آب درمانی ترک اعتیاد

در گذشته ترک اعتیاد از سخت‌ترین کارهای دنیا بود اما امروزه با متد جدیدی که برای این کار ابداع شده است این امر راحت‌تر صورت می‌گیرد. یکی از روش‌هایی که چند وقتی است از آن در ترک اعتیاد استفاده می‌کنند آب درمانی برای ترک اعتیاد است که باید بگوییم بسیار نیز مؤثر بوده و افراد بسیار زیادی از آن راضی هستند.
در حالت عادی نیز دوش آب سرد یکی از بهترین مسکن‌های طبیعی برای بیماری‌ها است. بعد از تحقیقات و آزمایش‌های متعدد مشخص شد که استفاده از آب سرد برای بیمارانی که با اعتیاد درگیر هستند بهتر از بسیاری از داروها عمل می‌کند. استفاده از این روش مزیت‌های بسیاری دارد که در ادامه مفصل برایتان توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از اینکه ترک اعتیاد چند روز طول میکشد؛ بستگی به شرایط هر بیمار، لازم است تا با متخصصان مربوطه در کلینیک ترک اعتیاد نگین صحبت کنید و در صورت لزوم مشاوره رایگان دریافت کنید.

دوش گرفتن با آب سرد چه ویژگی ها و فوایدی دارد؟

در ابتدا باید بگوییم که به هیچ وجه نباید با آب خیلی سرد دوش بگیرید و این کار نه تنها برای بدنتان مفید نیست بلکه مضر نیز خواهد بود و عواقب بدی به دنبال دارد منظور ما در این مقاله از آب سرد، آب ولرم و خنک است. اگر قصد آب درمانی برای ترک اعتیاد را دارید باید حتماً به این موضوع دقت کنید.
استفاده از دوش آب سرد باعث می‌شود که در فرد بیمار هورمون سروتونین که نوعی هورمون شادی بخش است ترشح شود و همین امر منجر می‌شود که فرد بعد از اینکه دوش آب سرد را گرفت و از زیر دوش بیرون آمد حس طراوت، شادی و سبکی داشته باشد. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان برای این کار نام برد افزایش سطح ایمنی بدن است.
در ابتدا شاید برایتان عجیب باشد زیرا اکثر افراد بر این باورند که با گرفتن دوش آب سرد فرد ممکن است سرما بخورد ولی این تفکر اصلاً درست نیست. زمانی که زیر آب سرد قرار می‌گیرد علاوه بر هورمون شادی هورمون دیگری به نام لنفوسیت T ترشح می‌شود. این هورمون در واقع از خانواده گلبول‌های سفید است.

در هنگام ترشح این هورمون سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود و بدن فرد بیمار در برابر ویروس‌های مختلف مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهد.

دوش گرفتن با آب سرد چه ویژگی ها و فوایدی دارد؟

ویژگی های دوش آب سرد

در هنگام استفاده از دوش آب سرد یا حوضچه‌های آب سرد اسپاسم‌های عضلانی که دارید به شکل بسیار عالی از بین خواهند رفت.
اگر بخواهیم به صورت علمی‌تر این موضوع را توضیح دهیم می‌توان گفت در هنگام برخورد آب سرد با پوست سرخرگ و سیاهرگ‌ها منقبض می‌شوند و در نتیجه خون بیشتری را پمپاژ می‌کنند این کار برای گرم کردن بدن توسط سرخرگ و سیاهرگ‌ها صورت می‌گیرد که باعث می‌شود جریان خون به بدن به صورت بهتری انجام شود از طرفی همین امر سبب می‌شود انقباض‌های عضلانی و کرختی‌های بدن همگی به ‌راحتی حل شوند.
اما پیش از هر اقدامی باید توجه کنید که فرد باید قبل از قرار گرفتن زیر دوش آب سرد کاملاً آماده باشد و به یکباره این کار صورت نگیرد زیرا قطعاً نتیجه عکس خواهید دید و ممکن است فرد بر اثر شوک وارد شده ایست قلبی کرده و از دنیا برود پس به هیچ عنوان بدون داشتن آگاهی‌های لازم این کار را انجام ندهید.

آب درمانی برای ترک اعتیاد روش علمی و راهکار ثابت شده ای نیست

آب درمانی برای ترک اعتیاد روش علمی و راهکار ثابت شده ای نیست

با این که آب‌درمانی برای ترک اعتیاد از روش‌هایی متداول است اما برای همه افراد مناسب نیست. در برخی سایت‌ها و منابع آمده است که مبدأ شروع این روش کشور افغانستان بوده که برای ترک روی برخی از افراد بیمار و درگیر اعتیاد آن را تست کرده‌اند که در این مسیر دیده شده افراد زیادی واکنش‌های مثبت و خوبی نسبت به این روش داده‌اند.
اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که این روش در برخی افراد نتیجه می‌دهد و برای همه مناسب نیست به همین دلیل نمی‌توان آن را جایگزین روش‌های اصلی ترک اعتیاد کرد. آب درمانی فقط می‌تواند در کنار درمان اصلی به راحت‌تر شدن و سریع‌تر شدن روند درمان کمک کند.
در واقع به کمک آب درمانی شادی و نشاط لحظه‌ای را برای فرد بیمار به وجود خواهیم آورد اما فرد نمی‌تواند در تمام طول روز زیر دوش آب سرد بماند و این حس نیز بعد از مدتی در وی از بین خواهد رفت بنابراین نمی‌توانید از این روش به‌ عنوان درمان اصلی استفاده کنید.
از طرفی اگر به درستی آب درمانی را انجام ندهید ممکن است باعث شوید فرد اصطلاحاً سنگ کوب کرده و دچار ایست قلبی شود. پس اگر از نحوه انجام این کار اطلاعات درست و کافی ندارید هرگز آن را انجام ندهید.

آب درمانی در کنار ترک اصولی زیر نظر متخصصان: درمان قطعی اعتیاد

آب درمانی در کنار ترک اصولی زیر نظر متخصصان: درمان قطعی اعتیاد

آب‌درمانی برای ترک اعتیاد باید زیر نظر متخصصان و در کنار درمان اصولی برای ترک اعتیاد صورت گیرد تنها در این صورت است که نتیجه مطلوب و عالی در انتظارتان خواهد بود. زمانی که بتوانید در کنار درمان درست و اصولی از آب درمانی نیز استفاده کنید بدون اذیت شدن پروسه ترک اعتیاد را به سلامت سپری خواهید کرد.
اگر به دنبال مجموعه‌ای متخصص و حرفه‌ای در زمینه درمان قطعی اعتیاد هستید ما به شما کلینیک ترک اعتیاد نگین را پیشنهاد می‌کنیم. در این مجموعه کادر مجرب و با اخلاقی فعالیت می‌کنند که در تمام مدت درمان کنارتان خواهند بود و با بهترین و برزو ترین متدها درمان قطعی اعتیاد را برایتان بسیار راحت‌تر خواهند کرد.
اینکه اعتیاد را در چه مجموعه‌ای و به چه روش‌هایی ترک می‌کنید بسیار در آینده نیز تأثیر دارد اغلب افرادی که به صورت غیر اصولی و نادرست اقدام به ترک اعتیاد کرده‌اند بعد از مدتی مجدداً به سمت آن بازگشته و نتوانسته‌اند به کلی اعتیاد را ترک نمایند.
در این جا است که ضرورت استفاده از مجموعه متخصص مشخص می‌شود.

ویژگی های دوش آب سرد

جمع بندی

آب‌درمانی برای ترک اعتیاد روشی است که اخیراً برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود در این روش فرد در حوضچه‌های آب سرد که نسبتاً ملایم است قرار میگیرد یا زیر دوش آب سرد می‌رود. با این کار فرد حس طراوت و شادابی دارد که باعث می‌شود لحظاتی بدون نیاز به هیچ‌گونه دارو و مواد مخدری با آرامش و شادی سپری کند
همچنین این روش به بالا بردن سطح ایمنی بدن نیز کمک بسیاری می‌کند. اما اگر این روش توسط فرد متخصص انجام نشود نتیجه معکوس خواهد داشت بنابراین به شکل خودسرانه این کار را نکنید و حتماً در کلینیک‌های معتبر ترک اعتیاد اقدام به درمان نمایید. پیشنهاد ما مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد نگین است برای اطلاعات بیشتر از مطالب موجود در سایت نگین کمک بگیرید یا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.