رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: با برنامه ریزی مدون و اقدامات روان شناسی از سوی بهزیستی برای کاهش ۲۵ درصدی نرخ اعتیاد اقدام کرده ایم.به گزارش خبرنگار مهر، همایش علمی کاربردی معاونان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور با حضور فرید براتی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

فرید براتی در این همایش گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی ملزم شده با ساماندهی معتادان نسبت کاهش نرخ اعتیاد اقدام کند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بر اساس این برنامه لازم است نسبت به کاهش ۲۵ درصدی نرخ اعتیاد در کشور برنامه ریزی کنیم تا از آسیب های این حوزه جلوگیری شود.

براتی یادآورشد: مشارکت اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی، تقویت و تثبیت و تحکیم بنیان خانواده، اراقاء حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ رفتاری مبتنی بر اخلاق و مهربانی از دیگپر برنامه هایی است که برای تحقق اهداف پیش بینی شده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت نرخ ابتلا به HIV در میان معتادان ۳۹ درصد و روابط جنسی ۴۱ درصد است که این وضعیت باید مراقبت شود.

براتی اظهارداشت: مرکز مشاوره و مداخلات روان شناختی بویژه در مورد خانواده هایی که مشکلات اجتماعی دارند باید برنامه مدونی داشته باشد و برای کاهش آسیب ها اقدام کند.

 

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.