قرص فارماتون برای ترک اعتیاد

قرص فارماتون یکی از انواع مکمل های غذایی است که برای رفع خستگی و افزایش انرژی مؤثر است. فارماتون به دلیل این که برای جبران کمبود آهن و کم خونی مورد استفاده قرار می ‌گیرد برای ترک اعتیاد نیز مفید است اگرچه این قرص به تنهایی تأثیری بر ترک ندارد، اما به عنوان مکمل هایی که برای احیای قوای جسمی فرد معتاد تجویز می ‌شوند شناخته می ‌شود. در واقع قرص فارماتون را می ‌توان نوعی مولتی ویتامین دانست که به شکل کپسول های ژلاتینی و نرم هستند. اثر فارماتون در بدن به گونه ‌ای است که موجب کاهش خستگی، از بین بردن استرس و جلوگیری از افسردگی می شود. مواد تشکیل دهنده این قرص مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، عصاره جنسینگ، ویتامین هایی مانند ویتامین A،E،D و خانواده ویتامین B، ریبوفلاوین و اسیدفولیک هستند. استفاده از این مکمل های غذایی مواد مورد نیاز بدن را تأمین کرده و روند درمان را تسهیل می ‌کند. چرا که باعث کاهش عوارض ناخوشایند ترک اعتیاد می ‌شوند. اصولاً رژیم غذایی مناسب که دارای مواد غنی از انرژی هستند، مانند پروتئین ها و ویتامین ها نقش بسزایی در پیشرفت درمان اعتیاد دارند. افرادی که اقدام به ترک اعتیاد می نمایند به دلیل این که مقادیر زیادی از مواد مغذی و لازم برای سلامت بافت های بدن و مغز خود را از دست داده اند، نیازمند استفاده از برنامه های غذایی خاص هستند تا بتوانند عملکرد دستگاه عصبی و گوارش خود را بهبود ببخشند.

قرص فارماتون برای ترک اعتیاد

قرص فارماتون برای ترک اعتیاد بدون تجویز پزشک ممنوع

اگرچه قرص فارماتون برای کاهش عوارض ترک مواد مخدر مؤثر است، اما نباید بدون تجویز پزشک و به مقدار زیاد مصرف شود. این دارو ممکن است با دارو های دیگر تداخل داشته باشد و بیمارانی که مشکل زمینه ای مانند زخم معده، مشکلات کبدی، اگزمای حاد و ... دارند دچار مشکلات جدی تر کند. افرادی که در جذب گلوکز و گالاکتوز مشکل دارند، واکنش های آلرژیک و در ماتیک حاد دارند و یا در جذب آهن مشکل دارند، نباید به صورت خودسرانه قرص فارماتون مصرف کنند. این دارو با دارو های دیگر مانند آملودیپین، الکل، آسکوربیک اسید، آرسنیک تری اکسید، آمیودارون و ... تداخل ایجاد می ‌کند و ممکن است سلامت فرد را به خطر بیاندازد. به همین جهت مصرف قرص فارماتون برای ترک اعتیاد بدون تجویز پزشک ممنوع است. توصیه می ‌شود قبل از هر گونه استفاده از دارو نظیر فارماتون، به کلینیک ها و مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه کنید و مراحل درمان خود را زیر نظر پزشکان متخصص آغاز نمایید. مرکز بستری و ترک اعتیاد نگین در اصفهان با بهره مندی از پرسنل با تجربه و صبور در زمینه بستری، سم زدایی و روان درمانی افراد معتاد خدمات خود را ارائه می ‌کند. همکاری این مجموعه با پزشکان، روانپزشکان، مددکاران، پرستاران، مشاوران با تجربه موجب شده تا ارتباط مؤثری بین بیماران و پزشکان برقرار شود. تمامی افرادی که درگیر بیماری اعتیاد هستند می ‌توانند از طریق تماس با شماره این مرکز ترک اعتیاد با روند درمان مجموعه آشنایی پیدا کنند و سؤالات خود را مطرح کنند. در اولین مرحله بیمار توسط پزشک ویزیت می شود و نوع درمان برای او مشخص می‌شود. در مرحله بعد وضعیت روانی بیمار سنجش می‌ شود و میزان اضطراب و افسردگی مورد بررسی قرار می گیرد. شرح روند درمان و بستری فرد جزء مراحل بعدی درمان است. در نهایت مددکاران این مجموعه کمک می ‌کنند تا بیمار بتواند مستقل شده و وارد اجتماع شود.

قرص فارماتون برای ترک اعتیاد بدون تجویز پزشک ممنوع

موارد مصرف قرص فارماتون برای درمان اعتیاد

افراد معتاد به علت مصرف طولانی مدت مواد مخدر دچار مشکلات جدی می شوند که مصرف قرص فارماتون می ‌تواند به رفع آن ها کمک ‌کند. علائم و مشکلاتی که در ادامه به آن ها اشاره می‌ کنیم ممکن است در مدت سم زدایی و ترک اعتیاد در فرد مشاهده شوند. در این هنگام پزشک معالج می‌ تواند برای تخفیف علائم و تقویت قوای جسمانی فرد بیمار قرص فارماتون را تجویز کند. قرص فارماتون علاوه بر درمان اعتیاد موارد مصرف بسیاری دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

  • درمان کم خونی های ناشی از فقر آهن
  • درمان کم خونی بر اساس بر اثر کمبود اسید فولیک
  • درمان و کاهش عوارض ناشی از کمبود ویتامین هایی مانند D3، A، B6، B12
  • درمان کمبود آهن ناشی از خونریزی
  • درمان کمبود منیزیم
  • درمان اختلالات مربوط به نعوظ
  • کاهش علائم اضطراب و درمان اختلالات روحی و روانی
  • درمان ریزش مو، بیماری پوستی، تقویت پوست و ناخن ها
  • تنظیم ضربان قلب و تولید گلبول های قرمز
  • بهبود ضعف بینایی
  • بازسازی و ترمیم سلول های اعصاب و عضلات
  • بازسازی بافت های بدن
  • درمان آسیب های کبدی ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر
  • درمان مشکلات صفراوی و انسدادی ریه
  • درمان بی اشتهایی و اسهال
  • درمان مشکلات کاهش وزن و افزایش اشتها که بر اثر کمبود ویتامین ها در فرد ایجاد شده است.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دارو های مختلف که برای ترک اعتیاد مفید هستند، می ‌توانید از مشاوره تلفنی کلینیک ترک اعتیاد نگین استفاده نمایید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.