روشهای ترک الکل

حرف مرکز بستری ترک اعتیاد نگین همیشه این بوده است که اعتیاد یک نوع بیماری است و هر بیماری درمان مخصوص خود را دارد. اعتیاد به الکل یک بیماری است که در صورتی که برای درمان اقدامی نکنید می تواند زندگی شما را به خطر بیاندازد و باعث ابتلای شما به بیماری هایی مانند: "دیابت، آسم، فشار خون، امراض کبدی و..." شود و باعث شود که تا پایان عمر با این بیماری های درگیر باشید.

روش های رهایی از بند اعتیاد به الکل

در این مطلب قصد داریم روشهای ترک اعتیاد الکل را به شما بگوییم، ولی قبل از آن دو نکته را باید در نظر داشته باشید: اول این که ترک اعتیاد الکل و انواع روش های آن دارای ساختار مشترکی هستند که شما با یاد گرفتن این ساختار می تواند اعتیاد به هر نوع مشروب الکلی را کنار بگذارید. یا به عبارت دیگر ساختار سیستم ترک اعتیاد الکل را روی خود پیاده کنید و با روش خود از بند اعتیاد به الکل رها شوید.
نکته ی دوم این است که یکی از ابزار هایی که به شما کمک می کند که ترک اعتیاد موفق تری داشته باشید، آگاهی است. به همین دلیل قبل از اینکه به سراغ روش صحیح ترک اعتیاد الکل برویم در مورد مشکلات و عوارض در اثر مصرف الکل با هم صحبت خواهیم کرد.

مصرف الکل عوارض بسیار زیادی دارد که عبارتند از:

  • بیماری های کبدی
  • عوارض عصبی
  • کاهش تراکم استخوان
  • مشکلات موثر بر روی چشم
  • افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد در اثر ابتلا به یرقان
  • تشدید عوارض دیابت
  • مشکلات جنسی
  • مشکلات قلبی
  • ضعف در سیستم ایمنی
  • مشکلات گوارشی

ترک اعتیاد الکل

شیوه ترک الکل 

برای اینکه بدانید چگونه مصرف الکل را ترک کنید باید چند مرحله را دنبال کنید. مرحله ی اول پذیرش است، شما باید بدانید تا زمانی که قبول نکنید که به مصرف الکل اعتیاد دارید، نمی توانید از نوشیدن دست بکشید و اختیار زندگی خود را در دست بگیرید. اگر هر چقدر با خود فکر کردید متقاعد نشدید که معتاد به الکل هستید پس شما برای فرار از واقعیت زندگی و مشکلات خود می نوشید و باید بدانید که شما در حال پیشروی در مسیر اعتیاد هستید و به این صورت باید در نظر داشته باشید که عوارضی که در بالا گفتیم ممکن است شما از پا بیاندازند. پس خیلی صادقانه با مشکل برخورد کنید و به خودتان دروغ نگویید. تا با هم به سراغ ترک اعتیاد برویم.

ترک اعتیاد الکل را از کجا شروع کنیم؟

شما باید در ابتدای کار یک روز را برای ثطع مصرف الکل مشخص کنید و دقیق و صادقانه در مورد دلیل هایی که باعث الکل مصرف کردن شما شده بودند به یک نتیجه محکم برسید. سعی کنید برای مواقعی که عصبانی و یا پریشان هستید راه حلی به جز الکل پیدا کنید. شما باید با خماری الکل کنار بیایید و متعهدانه به خودتان قول بدهید که طی هیچ شرایطی الکل مصرف نکنید.
در ضمن اگر قبلا هم اقدام به ترک الکل نموده اید و موفق نشده اید تصور نکنید که این کار غیر ممکن است، چون شما از دفعه ی قبل تجربه کسب کرده اید و می دانید که ذهن برای این که اعتیاد خود به الکل را ارضا کند از چه حیله هایی استفاده می کند. برای اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید مطلب منظور از اعتیاد روحی روانی به مواد مخدر چیست؟ را مطالعه کنید تا این مورد را بهتر درک کنید.

دوستان و یا اعضای خانواده ای که از شما حمایت می کنند را پیدا کنید.

شاید شما از آن آدم های گوشت تلخ و سردی باشید که با هیچ کس قصد سازگاری ندارند، ولی با این وجود باز هم اگر کسی در مسیری که قدم بر می دارید به شما کمک کند و شما را راهنمایی کند خوشحال می شوید. همه ی آدمها دوست دارند که مورد حمایت واقع شوند و کسی باشد که حد اقل حس و حال و شرایط آنها را درک کند. پیشنهاد مرکز بستری ترک اعتیاد نگین به شما این است که دست به کار شوید و این افراد را پیدا کنید و تصمیم خود را با آنها در میان بگذارید و یک تاریخ برای قطع مصرف یا شروع کاهش مصرف در نظر بگیرید. البته شما برای کاهش مصرف باید قانون مند عمل کنید و به این صورت که در هفته بیش از دو بار ننوشید و از طرفی روزانه بیشتر از دوبار الکل مصرف نکنید. (حتی در کشور هایی که نوشیدن مشروبات الکلی موردی ندارد بیش از این مقدار اعتیاد محسوب می شود)

جلوی همه ی جنبه های اعتیاد به الکل بایستید.

زمانی که قصد ترک اعتیاد الکل را دارید باید در نظر داشته باشید که با موجودی مانند یک غول سه سر در حال مبارزه هستید:

سر اول: وابستگی جسمی به الکل است.

وابستگی جسمی به الکل است که باعث سردرد و خماری شما در اثر نبود الکل می شود و دردی جسمانی را تحمل می کنید. راه حل این مشکل این است با متخصصان ترک اعتیاد الکل صحبت کنید تا شما را در این خصوص راهنمایی کنند.

مشاوران نگین برای کمک کردن به شما حاضرند، فقط کافیست با شماره 09034827420 تماس بگیرید تا بهترین راه حل ها را در مسیر خود ببینید.

سر دوم: وابستگی روحی به الکل است.

که باعث می شود شما پریشان حال باشید و در شرایط بد احساس نیاز شدیدی به الکل داشته باشید. همچنین این همان مسئله است که شما را بیشتر از همه چیز وسوسه می کند. شما برای حل این مسئله می توانید از جلسات مشاوره با مشاوران مراکز تخصصی بستری ترک اعتیاد استفاده کنید. همچنین می توانید از تماس با ما استفاده کنید تا در مورد مشکلاتان بحث و بررسی های تخصصی انجام شود. از طرفی شما می توانید از جلسات الکی های گمنام در شهر خود نیز استفاده کنید.

سر سوم: عادت به نوشیدن الکل

بخشی از نوشیدن شما به این دلیل بوده است که شب ها هیچ تفریحی نداشته اید و مجبور بوده اید هر شب برای حل این مشکل به الکل متوسل شوید . پس این راه حل و آن دوستان را کنار بگذارید و به دنبال دوستانی جدید باشید که شما را به یاد مصرف الکل نیاندازند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.