آیا مصرف شیشه باعث مرگ میشود

از روزی که ماده مخدر شیشه وارد ایران شده، همه ما اخبار تلخ و ناگواری در خصوص افراد مصرف کننده این ماده توهم زا و محرک را میشنویم. از طرفی می بینیم که هر روز مصرف این مواد در کشورمان پیشرفت میکند و میتوان گفت افراد فعال در زمینه اشاعه مصرف و قاچاق مواد مخدر فعالیت بیشتر و قوی تری از نیروهای مربوط به مبارزه با مواد مخدر دارند. به همین دلیل هر روزه ما افراد زیادی را به خصوص از طبقه محروم جامعه میبینیم که وارد باتلاق اعتیاد به مواد خطرناکی مانند شیشه می شوند. سوالی که برای افراد زیادی پیش آمده این است که " آیا مصرف شیشه باعث مرگ می شود ؟ " در ادامه این مقاله از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین ما پاسخ این سوال را در اختیار شما قرار میدهیم. این مورد را به یاد داشته باشید که داشتن آگاهی در مورد یک مواد مخدر و عوارض خطرناک آن باعث می شود که تمایل افراد نسبت به مصرف آن کاهش یابد و بتوانند اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورده اند را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند.

مصرف شیشه باعث مرگ میشود

مصرف شیشه در وضعیت و شرایط مختلفی می تواند باعث مرگ مصرف کننده شود که در ادامه این قسمت سعی میکنیم که با استفاده از اطلاعات تخصصی در زمینه ماده شیشه و اخباری معتبری که در دسترس بوده به این موضوع بپردازیم. آمار و اخباری که در خصوص تولیدات شیشه و قاچاق آن به گوش میرسد این است که حدود بیشتر از 80 درصد شیشه مورد مصرف معتادان در ایران تولید می شود و حتی شایعاتی در خصوص صادرات شیشه به خارج از کشور هم به گوش میرسد که البته نمی توان این موارد را به طور کامل اشتباه دانست یا به آنها تکیه کرد. اما قسمت بد ماجرا این است که تولید کنندگان مواد مخدر و مافیایی فعال در این زمینه برای عرضه جنس ارزان تر به بازار از مواد تقلبی و مضر استفاده میکنند که ممکن است مضرات آن بسیار بیشتر از شیشه معمولی باشد. همین موضوع باعث شده که افراد مصرف کننده بعد از مصرف دچار عوارضی شوند که معمولا در مصرف کنندگان شیشه دیده نمیشود و از طرفی برخی از آمار نشان میدهند که بیشتر افراد بعد از دو سال مصرف این نمونه شیشه در مسیر فوت قرار میگیرند. متاسفانه هر سال شاهد رشد مصرف مواد مخدر خطرناکی مانند شیشه هستیم و البته باید در نظر داشته باشید که بیشتر آمار مرگ و میر مربوط به تهران است.

خوردن شیشه باعث مرگ میشود

چگونه مصرف شیشه باعث مرگ میشود

مرگ معتادان شیشه ای به سه روش امکان پذیر است. در ادامه این 3 روش را با هم مورد بررسی قرار می دهیم که بهتر بدانید " آیا مصرف شیشه باعث مرگ میشود " یا خیر:

مرگ مستقیم در طولانی مدت: همانطور که در بخش قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، مصرف شیشه در طولانی مدت باعث از دست رفتن سلامت جسمی و روحی فرد مصرف کننده می شود و باید در نظر داشته باشید که مواد صنعتی که تحت عنوان شیشه در اختیار معتادان قرار میگیرد عوارض جانبی بسیار زیادی دارند که باعث می شود جسم فرد روز به روز ضعیف تر شود و این موضوع به جایی برسد که شاهد عدم جذب ویتامین، مواد معدنی و سایر موارد ضروری برای بدن باشیم. پس تا اینجای کار به این نتیجه رسیدیم که مصرف شیشه قطعا در طولانی مدت باعث مرگ مصرف کننده می شود. البته گفتنی است برخی از مصرف کنندگان که بدن قوی تری دارند، بخش های زیادی از مغز خود را از دست میدهند.
مرگ غیر مستقیم تحت تاثیر شیشه: این نوع مرگ در شرایطی رخ میدهد که فرد مصرف کننده در اثر مصرف شیشه اختیار خود را از دست بدهد و کاری انجام دهد که باعث مرگش شود. به عنوان مثل فرد مورد نظر بعد از مصرف شیشه اقدام به رانندگی کند و یا حتی در مواردی دست به خودکشی یا خودزنی بزند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده از شیشه باعث افزایش میل جنسی و خشونت در فرد مصرف کننده می شود و متاسفانه بسیاری از خشونت ها و روابطی که به قتل فرد مقابل ختم می شوند نیز میتوانند در اثر مصرف شیشه باشند.
مرگ ناگهانی در اثر مصرف شیشه: اُوردوز (Overdose) به حالتی گفته می شود که فرد مصرف کننده میزان زیادی مواد مخدر را وارد بدن خود کرده و در اثر تبعات و تاثیرات کوتاه مدت مواد مخدر شیشه، دچار مشکلات شدیدی می شود که رایج ترین آنها نارسایی قلبی و مغزی است. البته باید در نظر داشته باشید که وجود ناخالصی یا مصرف شیشه با سایر مواد مخدر مانند متادون یا هروئین می تواند عوارض بسیار شدیدی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و به این صورت باعث مرگ فرد مورد نظر شود. این مورد بیشتر در زمانی رخ میدهد که بدن فرد مورد نظر تحمل میزان مواد وارد شده را ندارد و واکنش های شدیدی نشان میدهد که در نهایت باعث مرگ فرد مورد نظر خواهد شد.

چگونه مصرف شیشه باعث مرگ میشود

موردی که در پایان این مطلب باید بدانید این است که متاسفانه این روزها شاهد این هستیم که سن میانگین شروع به مصرف مواد مخدر بسیار پایین آمده و حتی شاهد مصرف برخی از روانگردان بسیار خطرناک مانند شیشه و هروئین در نوجوانان هستیم. قطعا چنین مشکلاتی می تواند با برنامه ریزی های بلند مدت دولت بهتر شود، اما این کار نیاز به برنامه ریزی دارد و ضعف در برنامه ریزی یکی از مشکلات بزرگ کشور است. امیدواریم که مرکز ترک اعتیاد نگین توانسته باشد اطلاعات مفیدی در خصوص این که آیا مصرف شیشه باعث مرگ میشود در اختیار شما قرار دهد.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.