ترک اعتیاد شیشه با قرص ریتالین

در این مطلب از سری مقالات ترک اعتیاد نگین به بررسی ماده مخدر ریتالین می پردازیم. ابتدا به تعریفی از این ماده مخدر دقت فرمایید:

ریتالین چیست؟

ریتالین دارویی است که در دسته بندی داروهای محرک قرار می گیرد و مهم ترین مزیت این دارو درمان بیش فعالی، نقص توجه و نارکولپسی می باشد و روند کار آن به این صورت است که با مصرف این دارو به مرور زمان عملکرد مغز فرد بیش فعال اصلاح میشود و به این صورت رتالین می تواند در روند درمان آنها تاثیر گذار باشد. ریتالین از نظر ساختار شباهتهایی به ماده مخدر شیشه دارد و همین موضوع می شود که بتوان از آن به عنوان یک داروی نگه دارنده استفاده کرد که از بروز عوارض قطع مصرف شیشه به طور بسیار حاد جلوگیری کند.

تفاوت رتالین و شیشه که از نگرانی در مصرف آن جلوگیری میکند این است که ریتالین خواص اصلاح کننده روی بیماران دارد ولی شیشه دارای عوارض مخربی برای مغز می باشد. البته این به معنای این نیست که استفاده از ریتالین برای همه آزاد است، اتفاقا اگر رتالین زیر نظر دکتر مصرف نشود بسیار اعتیاد آور خواهد بود و مصرف غیر اصولی و غیر پزشکی آن برای شما ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. ولی باز هم تکرار می کنم: "افرادی که زیر نظر دکتر از ریتالین برای جنبه های درمانی آن استفاده می کنند هم تاثیر خوبی از آن می بینند و هم با خیال راحت می توانند در صورت عدم نیاز به دارو بدون هیچ عوارض قطع مصرفی این دارو را ترک کنند."

 

آیا ریتالین برای ترک اعتیاد شیشه مناسب است؟

دارو هایی که به عنوان داروی کمکی ترک اعتیاد شیشه به صورت رایج استفاده می شوند ریتالین و مودافینیل هستند و بین این دارو همیشه جنگ و جدل بوده است که کدام مضر و اعتیاد آور است و کدام بی ضرر مناسب برای ترک اعتیاد شیشه.

از نظر کارایی و قدرت این دو دارو تقریبا با هم یکسان هستند و بعضی هم بر این باورند که تاثیر ریتالین بهتر است، ولی ما همچنان می بینیم که بیشتر مواقع از مودافینیل استفاده می شود. دلیل این موضوع هم این است که ریتالین در ایران بسیار بد نام شده است و به علت راحتی دسترسی به آن میزان مصرف آن به صورت غیر اصولی بالا رفته است. برای همین شما کافیست کلمه ی ریتالین را در گوگل جستجو کنید تا با یک عالمه سایت داخی که ریتالین را با شیشه و کوکائین بر بخورید. پس با وجود این اخبار در مورد ریتالین و نبودن هیچ اخباری در مورد مودافینیل، این ماده نسبت به ریتالین بیشتر برای ترک اعتیاد استفاده می شود و از طرفی سازمان بهداشت و درمان بیشتر از مودافینیل  خوشش می آید.
این در صورتی است که اگر ریتالین را زیر نظر متخصص ترک اعتیاد و برای ترک اعتیاد شیشه در مرکز بستری ترک اعتیاد مصرف کنید هیچ مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد و شما می توانید با یک دوره درمانی مناسب و استاندارد با استفاده از قرص ریتالین، شیشه را زیر نظر متخصص مورد نظر ترک کنید، فقط به یاد داشته باشید که قرص ریتالین فقط یک بخش خیلی کوچک از درمان اعتیاد به شیشه است و فقط قسمتی از آن را بر عهده می گیرد.

 ترک شیشه با ریتالین

بهترین روش ترک اعتیاد شیشه چیست؟

بهترین روش ترک شیشه، ترک اعتیاد شیشه با روش ماتریکس است. روند ترک اعتیاد به روش ماتریکس به طور کلی به شکل زیر می باشد:

  • آشنا شدن با بیمار و خانواده اش و میزان اعتیاد یا همان شدت بیماری
  • شناسایی موقعیت هایی که برای هر بیمار می تواند مشکل ایجاد
  • آموزش مهارت هایی که با استفاده از آنها بتوانند ولع و وسوسه شدن برای مصرف مواد را کنترل کنند.
  • آموزش دادن مهارت های لازم برای مدیریت موارد که ممکن است بیمار را دوباره به مصرف شیشه بازگرداند.
  • افزایش توان در برخورد با استرس و ناملایمات
  • آموزش مبانی مربوط به زندگی سالم و بدون مواد
  • کمک به فرد برای اصلاح رفتارها و مشکلات روانی
  • کمک به مدیریت و درمان بیماری های جسمی ایجاد شده در اثر اعتیاد

از آنجایی که ترک اعتیاد شیشه یک فرآیند بسیار حساس و زمان بر است، شما نمی توانید با استفاده از روش های خانگی و به تنهایی این مشکل را حل کنید، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که مشکل خود را اول از همه با مرکز بستری ترک اعتیاد نگین در میان بگذارید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.