چگونه اثر ال اس دی را از بین ببریم + پادزهر ال اس دی

ال اس دی یک نوع داروی روان گردان صنعتی است که امروزه در سراسر جهان مصرف زیادی دارد. این ماده مخدر در گونه های مختلفی تولید و عرضه می شوند که متداول ترین آن ها قرص LSD و ورق اسید است. این ماده گاها به صورت کپسول و مایع نیز مصرف می شود. بسیاری با این تصور که ال اس دی ماده ای اعتیاد آور نیست و مصرف کنندگان هر وقت که بخواهند می توانند آن را ترک کنند، شروع به مصرف آن می کنند.
حقیقت این است که مصرف داروی ال اس دی به دلیل ایجاد حس آرامش و سرخوشی زیاد و توهمات زیبا، نوعی وابستگی و اعتیاد روانی برای فرد ایجاد می کند که باعث می شود مصرف کنندگان دوباره به استفاده از آن روی بیاورند. به همین خاطر افرادی که ال اس دی مصرف می کنند پس از مدتی کاملا به آن وابسته شده و برای ترک آن مجبور می شوند که به مراکز و کلینیک های درمانی مراجعه کنند. این ماده در دفعات اول شاید اثر خود را نشان ندهد، اما به مرور زمان باعث می شود که ذهن شما بسیار کند شود و نتوانید به فعالیت های روزانه بدون استفاده از این ماده بپردازید. همچنین باید این نکته را بیان کرد که ذهن به شدت قدرت خود را از دست می دهد. برای دریافت مشاوره از بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان می توانید با کلینیک نگین تماس بگیرید. 

چگونه اثر ال اس دی را از بین ببریم + پادزهر ال اس دی

برای از بین بردن اثر LSD خود درمانی نکنید

مصرف ال اس دی تاثیرات و عوارض مختلفی دارد که گاها می توانند خطرناک باشند. حتی اگر فقط برای یک بار مصرف شده باشد. چنانچه این ماده همراه با مواد مخدر دیگر مصرف شده باشد نتیجه بسیار بدتر خواهد بود. بیشتر مصرف کنندگان ال اس دی دچار علائم مختلفی همچون افسردگی، سردرگمی، گم کردن هویت خود و دیدن توهمات به صورت دائم می شوند. به همین دلیل این افراد تصمیم به ترک ال اس دی می گیرند. مصرف ال اس دی برای مدتی باعث ایجاد وابستگی زیادی می شود. تا جایی که فرد احساس می کند که زندگی اش تحت کنترل این دارو قرار گرفته است. ترک داروی LSD با ترک مواد مخدر دیگر تفاوت دارد. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف ال اس دی نمی تواند اعتیاد جسمانی به همراه داشته باشد. در نتیجه مصرف آن نمی تواند ولع جسمانی که در مصرف باقی مواد مخدر شایع است را در پی داشته باشد. دلیلش این است که اسید جایگزین مواد شیمیایی داخل مغز نمی شود، ترک این ماده مانند کوکائین یا هروئین طاقت فرسا نخواهد بود. سم زدایی و ترک داروی ال اس دی بیشتر جنبه روانی دارد.
با این وجود نباید تصور شود که ترک ال اس دی به تنهایی و خیلی راحت قابل انجام است. برای ترک ال اس دی نیز انجام خود درمانی در خانه توصیه نمی شود؛ چرا که با وجود متخصصین ترک اعتیاد و پزشکان مجرب روند سم زدایی به بهترین شکل صورت می گیرد. همچنین روند بهبود نیاز به جلسات روان درمانی دارد تا به خوبی بتوانید از پس شرایط بربیایید.
در واقع برای ترک و از بین بردن اثر داروی ال اس دی روش های گوناگونی وجود دارد. برای مثال روش رفتار درمان شناختی یکی از این روش ها است که به بیمار کمک می کند ریشه مشکلات و رفتارهای دردسرساز خود را شناسایی کند و با کمک پزشک آن ها را مدیریت کند.

برای از بین بردن اثر LSD خود درمانی نکنید 

مراجعه به پزشک ترک اعتیاد

با مراجعه به مراکز درمانی، متخصصین ترک اعتیاد می توانند به فرد مصرف کننده کمک کنند تا در صورت داشتن درد، داروهای مناسب را با دوز کنترل شده تجویز کنند و به فرد کمک کنند تا مصرف اسید را به طور کامل ترک کند. با شرکت در جلسات درمانی، شخص می آموزد تا مهارت های مقابله ای را یاد گرفته و آن ها را در خود پرورش دهد؛ و همچنین مشکل روانی که در ابتدا باعث شده بود فرد به مصرف ال اس دی روی بیاورد هم با کمک روانپزشکان حل خواهد شد. علاوه بر این موارد با ملحق شدن فرد به مراکز ترک اعتیاد، با دیدن افراد دیگری که تجربیات و مشکلات مشابه او دارند و تصمیم به ترک اعتیاد دارند، روحیه و اراده وی تقویت می شود. باید بدانید که مصرف هر نوع ماده مخدری می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد شناختی فرد داشته باشد و علائم روانی را تشدید کند. عدم وجود تعادل شیمیایی در مغز باعث آسیب پذیرتر شدن هر چه بیشتر بیماران می شود. تشخیص و درمان اینگونه آسیب ها نیازمند بررسی دقیق و تشخیص تخصصی روان شناسان خواهد بود.

مراجعه به پزشک ترک اعتیاد 

جمع بندی
اعتیاد به ال اس دی با اینکه اعتیادی جسمانی و به بدی اعتیاد به مواد مخدر دیگر نیست اما علائم و عوارض مصرف آن به همان اندازه بد است و می تواند گاهی بسیار شدید باشد. زمانی که افراد به دلیل وابستگی روانی به توهمات زیبا و حس نشئگی خوشایند دست به استفاده دوباره این دارو با دوز های بیشتر می زنند، امکان تشدید علائم خطرناک در این فرد به قدری زیاد می شود که می تواند منجر به اوردوز یا حتی رفتن به کما و مرگ شود. لازم است کسانی که به مصرف ال اس دی می پردازند را تشویق به ترک آن کنیم. از آنجایی که استفاده مکرر از این دارو موجب بروز افسردگی شدید و اختلالات شناختی، ادراکی و هویتی می شود ممکن است مصرف کنندگان با شروع درمان و سم زدایی موافقت کنند و به زندگی عادی خود برگردند.
برای ترک اعتیاد این داروی روان گردان بهتر است که فرد مصرف کننده به مراکز درمانی ترک اعتیاد مراجعه کند تا زیر نظر متخصصین و روانپزشکان مجرب دوره سم زدایی و درمان خود را آغاز کند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.