تفاوت مواد مخدر شیشه و کریستال
کریستال مواد مخدر

یکی از زمینه‌هایی که پیشرفت تکنولوژی تاثیر بسیار زیادی روی آن داشته است، صنعت مواد مخدر بوده. به طوری که امروزه تقریبا همه ما نام مواد مخدر و توهم زا مانند هروئین و شیشه را شنیده ایم. یکی از اثرات تکنولوژی روی مواد مخدر صنعتی این است که حجم این مواد کم می شود و از طرفی اثرگذاری آن ها به مراتب افزایش پیدا می کند. به همین دلیل می بینیم که مواد مخدر سنتی را به واحد گرم و مواد مخدر صنعتی را به واحد های کوچکتر از گرم (مانند نیم گرم، ربع گرم و یک دهم گرم یا سوت) در بین مصرف کنندگان پخش می کنند.
تنوع این مواد به قدری بالاست که گاهی فروشندگان و معتادان نیز در بین نام های مختلف سردرگم می شوند.

تفاوت مواد مخدر شیشه و کریستال

در ادامه این مطلب در مورد یکی از اشتباهات رایج که بین دو ماده توهم زا انجام می شود صحبت می کنیم.

فرق مواد مخدر شیشه و کریستال

ماده مخدر شیشه با کریستال چه تفاوتی دارد؟

مت آمفتامین (شیشه) محرکی است که یک حالت سرخوشی قدرتمند را در ذهن شما ایجاد می کند. اثر شیشه بسیار گسترده است به طوری که فرد میتواند پس از مصرف چندین ساعت یا چند روز انرژی خود را حفظ کند. اگرچه ممکن است فکر کنید که همه انواع شیشه یکسان هستند ، اما بین کریستال و شیشه تفاوت هایی وجود دارد. کریستال خالص ترین نوع شیشه است.
افراد مختلف ممکن است اعتیاد به شیشه یا اعتیاد به کریستال (یخ) داشته باشند. با اینکه این دو ماده تقریبا شبیه هم هستند اما با هم تفاوت هایی دارند که در درمان و ترک اعتیاد تفاوت بوجود می آورد.

 

کریستال مواد مخدر

راه تشخیص شیشه از کریستال

شناخت شیشه استاندارد

با مصرف شیشه ، سیستم عصبی مرکزی شما هدف قرار گرفته می شود. این ماده می تواند مواد شیمیایی مغز شما را تغییر داده و انرژی زیادی به شما بدهد. مغز شما بیش از حد فعال می شود و در نتیجه بدن را شارژ می کند.
شیشه در رشته پزشکی پذیرفته شده و اغلب برای اختلالات روانی مختلف مانند بیش فعالی ، اختلال دو قطبی و حتی اختلالات خوردن (برای چاقی) تجویز می شود. صرف نظر از اینکه شما از داروخانه یا خیابان شیشه بگیرید ، همان اثر سرخوشی را در شما بوجود خواهد آورد. بعد از مصرف شیشه شما به مدت 10 ساعت اثرات آن را مشاهده خواهید کرد.

شناخت کریستال مت (یخ)

کریستال یکی از شکل های شیشه است. کریستال را به اسم آیس یا یخ نیز میشناسند. کریستال تقطیر شده شیشه است و اثرات قوی تری نسبت به شیشه دارد. کریستال به شکل تکه های یخ است.
کریستال مت خالص ترین نوع مت آمفتامین در بازار است. مانند هر داروی دیگر ، خالص ترین شکل آن باعث قویتر بودن آن می شود . کریستال یک داروی خیابانی است که مردم از آن استفاده می کنند تا بیشترین احساس سرخوشی ممکن را از این ماده به دست آورند. کریستال به قدری قدرتمند است که بعضی افراد با استفاده از آن تا چند روز بیدار خواهند ماند. مدل یخ کریستال میتواند به صورت تزریقی نیز استفاده شود. از آنجا که کریستال خالص تر از شیشه است ، اعتیاد آورتر است .
در بیشتر موارد ، کاربران یا کریستال را استنشاق می کنند یا مایع کریستال را مانند سیگار می کشند. این ماده در آزمایشگاه ها تولید میشود. توسعه دهندگان سعی میکنند خالص ترین نوع شیشه را برای بالا بردن بازاریابی تولید کنند.

استفاده از مت آمفتامین در هر شکل (کریستال یا شیشه) میتواند عوارض جبران ناپذیری در پیش رو داشته باشد. بهتر است عوارض اعتیاد به شیشه را بشناسید و در صورت مواجه شدن با این عوارض در عزیزان خود تلاش کنید به آنها کمک لازم را برای ترک بکنید.

 

دیدگاه‌ها  
+7
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
والله اینجوری که شما تعریف کردید تشویق بود تا تردید....
با خوندن این مقاله منم هوس کردم امتحان کنم
سلام من12سال است که متادون کشیشها مصرف میکنم من تا8ماه هم پاک بودم اما اما اما تمام مدت 8ماه توی زهنم می‌شدیم شما را به مقدسات قسم اگر راهی میشناسی به من هم بگویند حتی موقع غذا خوردن خوابیدن و:::::جلوی چشمم راه میرود
10الی12سال اجبار به مصرف متادون کشیشها هستم حدود20مرتبه کمپ ومراکز ترک اعتیاد رفتم حتی طرح جمع آوری معتادین چند بار گرفتن 6ماه8ماه7ماه3ماه80روز اخوان بودم شفق بودم امادر تمام اینمورد ها (پایپ)کشیشها متادون جلوی من بود کسی راهی داردشمارا به مقدسات قسم
برو جلسات ان ای حتما میتونی ترک کنی من خودم چند سالی هست گذاشتم کنار و ترک کردم و مصرف من خیلی شدید بود روزی چندین بار مصرف میکردم و اصلا امیدی به پاکی نداشتم ولی به کمک جلسات ان ای پاک شدم
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.