آیا مصرف شیشه باعث یبوست می شود؟

شیشه نام غیر علمی و رایج از ترکیبات ماده صنعتی با نام علمی آمفتامین ها است. در حقیقت این ماده یک داروی بسیار محرک قوی است که اولین بار در سال 1887 در آلمان به صورت مصنوعی ساخته شد و برای برخی از بیماری های نظیر افسردگی های خفیف، پیش فعالی، چاقی و ... مورد استفاده قرار گرفته است. مت آمفتامین همان طور که از نامش مشخص است نوع دیگری از آمفتامین است که قوی تر بوده و تولید آن نسبت به آمفتامین ساده تر و راحت تر است. در زمان جنگ جهانی دوم مت آمفتامین برای اولین بار در ژاپن ساخته شد و از آن برای آماده سازی سربازها برای جنگ و رفع گرسنگی و خستگی در آن ها استفاده می کردند.
به طور کلی شیشه یا همان کریستال یک ماده محرک قوی است که به صورت خرده شیشه های سفید، بی بو با مزه تلخ است که به آسانی در آب یا الکل حل می شود، که در چنین وضعیتی می توان از آن برای تزریق استفاده کرد. شیشه به دو نوع تولید می شود نوع اول در زمینه پزشکی است که در قرص هایی با نام "دزوکسین" وجود دارد و جنبه دارویی دارد.
نوع دوم آن که در حقیقت غیر قانونی است که در آزمایشگاه های غیر معتبر و غیر مجاز تولید می شود و در خیابان ها به فروش می رسد. شایان ذکر است که نوع دوم شیشه تولید شده با نوع اول بسیار متفاوت است.

آیا مصرف شیشه باعث یبوست می شود؟

عوارض مصرف مخدر شیشه

مصرف شیشه یا همان کریستال دارای عوارض بسیار زیادی بر سلامت بدن است. استفاده از شیشه شدیدا می تواند بر روی اعصاب و روان اختلال ایجاد کند و روند طبیعی مغز را مختل کند. البته باید بدانید که عوارض مصرف شیشه تنها به این مورد ختم نمی شود، زیرا مصرف شیشه می تواند باعث ایجاد یبوست شود و روند دستگاه گوارش را نیز مختل کند. همان طور که می دانید یبوست به دلیل کم آبی بدن ایجاد می شود. طبق تحقیقات انجام شده مصرف شیشه می تواند منجر به ایجاد یبوست در فرد مصرف کننده شود حال چه این مصرف دائمی باشد و چه جنبه درمانی برای کاهش درد داشته باشد! علاوه بر این موارد مصرف شیشه می تواند منجر به بروز همروئید شود.

از دیگر تاثیرات منفی مصرف شیشه مشکلات سیستم گوارشی و هضم غذا است که می تواند منجر به جمع شدن چربی در قسمت پهلوها و شکم شود. بیمارهای دهان و دندان نیز از دیگر عارضه های مصرف شیشه است. در ادامه مقاله قصد داریم درباره عوارض مواد مخدر کافئین دار بر روی بدن صحبت کنیم پس اگر دوست دارید در این زمینه نیز اطلاعات مفیدی کسب کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عوارض مصرف مخدر شیشه

عوارض مواد مخدر به خصوص کافئین بر بدن

کافئین یک ترکیب شناخته شده است که مصرف آن سبب افزایش سطح انرژی در بدن می شود. به طور کلی کافئین می تواند انرژی بدن را افزایش دهد و با خواب آلودگی مبارزه کند. در حقیقت کافئین آلکالوئید است که این ترکیب در بسیاری از گیاهان مانند چای و قهوه پیدا می شود. کافئین بسیار اعتیار آور است و مصرف آن امروزه در بین نوجوانان و جوانان بسیار رایج است که این امر بسیار خطرناک است. مصرف بی رویه کافئین می تواند عوارض بسیار زیادی را از جمله: کم آب کردن بدن، افزایش ادرار، ایجاد اختلال در معده، حالت تهوع و ... ایجاد کند. در ادامه قصد داریم تمامی عوارض مصرف کافئین را به طور جامع و کامل نام ببریم پس همراه ما باشید:

  • ایجاد استرس و اضطراب
  • ایجاد اختلال در معده
  • اختلال در خواب و بی خواب شدن در اثر مصرف کافئین
  • سقط جنین در بانوان
  • افزایش فشار خون
  • ایجاد اختلال و مشکل در قاعدگی بانوان
  • بی اختیاری ادرار
  • افزایش وزن
  • ایجاد توهم
  • پوکی استخوان
  • ایجاد اختلال در تولید هورمون استروژن
  • منجر به ایجاد جوش و آکنه های پوستی
  • احتمال ابتلا به کیست سینه در بانوان
  • ممکن است منجر به ایجاد آلژی شود
  • داشتن نتیجه معکوس و سبب ایجاد خستگی در بدن

نکته: مصرف کافئین برای اشخاصی که دارای بیماری دیابت 2 هستند اکیدا ممنوع است و توصیه نمی شود!

عوارض مواد مخدر به خصوص کافئین بر بدن


نتیجه گیری
همان طور که اشاره کردیم شیشه یکی از مواد مخدرهایی است که امروزه به کریستال یا آیس معروف است. مصرف آن می تواند سبب بروز عوارض جبران ناپذیری در بدن شود. یکی از عارضه هایی که مصرف شیشه می تواند ایجاد کند یبوست است که در نهایت ممکن است موجب بروز شقاق و همروئید شود.
اگر هر یک از شما عزیزان قصد ترک هر نوع مواد مخدری از جمله شیشه، کافئین، هروئین و ... را دارید می توانید به کلینیک نگین مراجعه کنید و مراحل ترک اعتیاد را طی کنید. توجه داشته باشید که کلینیک ترک اعتیاد نگین دارای بهترین روانشناسان و مشاوران است که می تواند روند ترک اعتیاد را برای شما عزیزان ساده تر کند. پس اگر قصد ترک را دارید همین حالا وارد سایت "کلینیک ترک اعتیاد نگین" شوید.

دیدگاه‌ها  
باسلام خدمت شما..بنده بعدازاستفاده یک بارمخدرشیشه شدیداًمدت یک روزاسهال شدم وبعدازاسهال دچاریبوست شدیدشدم حالامدت بیشتراز5ماه میشودهیچ حس دفع مدفوع برایم رخ نمیدهدراهنمایی کنیدممنون میشم
به نقل از سیداحمدحسینی:
باسلام خدمت شما..بنده بعدازاستفاده یک بارمخدرشیشه شدیداًمدت یک روزاسهال شدم وبعدازاسهال دچاریبوست شدیدشدم حالامدت بیشتراز5ماه میشودهیچ حس دفع مدفوع برایم رخ نمیدهدراهنمایی کنیدممنون میشم
سلام و درود برای این مشکلات گوارشی، بهترین کار این است که یک پزشک متخصص گوارش مشورت کنید. او می‌تواند از طریق تاریخ پزشکی شما و انجام آزمون‌های لازم تشخیص دقیقی برای وضعیت شما بگذارد و درمان مناسبی را تجویز کند، پس با کارشناسان ما تماس بگیرید و برای تشخیص بیماری از پزشکان حاذق ما کمک بگیرید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.