علائم خماری شیشه

نشانه های ترک اعتیاد شیشه یا همان خماری شیشه به گونه ای نیستند که بتوان آنها را در چند جمله و یا عناوین مختلف معرفی کرد، به همین دلیل در این مطلب از کلینیک ترک اعتیاد نگین ابتدا به صورت خلاصه و کوتاه علام ترک اعتباد شیشه یا خماری شیشه را برای شما بازگو می کنیم و بعد از آن به سراغ موارد خطرناک تر می رویم.

نشانه های خماری شیشه چیست؟

  • گرسنگی بیش از حد و پرخوری
  • خواب آلودگی و کسلی بیش از حد
  • افسردگی
  • عدم تعادل روانی
  • تحریک پذیری بالا
  • داشتن اضطراب زیاد
  • احساس خستگی شدید
  • ضعف در اندام های بدن
  • پرخاشگری
  • توهم شدید
  • پارانویا
  • علاقه شدید به مصرف دوباره شیشه

شیشه یکی از مواد مخدر بسیار خطرناک است که می تواند زندگی شخص را به طور کلی از بیخ و بن ویران کند و ترک اعتیاد شیشه تنها کار عاقلانه ای است که فرد معتاد به شیشه می تواند انجام دهد و برای قدم برداشتن در مسیر ترک اعتیاد شما نیاز به اطلاعات و آگاهی لازم برای انجام این کار خواهید داشت.
علائم خماری شیشهبعد از آخرین بار مصرف شیشه چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد؟

هجوم شیشه

این مرحله ، اولین مرحله بعد از مصرف شیشه است و در آن ضربان قلب و متابولیسم فرد مصرف کننده بالا می رود. مرحله هجوم در کراک و کوکائین 2 تا 5 دقیقه است ولی در شیشه این مرحله تا 30 دقیقه هم ادامه پیدا می کند.

نشئگی شیشه

در این مرحله فرد زرنگ تر می شود و حالتی منطقی به خود می گیرد و به صورت مداوم حرف دیگران را قطع می کند. همچنین توهم در این مرحله خود را به صورت تمرکز بر روی یک موضوع بی اهمیت نشان میدهد و ممکن است که فرد ساعت ها روی یک کار بی اهمیت متمرکز شود. (مثلا فرض کند که یک نفر ساعت ها بند ساعت مچی خود را تمیز کند یا سعی کند قابلمه ی تفلون را بسابد تا سفید و براق شود) این مرحله ممکن است از 4 ساعت تا 16 ساعت ادامه پیدا کند.

 علائم خماری شیشه

از آنجایی که هر بالا رفتنی، پایین آمدنی را به دنبال دارد؛ مراحلی که در ادامه می گوییم جزء مراحل پدیدار شدن آثار ترک اعتیاد و خماری هستند که پایین آمدن می باشند، البته باید در جریان باشید که هرچه بیشتر شیشه مصرف کرده باشید و یا مدت زمان مصرف و سابقه استفاده شما از شیشه بیشتر باشد خماری بیشتری را باید تحمل کنید و عوارض و نشانه های ترک اعتیاد شیشه برای شما بیشتر خواهد بود.

نشانه های قطع مصرف شیشه

مرحله ی اول سقوط

سقوط زمانی اتفاق می افتد که بدن به طور کلی تعطیل می شود و دیگر توانایی این موضوع را ندارد که از پس اثرات شیشه بر بیاید، این موضوع باعث می شود که فرد یک دوره طولانی به خواب برود. حتی مصرف کننده های حرفه ای شیشه هم در این مرحله به یک جنازه تبدیل می شوند واین مرحله ممکن از 1 تا سه روز طول بکشد.

خماری شیشه

بعد از مرحله سقوط ، فرد وارد فاز بعدی که خماری است می شود و حالاتی مانند قحطی در بدن او رخ می دهد و شروع به از دست دادن آب بدن و مواد معدنی می کند که این موضوع باعث می شود که فرد از نظر ذهنی و جسمی به طور کامل خسته و شکسته شده باشد، خماری شیشه معمولا 2 تا 14 روز طول می کشد. در این شرایط تنها راه حلی که به ذهن فرد می رسد مصرف دوباره شیشه است.

محرومیت شیشه

این مرحله معمولا 30 تا 90 روز به طور جدی طول می کشد و بیشتر اوقات کسی که در این مرحله قرار دارد نمی داند که در حالت محرومیت به سر می برد. در این حالت که به آن نَسَخ بودن هم گفته می شود به این صورت است که فرد در ابتدا افسرده می شود، هیچ انرژی و اشتیاقی در خود نمی بیند و از هیچ چیز لذت نمی برد. این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که فرد به فکر خودکشی فرو می رود و دقیقا در حالتی که انسان در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد، ولع برای مصرف شیشه باز به سراغ فرد می آید و باعث مصرف دوباره شیشه توسط او می شود.
دقیقا به همین دلیل است که گفته ایم ترک خودسرانه شیشه هیچ تاثیری ندارد و بهترین راه ترک شیشه مراجعه به مراکز بستری ترک اعتیاد است.

دیدگاه‌ها  
سلام من مقطعی مصرف شیشه دارم معمولا با
کمک قرص بوپر قطع مصرف میکنم اما الان نزدیک به 3،4ماه است که ی هفته میکشم 5روز نمیکشم،الانم وضع صورتم بخاطر جوش خیلی بد شده به نظره شما چه اقدامی میتونم انجام بدم سریع جواب بگیرم،موقعیتی برام فراهم شده خونه 4،5روز خالی میخام ازش استفاده کنم هم قطع مصرف هم بهبود حالت ظاهری،ممنون میشم راهنمایی کنی؟
سلام دوست عزیز.
بدون معاینه حضوری امکان ارائه روش درمانی وجود ندارد. لطفا هرچه سریع تر به نزدیک ترین مرکز درمان اعتیاد یا پزشک متخصصی که دوره های ام.ام.بی را گذرانده باشد مراجعه کنید تا بعد از معاینه دقیق شما را برای ترک سالم راهنمایی کنند.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.