خانه انجام دهید، حتما با یک فرد متخصص مشورت کنید و سرخود کاری انجام ندهید تا جان خود و عزیزانتان را در خطر نیندازید.
فرد متخصص با آگاهی از نوع ماده مخدر و دوز مصرفی فرد معتاد و مدت زمانی که درگیر است، برخی از داروهای تقویتی را تجویز می کند و به شما می گوید که چه زمانی برای دادن آن دارو به فرد مصرف کننده مناسب است. فرد متخصص راهکارهای موثری را در جهت کم کردن علائم ترک اعتیاد فرد (از جمله کم خوابی، عوض شدن خلق و خوی، بدن درد و.‌..) به شما آموزش می دهد و شما با رعایت آن ها می توانید دوره نسبتا خوبی را پشت سر بگذارید.
همچنین باید بدانید که چه خطراتی شما را در این دوره تهدید می کند و به طور مداوم وضعیت جسمانی و همچنین روحی روانی فرد مصرف کننده را بررسی کنید تا مورد خشونت قرار نگیرید و یا حال فرد موردنظر بد نشود. کلینیک ترک اعتیاد نگین با به کار گیری بهترین و جدیدترین روش ها و متدها تمامی این نگرانی ها را از بین برده است و دوره ترک اعتیاد مطلوبی را برای فرد مصرف کننده و خانواده او رقم می زند.

دیدگاه‌ها  
+2
مصرف هروئین و شیشه دارم وقصد دارم ریشه کن کنم و کمی ترس دارم ترس خماری دوست داررم تو خونه ترک کنم با دارویی که بشه حداقل کم کرد
-1
سلام ستاره جان
متاسفانه امکان ترک شیشه در منزل وجود نداره. لطفا هرچه سریع تر به نزدیک ترین کلینیک درمانی مراجعه و ترک رو زیر نظر متخصصان شروع کنید.
سلام اگه فقط شیشه مصرف دارید چند روز خواب هستید من خودم ا چند سال مصرف کننده شیشه بودم وقتی تصمیم به ترک گرفتم بدونه هیچ دردی ترک کردم سه روز گیج خواب بودم این کلینیک‌ها فقط پول می‌خوان گول نخورید
سلام شیشه ترک کردم فقط نسخی چند روز فقط گیج خوابی گول کلینیک‌ها نخورید لطفاً
+1
ستاره جان اول از همه باید بهت بگم که شیشه هیچ خماری ای نداره و فقط نسخی داره و کمی خواب آلودگی .... برای هرویینم بسته به مدت زمان و مقدار مصرفت داره ولی به طور متوسط یه هفته فیزیکی پس میدی که دوتا راه داری برای گذروندن خماری .... راه اول اینه که با شربت متادون یا قرصش و از دوز نسبتا قابل قبول ( که به مقدار مصرف گذشتت ربط داره) باید شروع کنی و کم کم دوزت و بیاری پایین با همین متادون وگرنه گرفتار عملش میشی .... راه دومتم اینه که یهویی بزاری کنار ولی چنان درد میکشی که دیگ میفهمی نباید بری سمتش و میبینی که چقدر نامرده ... دکترا ممکنه بتونن بت مشاوره بدن اما اونا جا من و تو نیسن و نمیتونن درکمون کنن تنها کسی که به خودت کمک میکنه خودتی راسی الان یه راه سومیم یادم اومد ک اونم کمپه امیدوارم موفق باشی
به نقل از M:

سلام توصیه ما به شما عزیزان این است که سرخود برای هم تجویز نکنید و درسته که ما جای شما نیستیم، ولی تجربه به ما نشان داده که قطعا یک پزشک بهتر می تواند تا یک فرد مبتلا به اعتیاد تصمیم گیری و تجویز کند. توصیه ما به شما و خانوم ستاره قطعا و حتما مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد است.
-2
برای ترک هروئین فقط فقط دوش آب سرد تسکین درد است همین یک سره باید بری آب سرد
همسرم 27سالشه مصرف هرویین داره و شربت متادون استفاده می‌کنه نمی خواد بره کمپ توخونه چطوری ترک کنه تو رو خدا کمکم کنین لطفا
به نقل از زهرا:
همسرم 27سالشه مصرف هرویین داره و شربت متادون استفاده می‌کنه نمی خواد بره کمپ توخونه چطوری ترک کنه تو رو خدا کمکم کنین لطفا
سلام حتی برای ترک در منزل هم قبلش باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش های لازم را بدهند تا به نسبت شرایط بدن و میزان مصرفشون داروهای مورد نیاز براشون تجویز بشه تا در منزل مصرف کنند اما توجه داشته باشید که فرد معتاد لازم است تا از نظر جسمی و روحی به تدریج از مواد مخدر و وسوسه مصرف آن پاک شود. بنابراین داروهای روان درمان و جلسات مشاوره هم نیاز دارند.
یک ساله داره مصرف میکنه هرویین وشیشه باهم خانومم هست بیست سالشه قصد ترکم داره خسته شده دوست داره تو خونه ترک کنه تا جایی که امکان داره راهنماییمون کنیت ممنونتونم میشیم خدا تمام گرفتارارو نجات بده
سلام حسین عزیز بهترین روش ترک در کلینیک های ترک اعتیاد و تحت نظر پزشک متخصص است. فرد معتاد لازم است تا از نظر جسمی و روحی به تدریج از مواد مخدر و وسوسه مصرف آن پاک شود. لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
به نقل از حسین:
یک ساله داره مصرف میکنه هرویین وشیشه باهم خانومم هست بیست سالشه قصد ترکم داره خسته شده دوست داره تو خونه ترک کنه تا جایی که امکان داره راهنماییمون کنیت ممنونتونم میشیم خدا تمام گرفتارارو نجات بده
سلام دوست عزیز لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
سلام....من 28 سالمه....از 14 سالگی به مواد مخدر اعتیاد داشتم....کراک مصرف میکردم.....دوبار کمپ رفتم تمایلی ولی بعد مدتی مصرف کردم....الان تقریبا5ساله هرویین مصرف میکنم...دوسال اول فقط هرویین میزدم....بعدش حشیش و شیشه هم بعد هرویین مصرف میکنم...متادون هم میخوردم همراهش....ولی چند ماهه گزاشتم کنار متادون رو.‌‌.عمل سنگینی هم دارم....چند وقته با قلقلی دوا میزنم...یه گرم مال یه بار مصرفمه....خسته شدم....دوتا داداش دیگم هم مصرف دارن عین من....سه تا داداشیم مصرف کننده....دیگه خسته شدم....یکی بهم کمک کنه....من چیکار کنم....مادرم بیچاره داره دق میکنه از دست مااا.....خدایا کمکم کن.....ای خدا....
به نقل از ایمان:
سلام....من 28 سالمه....از 14 سالگی به مواد مخدر اعتیاد داشتم....کراک مصرف میکردم.....دوبار کمپ رفتم تمایلی ولی بعد مدتی مصرف کردم....الان تقریبا5ساله هرویین مصرف میکنم...دوسال اول فقط هرویین میزدم....بعدش حشیش و شیشه هم بعد هرویین مصرف میکنم...متادون هم میخوردم همراهش....ولی چند ماهه گزاشتم کنار متادون رو.‌‌.عمل سنگینی هم دارم....چند وقته با قلقلی دوا میزنم...یه گرم مال یه بار مصرفمه....خسته شدم....دوتا داداش دیگم هم مصرف دارن عین من....سه تا داداشیم مصرف کننده....دیگه خسته شدم....یکی بهم کمک کنه....من چیکار کنم....مادرم بیچاره داره دق میکنه از دست مااا.....خدایا کمکم کن.....ای خدا....
ایمان عزیز این که تصمیم گرفته اید اعتیاد را کنار بگذارید واقعا تصمیم درستی است، اما استفاده خودسرانه از داروها اصلا توصیه نمی شود. لطفا برای ترک اعتیاد به نزدیک ترین پزشک متخصص مراجعه کنید تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند و راه حل اصولی را در اختیار شما قرار دهند. خدا پشت و پناهتون باشه
برات دعا کردم.منم دقیقا همسن تو و مصرفمم دقیقا مثل توعع.خدا به هممون کمک کنه.خسته شدیم دیگه مصرف حال نمیده فقط رفع خماری میکنه
داداش دمت گرم همینکه تصمیم گرفتی خودش خیلی مهمه قدم اول را برداشتی سالار،من ب عنوان کسی که خیلی از دوروبری هام مواد میزدن و میزنن بهترین و البته بنظرمن تنهاراه نجات و ترک را فقط کمپ و ب محض بیرون امدن ازکمپ جلسه رفتن میدونم،هر راه و روشی هرجایی که فکر کنی من بردم دوروبری هاما واسه ترک ولی....تنها جایی که تونست پاک نگه داره خیلی ازین رفقاما همین ان ای بود،مطمین باش میتونی هیچوقت فکر نکن نمیشه و نمیتونی،تو فکر کن اگه فقط و فقط تو کل دنیا یک نفر تونسته باشه ترک کنه و پاک بمونه پس من هم میتونم،این خواستن و تونستن را ملکه ذهنت کن تا قدرت بگیری،بهترین و تنهاترین جا و افرادی ک میتونند به یه معتاد برای پاک موندن کمک کنند جلسه ها و هم دردهای خودت هستن ترک راحته پاک موندن سخته قسم میخورم اگه یکممم اراده کنی و سفت و سخت بچسبی به ان ای و جلساتش و با ادم های درست تو جلسات دم خور بشی به یاری اهورا مزدا پاک میمونی تاهمیشه
کار نشد نداره. من خودم روزی نیم گرم هروئین مصرف داشتم. الان دو هفته هست لب نزدم حتی قرص استامینفن. درد بدنی داره ولی ناسلامتی مرد هستیم و درد فیزیکی که تحملش سخت نیست. نمیمیری که. افسردگی و کسلی بعدش بدتره. خلاصه تلاش کنید میشه. من هر روز به خودم میگم این افسردگی و کسلی مال مواده و خوب میشه. صبر کنید تا بگذره. دریت میشه
سلام دوستان منم 32 سالمه الان 12 ساله دارم مصرف میکنم الان تاریخ18.5.402 هستیم من دارم این متنو میزنم الان 2 شبه تصمیم ترکو گرفتم امروز نزدم البته یه قرص متادن خریدم برا کمو زیاد برام دعا کنین براتون دعا میکنم ببین فقط باید بخوایو به خودت بگی تاکی دیگه سودس چی بوده چکرده باهام ...ببین پاکی مد شده بگیر چه میگمو چکردیمو چه شدیم
سلام مهران و سلام دوستان.الان دهم مهرماه 1402 هستش و من مصرف متادن و هرویین و شیشه دارم..از خدا میخام همه پاک بشن و روی خوش زندگی رو ببینن...من چند. سال پیش با متادن ترک کردم ولی بغد لغزش کردم الان دوساله میخام‌ خودمو حمع کنم نمیتونم...نمیدونم.از مواد نفرت دارم..دلم میخاد مثل ی انسان عادی بشم ولی خیلی حال روحیم خرابه...
سلام.اسم من محمده.38سال سنم هست.یک ماهه متاسفانه مصرف هرویین شروع کردم.اینکه چرا لغزش کردم داستانش مفصله.اما الان تصمیم به ترک گرفتم.روزی دوتاپک مصرف میکنم.میخوام بگم کمپ اما پول ندارم.میخوام تو خونه ترک کنم.نمیدونم چی بگیرم چقدر دارو باید مصرف کنم.شرایط روحیم خیلی بده.عذاب وجدان و برخورد خانواده داره منو خفه میکنه.میترسم کارم ازدست بدم.بنظرتون با متادون میشه ترک کنم.افرادی می شناسم بامدادان ترک کردن.ولی دوست خودم سر مصرف خودسرانه داروی ترک مواد ایست قلبی کرد وازدنیا رفت. موندم چیکار کنم.
به نقل از محمد رضا:
سلام.اسم من محمده.38سال سنم هست.یک ماهه متاسفانه مصرف هرویین شروع کردم.اینکه چرا لغزش کردم داستانش مفصله.اما الان تصمیم به ترک گرفتم.روزی دوتاپک مصرف میکنم.میخوام برم کمپ اما پول ندارم.میخوام تو خونه ترک کنم.نمیدونم چی بگیرم چقدر دارو باید مصرف کنم.شرایط روحیم خیلی بده.عذاب وجدان و برخورد خانواده داره منو خفه میکنه.میترسم کارم ازدست بدم.بنظرتون با متادون میشه ترک کنم.افرادی می شناسم بامدادان ترک کردن.ولی دوست خودم سر مصرف خودسرانه داروی ترک مواد ایست قلبی کرد وازدنیا رفت. موندم چیکار کنم.

آقای محمدرضا. منم دقیقا یکماهه مصرف هروئین دارم. واقعا از انجام این کار متنفرم و از خودم بدم میاد. اما وقتی ساعت مصرفم میرسه خیلی خماری بدی داره. آرزومه پاک بشم. خیلی هم با کلینیکا و اینور و اونور صحبت کردم. اما واقعا سردرگمم و نمیدونم باید چکار کنم. لطفا افرادی که توی ترک موفق بودن راهنمایی کنن. الهی خداوند به هممون کمک کنه و هیچ مصرف کننده ای دیگه نباشه
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.