ترک لورازپام

 استرس، اضطراب و نگرانی‌هایی که امروزه ذهن مردم را مشغول کرده است، باعث می‌شود دچار بی خوابی شویم. در حالت حاد که فرد نتواند به اندازه کافی خواب داشته باشد پزشک اقدام به تجویز دارویی خواب‌آور و آرامش بخش به نام لورازپام می‌کند. به صورت خود سر و بدون دستور پزشک به هیچ عنوان نمی‌توانید از لورازپام استفاده کنید، به دلیل اینکه این دارو به شدت اعتیادآور است و ترک لورازپام به سادگی نیست. در این مقاله قصد داریم که به بررسی لورازپام و راه‌های ترک این دارو بپردازیم، پس اگر به هر دلیل در حال مصرف این دارو هستید تا انتهای مطلب با بیمارستان ترک اعتیاد نگین همراه باشید.

ترک لورازپام

لورازپام چیست؟

 
لورازپام از دسته داروهای آرام‌بخش محسوب می‌شود که با تأثیر روی سیستم عصبی مغز فرد باعث می‌شود حس آرامش به سراغ شخص بیاید و اضطراب از بین برود. در نگاه اول شاید فکر کنید این دارو بسیار عالی است که برای آرامش بخشی می‌توانید هر زمان لازم بود از آن استفاده کنید. اما باید بدانید لورازپام به شدت اعتیادآور است و ترک لورازپام همانند ترک داروهای مخدر بسیار سخت و آزار دهنده است. این دارو فقط در شرایط حاد و خاص توسط پزشک معالج تجویز می‌شود و به هیچ عنوان بدون نسخه نمی‌توانید آن را تهیه کنید. در واقع می‌توان گفت این دارو آخرین راه درمان برای افرادی استرسی و مضطرب است. لورازپام به شدت وابستگی برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد که در مدت کوتاهی تأثیر خود را روی بدن فرد مصرف کننده خواهد گذاشت. لورازپام دارویی است بسیار قوی که مستقیماً روی عملکرد مغز تأثیر دارد. این دارو را باید دقیقاً طبق دستوری که پزشک برایتان تجویز کرده است مصرف کنید و به موقع نیز مصرف آن را قطع کنید.

لورازپام چیست؟

درمان اعتیاد لورازپام

برای ترک لورازپام اغلب اوقات نیاز به بستری شدن در بیمارستان و مراقبت‌های خاص وجود دارد. قطع مصرف ناگهانی این دارو باعث بروز مشکلات جبران‌ناپذیری خواهد شد. از عوارض مصرف این دارو می‌توان به سرگیجه، اختلال در خواب، دیدن و تکان دادن اعضای بدن، کاهش میل جنسی، بیماری‌های گوارشی و غیره اشاره کرد. ترک کردن داروی لورازپام باید حتماً تحت نظر پزشک صورت گیرد و بهترین کار بستری کردن فرد بیمار است، زیرا این دارو به صورت مستقیم روی عملکرد مغز تأثیر دارد و همین موضوع سبب می‌شود که در صورت قطع خودسرانه آن فرد دچار مشکلات شدیدی از جمله رفتن به حالت کمای مغزی شود. در صورت رعایت نکردن دستورات پزشک این دارو می‌تواند باعث مرگ بیمار نیز شود. دوره درمان این بیماری در هر شخصی با فرد دیگر کاملاً متفاوت است. ممکن است برخی افراد در مدت یک هفته بهبود یابند، اما برخی تا چند ماه درگیر باشند.

درمان اعتیاد لورازپام

درمان بستری در بیمارستان ترک اعتیاد لورازپام

بهترین راه برای ترک لورازپام بستری شدن در بیمارستان است. با این کار از لحاظ جسمی کاملاً توسط پرستاران و پزشکان درمان خواهید شد و دیگر نگران تشنج، کما یا مرگ توسط این دارو نخواهید بود. زمانی که تحت نظر در بیمارستان باشید بدن شما کاملاً سم زدایی می‌شود و وابستگی ایجاد شده به داروی آرامش‌بخش لورازپام از بین می‌رود. در بیمارستان تمام نکاتی که برای دفع سموم از جسم بیمار باید اجرا شود تماماً ریز به ریز و دقیق توسط پزشک و متخصصان انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست که نگران عوارض ترک این دارو باشید. علاوه بر این ها دارو روی مغز و سیستم عصبی بیمار تأثیر دارد به همین دلیل باید اقداماتی نیز صورت بپذیرد که بیماران از لحاظ روانی نیز بهبود یابند، به همین دلیل است که بهترین راه درمان برای ترک کردن اعتیاد به داروی لورازپام بستری شدن در بیمارستان یا مراکز ترک اعتیاد است. مرکز ترک اعتیاد نگین یکی از معتبر ترین مراکز ترک لورازپام است. این مرکز ترک اعتیاد با داشتن پزشکان متخصص به راحتی می تواند به ترک اعتیاد شما کمک کند. با خیال راحت به مرکز ترک اعتیاد نگین اعتماد کنید.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.