سیگار برای آسم

دکتر مریم محلوجی‌ راد فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد که سیگار برای آسم ضرر دارد و خطر ابتلا به بیماری آسم در افراد سیگاری و فرزندان آن ها بیشتر است. کودکانی که والدین سیگاری دارند، از سایر کودکان بیشتر در معرض ابتلا به آسم و آلرژی هستند و سخت تر درمان می شوند. او همچنین با بیان ارتباط بین آسم و سیگار افزود: قرار گرفتن در معرض دود دخانیات مانند سیگار و قلیان و مصرف آن ها باعث بروز علائم آسم و آلرژی و تشدید علائم در افراد مبتلا به این بیماری ها شده و موجب درمان‌ نشدن این افراد می‌شود. بنابراین به تمام افراد مخصوصا افراد مبتلا به این بیماری، توصیه می‌شود برای ترک اعتیاد سیگار اقدام کنند و در معرض دود این مواد به هیچ عنوان قرار نگیرند.

سیگار برای آسم خطرناک است

سیگار برای آسم خطرناک است

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی اضافه کرد: از دوران جنینی باید کنترل و پیشگیری از آسم و آلرژی انجام می شود بنابراین به مادران باردار توصیه می‌ شود از مصرف مواد دخانی از جمله قلیان خودداری کنند و در معرض دود ناشی از آن ها نباشند. دکتر مریم محلوجی‌ راد در ادامه بیان کرد: در ماه‌ها و سال‌ های اول زندگی کودک باید مادران از مصرف دخانیات پرهیز کنند و حتی اعتیاد به سیگار نداشته باشند. محلوجی‌ راد بیان کرد کودکانی که والدینشان مواد دخانی استفاده می‌ کنند، بیشتر در معرض بروز آسم و آلرژی نسبت به کودکان دیگر هستند و درمان آسم و آلرژی در آن ها نسبت به سایر کودکان سخت تر است. 

 

سیگار و آسم

دكتر راضیه السادات میر معینی مدیر گروه غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا همدان اظهار داشت: آسم زمینه افزایش حساسیتی فرد است و حساسیت او با عوامل محیطی مانند دود سیگار یا مصرف آن تحریک می شود. او بیان کرد جالب است بدانید طبق مطالعات پس از مصرف سیگار، تنفس فرد سیگاری، تا ۳ ساعت آلودگی را در داخل خانه پخش می كند. همچنین تاکید کرد: راه کنترل آسم تنها مصرف دارو نیست و باید از عوامل محرکی که موجب بدتر شدن آسم و التهاب مجاری هوایی می شود، جلوگیری کرد.

 
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.