عوارض مصرف شیشه در مردان

عوارض مصرف شیشه در مردان و زنان می تواند متفاوت باشد و همچنین در آثار کوتاه مدت مصرف شیشه نیز این تغییرات بین واکنش زنان و مردان مشاهده میشود. البته بخشی زیادی از عوارض مصرف شیشه برای همه یکسان است، ولی وجود تفاوت بین آناتومی بدن زن و مرد باعث می شود که شاهد واکنش های مختلفی از سمت بدن فرد مورد نظر باشیم. از طرفی مورد بسیار مهمی مثل تفاوت بین جایگاه زن و مرد در جامعه ما باعث می شود که افراد با جنسیت مختلف بعد از مصرف شیشه واکنش های متفاوتی از خود بروز دهند. از آنجایی که بیشتر مصرف کنندگان شیشه مردان هستند، در این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم که در خصوص عوارض مصرف شیشه در مردان صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

عوارض مصرف شیشه در مردان

عوارض مصرف شیشه در مردان در لحظات اولیه بعد از مصرف به این صورت است که مانند همه افراد میزان ضربان قلب و فشار خون آنها افزایش پیدا می‌کند، از طرفی اعتماد به نفس و انرژی کاذب زیادی در این افراد ایجاد می شود و همین موضوع باعث افزایش میل جنسی و کاهش اشتها در آنها خواهد شد.

همچنین این مورد را باید به یاد داشته باشید که استفاده از ماده شیشه باعث می شود بخشی از سلولهای عصبی که وظیفه کنترل رفتار جنسی را بر عهده دارند تحریک شوند و فرد را به سمت میل شدید به برقراری روابط جنسی و تکرار آن سوق می دهد. نکته‌ای که در این قسمت باید بدانید این است که معمولاً این رفتارهای جنسی به صورت اجباری انجام می‌شوند و خارج از اختیار فرد مصرف کننده هستند؛ در ضمن بهتر است بدانید که اگر مصرف شیشه به عمل جنسی ختم نشود باعث ایجاد تنش های بسیار شدید و بروز خشونت در افراد خواهد شد. در چنین شرایطی فرد مصرف کننده شیشه در معرض نیاز شدید به برقراری رابطه جنسی قرار می گیرد و شریک جنسی خود را تحت فشار شدید قرار می دهد که این موضوع می تواند به آن شخص آسیب های شدیدی وارد کند.

به همین دلیل است که ما میبینیم همسران مردان که مصرف شیشه دارند آسیب های شدیدی می بینند و در بعضی موارد هم این آسیب ها باعث می شود آنها نیز به سمت مصرف شیشه تمایل پیدا کنند تا بتوانند همپای شریک جنسی خود به داشتن این روابط ادامه دهند.

افزایش افراطی میل جنسی و پر خطر بودن این روابط بعد از مصرف شیشه یکی از مشکلاتی است که مردان و زنان مصرف کننده شیشه را تهدید میکند، چرا که آنها بدون این که نکات امنیتی در خصوص رابطه جنسی را در نظر بگیرند وارد برقراری یک رابطه پر خطر بدون کاندوم می شوند و همین می تواند مشکلات زیادی را به بار بیاورد. البته این موارد فقط بخشی از آسیب های جسمی است که روابط بعد از مصرف شیشه می توانند به همراه داشته باشند. عوارض مصرف شیشه در مردان ممکن است در مواردی تشدید پیدا کند، چرا که این افراد میل بسیار شدیدی برای برقراری رابطه جنسی دارند و همزمان توانایی رسیدن به انزال را نخواهند داشت، این موضوع باعث می شود که اندام های جنسی، مقعد، دهان، روده و… آسیب بسیار دیده شود. مورد بعدی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که مصرف شیشه به طور کلی باعث می شود که فرد مصرف کننده در زمان برقراری رابطه جنسی به علاقه و عشقی که قبلا بین طرفین یک رابطه بوده فکر نکند و با توجهی به جسم و روح هر دو طرف آسیب بزند.

عوارض مصرف شیشه در مردان

مخدر شیشه و عوارض مصرف شیشه در مردان

یکی دیگر از عوارض مصرف شیشه در مردان این است که رفتارهای خشن آن ها روز به روز بیشتر خواهد شد و این اشخاص بعد از مدتی شاهد این موضوع خواهند بود که به همه افراد خانواده خود بدبین هستند و حتی در زمان هایی که ماده محرک شیشه را مصرف نکرده اند رفتاری خشونت‌آمیز و اخلاقی تند دارند. البته در نظر داشته باشید که تمامی مشکلاتی که افراد مختلف با خانواده خود دارند را نمی توان بر گردن شیشه انداخت، اما این نکته بسیار مهم را همیشه باید به یاد داشته باشید که مصرف شیشه همیشه باعث افزایش احتمال بروز خشونت‌های خانگی شده است.

بروز پارانویا و بدبینی شدید نسبت به همسر یکی از دلایل اصلی این موضوع همسرکشی در ایران است و باید بدانید که متاسفانه در معتادین به شیشه و سایر مواد محرک این موضوع بیشتر دیده می شود، چرا که در این افراد پارانویا و بدبینی با خشونت همراه خواهد شد و به این صورت پیامدهای منفی این موضوع را بر زندگی اجتماعی و خانوادگی فرد مصرف‌کننده خواهیم دید. موردی که باید بدانید این بروز خشونت از عوارض اصلی مصرف شیشه است و از طرفی سبک زندگی مصرف کننده شیشه به صورتی است که به بروز این رفتارهای خشونت آمیز دامن میزند.

مورد بعدی که به خصوص در مورد مردان مصرف کننده شیشه دیده می شود این است که این اشخاص برای تامین هزینه های زندگی و همچنین هزینه مواد مصرفی نیاز به پول زیادی دارد و همین موضوع باعث می شود که این افراد کم کم برای تامین هزینه های زندگی از روش های خشن استفاده کنند و رفتارهای نامعقولی را از خود بروز می دهند. از طرفی باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که افراد مصرف کننده شیشه در جامعه به بن بست می خورند و به عنوان دسته طرد شده مردم به حساب می آیند. افتادگی از جامعه و پیدا کردن شغل درست به دلیل اعتیاد به شیشه باعث می شود که آنها رو به کارهای غیرقانونی بیاورند و ماموران قانون و سایر افراد جامعه این افراد را به چشم تهدید نگاه کنند و همین باعث بروز آسیب بیشتر در این افراد شود.
مورد بعدی که همه معتادین به شیشه و به خصوص مردان باید پشت سر بگذارند مربوط به باندها و شبکه های مربوط به مصرف و توزیع مواد مخدر است. فرد توزیع کننده مواد مخدر همیشه از اثراتی که مصرف موادی مانند شیشه روی خلق و خوی افراد می گذارد با خبر هستند و به همین دلیل است که گفته می شود توزیع کنندگان شیشه، مصرف کنندگان را در چنگ خود دارند.

بخش بعدی آسیب های مصرف شیشه مردان به کودکان تحمیل می شود و زخم هایی را بر روی روح و جسم آنها باقی می گذارد که تا پایان عمر با این افراد همراه است و باید در نظر داشته باشید که چنین موضوعی در طولانی مدت آسیب های اجتماعی زیادی را با خود به همراه داشت.

مصرف شیشه در مردان و عوارض آن

روانپریشی در مردان مصرف کننده شیشه

روانپریشی در مردان مصرف کننده شیشه یکی از عوارض استفاده از شیشه می باشد و بهتر است بدانید که درصد زیادی از مراجعات به اورژانس های روانپزشکی و یا بستری شدن ها در بخش‌های به خصوص برای بیماران روانی مربوط به مصرف کنندگان شیشه است. در چنین شرایطی افراد معتاد به شیشه حالتی مانند مسمومیت را تجربه می‌کنند که این حالت به شکل هذیان های مختلف در حواس ششگانه فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. موردی که در این خصوص باید بدانید این است که این افراد بعضی اوقات در اثر نرسیدن ماده شیشه به بدن چنین واکنش هایی را از خود بروز میدهند و توهمات لمسی، بینایی، شنیداری، بدبینی و… را تجربه میکنند. این افراد به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  • روانپریشی پایدار: در این حالت افراد حتی در صورتی که ماده شیشه را مصرف کنند ممکن است تا ماه ها و یا حتی سال ها این روان پریشی را تجربه کنند و به طور کلی یک بیماری روانی شناخته شوند.
  • روان پریشی طولانی مدت: این حالت معمولاً بین یک هفته تا یکماه طول می کشد و بعد از این مدت کم کم فرد به حالت عادی باز می گردد.
  • روان پریشی گذرا: مدت زمان روان پریشی که این افراد تجربه می کنند بین ۴ تا ۵ روز است و گفته می شود که در اکثر اوقات این موارد به دلیل مسمومیت مقطعی به دلیل مصرف مواد مخدر بی کیفیت و خیابانی بوده است.

موردی که در خصوص روان پریشی های مختلف باید به یاد داشته باشید این است که امکان دارد بعد از بهبودی فرد در اثر تجربه یک اتفاق ناگوار خاص حالات غیرعادی را تجربه کند و حتی مجبور شود برای بازگشتن به حالت عادی مجددا به کلینیک های روانپزشکی مراجعه کند.

عوارض مصرف شیشه در مردان که در این مطلب با شما در میان گذاشتیم بیشتر مواردی بودند که به صورت اختصاصی در مردان مصرف کننده دیده شده بود و از طرفی هم سعی کردیم که عوارض کلی شیشه که برای مرد و زن یکسان است را برای نوشتن این مقاله در نظر نگیریم. البته این مورد را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت که شیشه تاثیرات مستقیم خود را بر روی مغز افراد میگذارد و در صورتی که تفاوتی میان تاثیرات شیشه روی مردان و زنان باشد به چیزی باز می گردد که در ذهن افراد میگذرد و بدون شک تاثیرات شیشه، به خصوص در دوران اوایل مصرف تا حد زیادی بستگی وضعیت ذهنی افراد و شرایط آنها قرار دارد و به همین دلیل است که همه اخبار دردناک در خصوص مصرف شیشه از قسمت های فقیرنشین شهرها سرچشمه میگیرد. مورد بسیار مهمی که باید در خصوص پیشگیری از مصرف شیشه به یاد داشت این است که بهترین کار برای ریشه کن کردن تدریجی اعتیاد در طبقات پایین جامعه، بالا بردن سطح رفاهی و سطح آگاهی این افراد است.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.