وزیر کشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: از این پس ستاد مبارزه با موادمخدر مسئولیتی جزء سیاستگذاری در مراکز ماده 16 (کمپ اجباری) ندارد و مسئولیت این مراکز به بهزیستی واگذار شد.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در حاشیه جلسه مشترک خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خبرنگاران، گفت: جلسه امروز با حضور وزیر بهداشت و وزیر تعاون و با حضور نهادهای اجتماعی در حوزه درمان برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه از این پس فرآیند درمان سهل‌تر و ساده‌تر خواهد شد و علاوه بر آن نیز تقسیم وظایف نیز صورت گرفته است.

وزیر کشور ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر از برنامه اجرایی درمان خارج شد و تنها در جایگاه سیاستگذاری نشست.

رحمانی فضلی در خصوص وضعیت مراکز ماده 15 و 16 نیز اظهار کرد: وضعیت مراکز ماده 15 و 16 نیز در این جلسه مشخص و نحوه سرویس‌دهی و ارائه مجوزهای مراکز ماده 15 تعیین تکلیف شد.

در مراکز ماده 15 درمان رایگان نداریم

وی اظهار کرد: در مراکز ماده 15 درمان رایگان نداریم و 80 درصد هزینه درمانی توسط مردم پرداخت می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: درمان رایگان تنها ویژه معتادان متجاهر و مراکز ماده 16 است.

رحمانی فضلی افزود: در این جلسه مساله بیمه معتادان نیز مطرح و قرار بر آن شد که تامین اعتبار آن را از دولت بخواهیم.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم که این بیمه‌ها به ویژه برای نیازمندان مقرر شود.



منبع خبر:ایسنا

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.