قرص جوشان برای ترک اعتیاد

ترک اعتیاد یک فرآیند پیچیده و زمان بر است که نیاز به رعایت نکات بسیاری دارد. یکی از این موارد که هنگام ترک اعتیاد بایستی مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از رژیم غذایی مناسب، مکمل‌ها و ویتامین‌ها است. یکی از این مکمل ها قرص جوشان است که به راحتی در آب حل می شود و انواع مختلفی دارد. معمولاً قرص های جوشان مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این قرص های جوشان در روند ترک اعتیاد مؤثر هستند و اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر را تعدیل می‌کنند. هنگامی که فردی دچار بیماری اعتیاد می‌شود قوای جسمانی خود را از دست می دهد و بدن وی نمی‌تواند مواد غذایی مورد نیاز خود را جذب کند. به همین خاطر مصرف قرص جوشان برای ترک اعتیاد و کاهش عوارض ناشی از آن، بسیار مفید است. کمبود برخی از مواد غذایی و سوء تغذیه باعث می‌شود تا فرآیند پروتئین سازی در مغز دچار مشکل شود و انتقال دهنده های عصبی مغز مانند سروتونین، دوپامین، نوراپی نفرین و ... کاهش پیدا کنند. این کمبود فرد را دچار افسردگی و اضطراب می کند که مقدمه تمام وابستگی ها به مواد مخدر است. استفاده از مواد مخدر باعث از بین رفتن اضطراب و سرخوشی موقت می‌شود؛ اما زندگی فرد را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. در مقابل اگر افراد در کنار آرامش روحی تغذیه مناسب داشته باشند و از ویتامین ها به اندازه کافی استفاده کنند، میزان سروتونین در مغز آن ها افزایش پیدا می‌کند و اضطراب و افسردگی نیز کمتر به سراغ آن ها می‌آید. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک ترک اعتیاد نگین در رابطه با تأثیر قرص جوشان بر روند ترک اعتیاد صحبت می کنیم با ما همراه باشید.

قرص جوشان برای ترک اعتیاد

قرص جوشان برای ترک اعتیاد چه کاربردی دارد

قرص جوشان و انواع ویتامین ها محصولاتی نیستند که برای درمان و ترک اعتیاد بتوان از آن ها استفاده کرد. در حقیقت این مکمل ها برای برطرف کردن کمبودهای مواد مغذی بدن کاربرد دارند. قرص جوشان به دلیل اینکه در آب حل می شود خیلی راحت تر از قرص های ویتامین معمولی، در بدن هضم و جذب می شود. این نوع از ویتامین های محلول در آب، آب از دست رفته بدن را نیز جبران می کنند و عوارض خاصی ندارند. افرادی که برای ترک اعتیاد اقدام کرده اند بایستی به مصرف ویتامین ها و مواد معدنی توجه ویژه‌ای داشته باشند. چرا که مصرف مواد، سبب از بین رفتن این گروه مواد غذایی در بدن می‌شود. افرادی که تحت نظر پزشک متخصص هستند از قرص جوشان برای جبران کمبود ویتامین ها استفاده می کنند. در مراکز ترک اعتیاد معتبر، بیمارانی که تحت درمان قرار می گیرند علاوه بر ورزش، استفاده از رژیم غذایی مناسب، مشاوره و روان درمانی از مکمل هایی مانند قرص جوشان برای ترک اعتیاد استفاده می کنند.

قرص جوشان برای ترک اعتیاد چه کاربردی دارد

مصرف قرص جوشان ویتامین c بعد از ترک اعتیاد

مصرف قرص جوشان ویتامین c بعد از ترک اعتیاد تأثیر زیادی بر عوارض ترک مواد مخدر دارد. هنگامی که فرد ویتامین c مصرف می کند انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و گلوتامات که سبب بروز سرخوشی و لذات هستند در مغز افزایش پیدا می‌کند و تقریباً عملکردی مشابه مواد اعتیاد آور دارند؛ یعنی در واقع فرد با مصرف ویتامین c هرچند با شدت کمتر، اما احساس سرخوشی می‌کند و عوارض ناشی از ترک در بدن وی کاهش پیدا می‌کند. انتقال دهنده گلوتامات که از آن نام بردیم باعث تحریک مغز می‌شود و سرعت عمل آن را افزایش می‌دهد. تأثیر دیگری که ویتامین c و به طور مشخص گلوتامات بر مغز فرد معتاد دارند، بهبود عملکرد حافظه شخص است. این ماده همچنین موجب آزادسازی انتقال دهنده گابا می شود. هر چه میزان انتقال دهنده ضد اضطراب در مغز بالا باشد آرامش بیشتری را تجربه می‌کند و امکان اینکه فرد مجدداً به سراغ مواد برود بسیار کم می‌شود. افرادی که به اعتیاد روی می‌آورند دو دسته هستند دسته اول به خاطر اضطراب و افسردگی و دسته دوم به خاطر هیجان خواهی، مکانیسم اثر قرص جوشان ویتامین c به گونه‌ای است که هم به فرد احساس سرخوشی و هیجان می دهد و هم دردهای ناشی از خماری و نرسیدن مواد مخدر به بدن را کاهش می‌دهد. عوارض جسمانی که به خاطر ترک مواد در بدن بروز می‌کند شامل دردهای عضلانی، بی‌خوابی، استرس و ... است که همه این ها با مصرف به اندازه مکمل ها و مواد مغذی کاهش پیدا می‌کنند. البته ناگفته نماند که ممکن است مصرف بیش از اندازه یعنی بیش از ۲۰۰۰ گرم در یک روز ویتامین c، باعث کم خوابی، حالت تهوع و گاهی اوقات سردرد و گرفتگی عضلات می‌شود. برخی افراد نیز ممکن است افزایش ترشح اسید معده را تجربه کنند. افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند نیز باید حتماً تحت نظر پزشک اقدام به مصرف ویتامین c نمایند. چرا که موجب بروز مشکلاتی مانند نارسایی قلبی و اختلال در عملکرد کبد آن ها می‌شود. در نهایت ذکر این نکته لازم است که مصرف قرص جوشان ویتامین c بعد از ترک اعتیاد حتما باید با تجویز پزشک باشد چراکه ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد و فرد معتاد را دچار مشکلات بیشتری کند. ارتباط مؤثر با مرکز درمانی و کلینیک های ترک اعتیاد به چنین افرادی کمک می کند تا بتوانند روند درمان را طی کنند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.