خوابیدن بعد از مصرف گل

مصرف ماریجوانا می‌تواند تاثیرات متفاوتی روی خواب افراد منجر شود. برخی افراد ممکن است با مصرف ماریجوانا به خواب آسوده‌تری دست پیدا کنند، در حالی که برای دیگران ممکن است تغییراتی در ساختار خواب و کیفیت آن ایجاد شود. تأثیرات ماریجوانا بر خواب به شرایط فردی و نوع مصرف بستگی دارد و نیاز به توجه به تاثیرات جانبی و شرایط پزشکی دارد.

خوابیدن بعد از مصرف گل

مصرف گل به عنوان خواب آور

طبق تحقیقات انجام شده در دهه ی 1970 درمورد تاثیر گل بر خواب نتایج متناقضی به همراه داشته است. دانشمندان دریافتند که استفاده از گل به عنوان یک خواب آور، به شرکت کنندگان در این تحقیق کمک می کند تا بخوابند و در خواب بمانند و حتی ممکن است در بعضی موارد باعث خواب عمیق آن ها شود. با این حال، شرکت کنندگان در این تحقیق گلایه داشتند که بعد از یک شب قطع یا کاهش مصرف گل دچار بدخوابی می شوند. این نشان می دهد که رابطه بین مصرف گل و خواب ممکن است کاملا مستقیم نباشد.
تحقیقات نشان می دهد که هرچقد بیشتر گل مصرف کنید تا به خوابیدن شما کمک کند، ممکن است که خوابیدن بدون آن نیز برای شما دشوارتر شود. در تحقیقات جدید، دوره ی ترک مصرف گل انجام گرفت تا ارتباط آن با کیفیت خواب یافت شود. در یکی از تحقیقات یافت شد که 65 درصد از شرکت کنندگانی که بعد از قطع مصرف، دوباره شروع به مصرف کرده بودند، مشکلات در خواب را به عنوان مهم ترین دلیل برای شروع دوباره اعتیاد خود به این مواد عنوان کردند. محققان حتی پیشنهاد کردند که درمان بی خوابی یا اختلالات خواب ممکن است به کسانی که مصرف گل بالایی دارند کمک کند تا مصرف مواد خود را کاهش داده یا به کلی از بین ببرند.

خوابیدن بعد از مصرف گل

مصرف طولانی مدت گل و بدخوابی

در سال 2016 دانشمندان دانشگاه میشیگان 98 نفر از شرکت کنندگان مرد را مورد آزمایش قرار دادند تا ببینند که آیا دفعات مصرف گل در کیفیت خواب آنها تاثیر داشته است یا خیر؟ شرکت کنندگان در این آزمایش کسانی بودند که روزانه گل مصرف می کردند، کسانی که تفننی حداقل یکبار در ماه گل مصرف می کردند و کسانی که هرگز گل مصرف نکرده بودند. به هر شرکت کننده یک دستگاه ردیابی فعال داده شد و آنها خواسته شد تا به مدت یک هفته به طور عادی بخوابند.
این مطالعه نشان داد که 39 درصد از افرادی که مصرف گل زیادی داشتند، علایم بی خوابی قابل توجهی دارند. در مقابل 10 درصد از افرادی که مصرف تفننی و پاره وقت داشتند، با بی خوابی مواجه بودند. افرادی که هیچ وقت گل مصرف نکرده بودند هم همین میزان بی خوابی را مواجه بودند. این یافته ها باعث شد تا محققان دریابند مصرف گل اغلب منجر به بی خوابی شود، حتی اگر در کوتاه مدت به شما کمک کند تا خوب بخوابید، با این حال تشخیص این که بی خوابی افراد با مصرف بالای گل بدلیل مصرف کردن گل در آن ها است یا این که می خواهند با مصرف بالای گل با بی خوابی مقابله کنند، دشوار است.

خوابیدن بعد از مصرف گل

نقش افسردگی یا اضطراب در مصرف گل و تنظیم خواب

در همان مطالعه که نشان داد افرادی که در طولانی مدت مصرف گل بالایی دارند با کم خوابی مواجه هستند، همچنین دریافت شد که افرادی که از برخی شرایط روانی رنج می برند ممکن است از این قاعده مستثنی باشند. برطبق این مطالعه، مصرف کنندگان گل که مشخص شد از اضطراب یا افسردگی رنج می برند، همان میزان کمی از بی خوابی را دارند که افرادی که اصلا گل مصرف نمی کردند داشتند.
آزمایشات بالینی از یک داروی ساخته شده از گل نشان داد که 50 درصد از افرادی که بدلیل مواجه بودن با درد مزمن، بی خوابی داشتند؛ در یک دوره ی چهارساله کیفیت خواب آن ها به طور چشمگیری بهبود یافته است. در مطالعه ی دیگری یافت شد که گل ممکن است مزایای بالقوه ای در درمان بی خوابی مرتبط با اختلال استرسی پس از آسیب روانی داشته باشد.

خوابیدن بعد از مصرف گل

انواع مختلف گل یا ماری جوانا و تاثیر متفاوت بر خواب

با پیچیده بودن این سوال که چگونه گل بر خواب تاثیر می گذارد، دانشمندان گمان می کنند که انواع مختلف گل ممکن است تاثیر متفاوتی بر خواب داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که اندیکا (نوعی گل) منجر به کابوس های زیادی می شد، در حالی که مصرف کنندگان ساتیوا (نوعی گل) وابستگی کمتری به گل نشان می دادند. تحقیقات حاکی از آن بود که افرادی که علائم بی خوابی داشتند، گل با غلظت بالا استفاده می کردند و افرادی که حداقل یکبار در هفته قرص خواب می خوردند گل با غلظت پایین استفاده می کردند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.