وسوسه بعد از ترک اعتیاد و پیشگیری از لغزش

اعتیاد معضل بزرگی است که از گذشته تا به امروز دامنگیر جوامع انسانی بوده است. افرادی که با چالش اعتیاد روبرو می شوند، گاهی اوقات به اصرار خانواده و یا با تصمیم شخصی اقدام به ترک مواد مخدر می نمایند؛ اما عده کمی از این افراد می‌توانند به صورت کامل پاک بمانند. این گونه افراد در ۸۰% مواقع مجدداً به سوء مصرف مواد اعتیاد آور روی می آورند. ترک اعتیاد و عوارض جدی و جبران ناپذیری در زندگی فردی و اجتماعی فرد بیمار به جای می گذارد.
اگر خانواده فرد معتاد با او همراهی نکنند و فرد احساس کند از طرف اطرافیان حمایت نمی شود، احتمال بیشتری دارد که به سمت اعتیاد برود و مصرف مواد را مجددا شروع کند. گاهی نیز رفتارهای بد در کمپ‌های ترک اعتیاد موجب لغزش فرد می‌شود؛ اما ما در این مقاله قصد داریم عواملی که موجب وسوسه و لغزش فرد معتاد می شوند را عنوان کنیم و راه های مقابله با وسوسه مواد را معرفی نماییم. در ادامه بحث با ما همراه باشید.

چند اصل مهم برای لغزش نکردن و جلوگیری از وسوسه مواد

چند اصل مهم برای لغزش نکردن و جلوگیری از وسوسه مواد

نتایج تحقیقات پیرامون موضوع لغزش فرد معتاد و بازگشت آن ها به اعتیاد حاکی از این امر است که عدم حمایت خانواده و اطرافیان، رفتارها و تنبیه های ناراحت کننده از طرف مسئولین مراکز تحت ترک اعتیاد مانند کمپ ها و همچنین مشکلات جنسی جز عوامل اصلی هستند که موجب لغزش فرد می‌شوند. به همین خاطر توصیه می‌شود برای ترک اعتیاد از متخصصان و پزشکان مراکز معتبر ترک اعتیاد کمک بگیرید.
روش های درمانی که توسط متخصصان کلینیک های ترک اعتیاد به کار گرفته می شود موفقیت آمیز تر بوده و می تواند از وسوسه مواد و بازگشت به اعتیاد جلوگیری کند. مرکز ترک اعتیاد نگین در شهر اصفهان با بهره مندی از کادر متخصص و با تجربه، تمامی عوامل موثر بر لغزش فرد معتاد را در نظر گرفته و با ارائه راهکارهای موثر از بازگشت فرد جلوگیری به عمل می‌آورند.
گاهی اوقات عوامل محیطی مانند آلوده بودن افراد خانواده یا دوستان موجب بازگشت فرد می‌شود. دلایل پنهانی دیگری نیز ممکن است عامل وسوسه باشند. اگر فرد پس از ترک به راحتی بتواند به مواد دسترسی پیدا کند، ممکن است دچار لغزش شود. عواملی مانند مشکلات اقتصادی و مشکلات جنسی هم جز فاکتورهایی هستند که موجب کم آوردن فرد در برابر مصرف می شود. با توجه به دلایل عنوان شده می‌توان گفت حمایت همه جانبه خانواده و کنترل رفتارهای فرد در درجه اول می تواند یک عامل بازدارنده باشد.

پیشگیری از لغزش مجدد با برنامه ترک اعتیاد نگین

پیشگیری از لغزش مجدد با برنامه ترک اعتیاد نگین

استفاده از مشاوره و درمان های دارویی و روانی متخصصان مراکز ترک اعتیاد و گروه درمانی نیز روش های تاثیرگذاری هستند؛ بنابراین افرادی که اقدام به ترک می‌کنند پس از اینکه از کلینیک‌های ترک اعتیاد ترخیص می‌شوند باید طبق دستور پزشک معالج، از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند. در مصرف مکمل‌های دارویی و ویتامین ها حتماً جانب احتیاط را رعایت کنند و بدون تجویز پزشک هیچ گونه دارویی مصرف نکنند. چرا که برخی داروها می تواند سبب احساس خماری شود و فرد را بیشتر در معرض لغزش قرار دهد.
مرکز ترک اعتیاد نگین در فضایی امن و سرشار از آرامش، شرایط مناسب را برای بیماران مهیا می‌کند تا بتوانند اعتیاد را کنار بگذارند و به زندگی عادی برگردند. با استفاده از برنامه های ترک اعتیاد نگین افراد می‌توانند برای دردها و مشکلات جسمی پس از ترک روش های موثر و کارآمد را به کار بگیرند و با استفاده از ورزش ها، روش‌های درمانی و رژیم غذایی که توسط پزشکان این مجموعه تجویز می‌شود، بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را بازیابند.
گروه درمانی و به کار بردن حرف ها و راهکارهای مشاوران و یا استفاده از تجارب افراد دیگری که در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند، نیز می‌تواند برای پیشگیری از لغزش مجدد و بازگشت به اعتیاد مفید باشد. آموزش دیدن و آگاهی از باورهای غلطی مانند فرو نبردن دود داخل ریه، موجب می‌شود تا فرد فریب دوستان ناباب را نخورد.

برنامه ترک اعتیاد با کلینیک نگین

برنامه ترک اعتیاد با کلینیک نگین

 روانشناس و دکتر برای ترک اعتیاد برنامه ای را تدوین می کنند. در برنامه ترک اعتیاد که دکتر ارائه می دهد، روش‌های جایگزین برای افزایش زمان رابطه جنسی و مشکلات زود انزالی به فرد معتاد ارائه می‌شود که می‌تواند مشکلات روحی و روانی مربوط به این عارضه را تعدیل کند.
نحوه برخورد مسئولین پرسنل متخصصان کلینیک ترک اعتیاد نگین بسیار دوستانه است و افراد معتاد را ترغیب می‌کند تا در برابر وسوسه های فکری مصرف مقابله کنند. افراد معتاد پس از اینکه ترک می‌کنند و از کلینیک ها ترخیص می‌شوند تازه وارد اجتماع شده و دچار مشکلات جدی می شوند. افسردگی پس از ترک یا مواجهه با مشکلات، توان چنین افرادی را کاهش می‌دهد و باعث بازگشت آن ها می‌شود؛ اما برنامه ترک اعتیاد نگین به گونه‌ای تدوین شده تا مشکل اعتیاد را به صورت ریشه‌ای حل کند و مهارت حل مسئله و مقابله با وسوسه ها را به فرد بیمار بیاموزد. 
اگر فرد یاد بگیرد به راحتی نه بگوید و احساسات منفی خود را مدیریت کند، اعتماد به نفس پیدا می‌کند و از رفتارها و محیط های پرخطر دوری می‌کند. قطع رابطه های سمی، ورزش کردن، رژیم غذایی مناسب، کنترل افکار، همه و همه جز راهکارهایی هستند که توسط کلینیک ترک اعتیاد نگین به افراد ارائه می شود. به منظور اطلاع از تکنیک های مقابله با وسوسه مصرف مواد با شماره های کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.