درمان دردهای عضلانی بعد از ترک اعتیاد

اعتیاد از شایع ترین بیماری های جسمی روانی است. اعتیاد وابستگی فرد به یک ماده، یا انجام یک رفتار است که ترک آن مشکلات جسمی و روانی برای فرد به وجود می آورد. استفاده ی مکرر از مواد مخدر تغییراتی را در مغز به وجود می آورد که ممکن است دائمی باشند. به این دلیل اعتیاد یک بیماری برگشت پذیر نامیده می شود که حتی سال ها پس از ترک آن ممکن است فرد مبتلا مجدد در معرض خطر مصرف دوباره ی آن قرار گیرد.
مواد اعتیاد آور بر لیمبیک که یکی از ساختارهای مهم مغز است و در دو سمت تالاموس و زیر بخش گیجگاهی مخ قرار گرفته است اثر می گذارند. لیمبیک در برخی از عملکردها و تشکیل حافظه نقش دارد. هنگامی که مواد مخدر بر این سامانه تاثیر می گذارد، موجب رها شدن ناقل عصبی از جمله دوپامین می شود که باعث ایجاد احساس سرخوشی و لذت در فرد می شود. اگر زمان زیادی از مصرف مواد مخدر بگذرد شخص احساس کسالت و بی حوصلگی میکند که سبب بروز درد های جسمی می شود.
بنابراین شخص بیماری که تصمیم به ترک اعتیاد می گیرد، باید انگیزه کافی را برای این کار داشته باشد. زیرا ممکن است به دلیل سختی ها و رنجی که انتظارش را می کشد پا پس بکشد و تحمل کافی به خرج ندهد. از این رو یکی از بهترین روش های درمان که برای این بیماران وجود دارد، مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد است. در این مراکز با دقت و توجه به اینکه فرد بیمار درد های جسمانی و عضلانی شدیدی را به دلیل قطع مصرف مواد مخدر تحمل می کند، وضع بیمار به طور مداوم توسط کادر درمان بررسی می شود. بیمار در چنین شرایطی درگیر تجربه های سخت و دردناک ترک کردن نمی شود و به محض بروز دردهای ناشی از این سم زدایی، شرایط کنترل می شود. در این مورد به خصوص تقویت بدن و مصرف انواع مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد بسیار توصیه می شود.

چه چیزی برای بدن درد ترک اعتیاد خوب است 

چه چیزی برای بدن درد ترک اعتیاد خوب است

 از آنجایی که ترک اعتیاد درد جسمانی و عضلانی به دنبال دارد، برخی از مواد غذایی و خوراکی و مولتی ویتامین ها را که می توانند تسکین بخش باشند را به شما معرفی می کنیم:

  • در ابتدا آبرسانی فراوان به بدن را فراموش نکنید و حداقل 8 لیوان آب (از تاثیرات شیر نیز غافل نشوید) را در روز مصرف کنید تا روند سم زدایی سریع تر پیش رود.
  • معمولا هنگامی که فرد اعتیاد دارد، مواد قندی فراوانی در رژیم غذایی اش قرار دارد. در هنگام ترک اعتیاد، مواد قندی باید بسیار کنترل شوند و با مواد غذایی سودمندتر جایگزین شوند زیرا تشدید کننده حالت خماری می شوند.
  • مواد غذایی حاوی پروتئین، فیبر و امگا 3 در هنگام ترک اعتیاد برای بدن و حال روحی فرد بسیار مفید واقع می شوند.
  • همچنین از مصرف نوشیدنی‌های گازدار و انرژی زا، نوشیدنی های الکلی، قهوه، آبنبات، شیرینی جات و قند و شکر و فست فود و غذاهای بسیار چرب در دوران ترک اعتیاد و حتی مدتی پس از آن خودداری کنید.
  • ویتامین C و ویتامین D برای درمان دردهای عضلانی این دوران بسیار سودمند هستند و مصرف آنها به شدت توصیه می شود.
  • همچنین آمپول نوروبیون و ب کمپلکس که حاوی ویتامین B است، داروی شناخته شده ای است که برای درمان بعضی از بیماری ها و تقویت نیروی جسمی و عضلانی بدن استفاده می شود.
  • بوپرونورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد است که می تواند در روند درمانی به شما کمک کند. البته این دارو جزء داروهایی است که بدون تجویز پزشک نمی توانید از آن استفاده کنید.

بهترین روش های درمان دردهای عضلانی بعد از ترک 

بهترین روش های درمان دردهای عضلانی بعد از ترک

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شیوه‌های درمان دردهای عضلانی ماساژ درمانی است. برای بهتر پیش رفتن روند ماساژ می توانید از روغن های گیاهی و همچینن آب دتاکس که موجب سم زدایی می شود استفاده کنید که عوامل مناسبی برای درمان درد پاها و عضلات هستند. پادردهای ناشی از ترک اعتیاد معمولا با نشانه هایی مثل خارش، سوزش و ضربان همراه هستند که غالبا به کمک ماساژ کمرنگ می شوند.
از روش های دیگری که برای درمان و بهبود دردهای عضلانی استفاده می شود، کارهایی است که ذهن را آرام می کنند. استراحت، مدیتیشن و ورزش هایی همچون یوگا که باعث آرام سازی روح می شوند بسیار مسرت بخش و کمک کننده هستند. آب درمانی از دیگر شیوه هایی است که برای کاهش دردهای عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد. در آب درمانی از آب گرم استفاده می شود که باعث تسهیل و افزایش جریان خون در آن مناطق می شود که به مرور از درد پاها می کاهد. دقت داشته باشید فرد مصرف کنننده نباید سر خود و بدون تجویز پزشک داروی آرام بخشی استفاده کند زیرا داروهایی مانند متادون و قرص خود اعتیاد آور هستند و به هیچ وجه نباید بدون اجازه متخصص مصرف شوند.

ترک اعتیاد در مراکز درمانی این حسن را دارد که فرایند ترک اعتیاد را تحت نظر پزشک متخصص و با کمترین میزان درد انجام می دهید. بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای کاهش عوارض ترک اعتیاد از جمله درد ناشی از آن، ترک را در مراکز ترک اعتیاد انجام دهید. کلینیک ترک اعتیاد نگین، بزرگ ترین بیمارستان ترک اعتیاد اصفهان با داشتن سال ها سابقه در زمینه ترک اعتیاد و کمک به بیماران بی شمار بهترین گزینه برای شماست تا اعتیاد خود را بدون درد و تحمل شرایط سخت و در مرکزی ایمن و آرام کنار بگذارید. شما می توانید با مشاوران مرکز ترک اعتیاد نگین در ارتباط باشید و با مراحل ترک اعتیاد آشنا شوید و با کسب اطلاعات تحت نظر این کلینیک ترک کنید، پس با ما تماس بگیرید

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.