ال اس دی LSD چیست و چه تاثیراتی دارد ؟

یکی از مواد توهم زا و مخربی که این روزها به صورت پراکنده اسم آن را می شنویم LSD است،  در این مقاله از کلینیک ترک اعتیاد نگین به بررسی این ماده توهم زا می پردازیم ما را تا انتها همراهی کنید.

ال اس دی چیست

lsd چیست؟ کلمه lsd مخفف lysergic acid diethylamide می باشد و آنرا با نام های اسید، مسافرت، بلواسکای و کاغذ خشک کن می شناسند. این ماده در سال 1943 توسط آلبرت هوفمن کشف شد و قوی ترین ماده ی توهم زا در جهان است. این ماده به صورت طبیعی از قارچ هایی که روی گندم چاو دار و یا سایر غلات رشد می کند به دست می آید یا اینکه به صورت مصنوعی ساخته می شود، دوره اوج مصرف این ماده در دههه های 50، 60 و 70 میلادی بود که از آن دوره به عنوان دوره اوج هیپی ها بوده است.
مقدار کمی از این ماده در آزمایشگاه ها برای مصارف پزشکی تولید می شود و سایر LSD موجود به صورت غیر قانونی ساخته می شود و در سطح خیابان ها برای مصارف غیر پزشکی و غیر قانونی استفاده می شود. نام‌های خیابان برای LSD عبارتند از اسید، بلاتر، اسید بلاتر، شادی آبی و تعدادی اسم های دیگر که بیشتر در کشورهای غربی مورد استفاده قرا می گیرند.

در ادامه این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین در مورد اثرات مصرف LSD و سایر نکات مربوط به آن بحث می کنیم.

بر چسب و تمبر ال اس دی

طریقه مصرف ال اس دی 

تاثیرات مصرف LSD در افراد مختلف تفاوت دارد و ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد. تاثیر گذاری LSD روی افراد به میزان مصرف، شخصیت فرد (از نظر روانی) و شرایط جسمانی و ذهنی او بستگی دارد، همچنین مکانی که این ماده را در آن مصرف می کنند در تاثیر ماده روی فرد تاثیر دارد. تاثیرات مصرف LSD بعداز 30 الی 60 دقیقه در فرد ظاهر می شود و فرد مصرف کننده به مدت 6 الی 12 ساعت تحت تاثیر این ماده توهم زا است. 4 ساعت اول مصرف این ماده به قدری توهمات بالاست که به آن مرحله ی Trip می گویند و به معنی سفر است. به این معنا که رسما فرد در این زمان وارد دنیای دیگری می شود. دوز مصرفی این ماده از 50 میکروگرم شروع می شود و تا 300 میکروگرم هم می رسد، به همین دلیل LSD را روی کاغذ و یا پشت تمبر های پستی می مالند و بر روی زبان می گذارند تا به تدریج مواد مالیده شده به کاغذ از طریق زبان به سیستم بدن وارد شده و اثر کند. 

عکس ال اس دی

عوارض ال اس دی 

ال اس دی دارویی است که ذهن را تغییر می دهد و می تواند تاثیرات جبران ناپذیری بر فرد داشته باشد در ادامه به بررسی عوارض ال اس دی در زمینه های مختلف می پردازیم.

عوارض ال اس دی بر مغز

ال اس دی دارویی است که ذهن را تغییر می دهد. تصور می‌شود که LSD از طریق تعامل با گیرنده‌های سروتونین در مغز، اثرات توهم‌زایی مشخصی را ایجاد می‌کند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که به کنترل رفتار و خلق و خوی شما کمک می کند، حواس شما را کنترل می کند و افکار شما را تعدیل می کند. در اثر مصرف این ماده تغییرات احساسی و هیجانی زیادی در فرد دیده می شود، در صورتی که مصرف این ماده بیشتر شود مصرف کننده توهم های دیداری را تجربه می کند و زمان را گم می کند و احساس می کند که حس بویایی، بینایی، شنوایی، لامسه و چشایی او با هم مخلوط شده و تشدید می شود و به این صورت حس لامسه را بیشتر احساس می کند، رنگ های پررنگ تر و با تغییرات مختلفی می بیند و حتی شاید صدا ها را ببیند. افرادی که از این ماده استفاده می کنند به شدت از این موضوع می ترسند و بیشتر آن ها این ماده را به کلی رها می کنند. در بعضی افراد مرگ با ال اس دی نیز مشاهده شده چرا که دوز مصرفی این ماده به طور دقیق اندازه گیری نمی شود و ممکن است فرد یک دوز بالا از آن را مصرف کند از طرفی بعضی ها واکنش ناخوشایندی به استفاده از انواع مواد مخدر نشان می دهند که امکان مرگ در آن ها را بالا خواهد برد. 

تاثیرات فیزیکی اولیه مصرف LSD 

  • افزايش فشار خون ضربان قلب و دماي بدن
  • بي حسي
  • تهوع و تشنج
  • آسيب ديدن مهارت هاي حركتی (اختلال تعادل)
  • واکنش های ناگهانی و سریع
  • خستگي
  • ضعف عضلات و لرزش
  • سرگيجه
  • قهقهه های ناگهانی

 

تغییرات روحی روانی در اثر مصرف LSD 

  • بهم ریختگی احساسات که مصرف کنندگان آنرا به صورت دیدن صدا ها و شنیدن رنگ ها توصیف کرده اند.
  • کنترل فرد از روی روند فکر کردنش خارج می شود و به این صورت واقعیت، خیال و خاطرات فرد با هم مخلوط می شوند.
  • درک فرد از زمان، فاصله ها، ارتفاع، وزن و... بهم می خورد و کم کم احساس می کند که با محیط یکی شده است. بعضی از افراد در این حالت احساس می کنند که مرده اند و وحشت زده می شوند.
  • احساسات و افکار وحشتناک یا به شدت خوشایند و یا حتی عجیب و غریب
  • ترس از دیوانگی و مرگ
  • نا امیدی

یکی از تغییرات روحی روانی که بعد از مصرف برای فرد پیش می آید بازگشت نام دارد، بازگشت ها که خود را به صورت توهم ها دیداری عجیب نشان می دهد تا چند روز و شاید تا چند سال گاهی اوقات به سراغ فرد بیایند. همچنین زیاده روی در مصرف این ماده ممکن است باعث ایجاد عارضه های شدید روانی شود.

حمله توهم اسید یا ال اس دی LSD

نکات کلیدی در مورد LSD 

  • شاید شنیده باشید که این ماده اعتیاد آور نیست، ولی تحقیقات نشان داده است که افراد بعد از مصرف های پیاپی آستانه تحملشان بالا می رود و برای رسیدن به آن حالت قبل باید دوز مصرف را بالا ببرند.
  • احتمال مرگ در اثر مصرف LSD بسیار پایین است و احتمال مرگ برای دوز های 200 تا 300 برابر دوز مصرف معمولی وجود دارد.
  • یکی از عوارض اصلی این است که شما توهم های زمانی که تحت تاثیر مواد بوده اید را کاملا به یاد دارید.
  • دوره مصرف این دارو به ندرت در افراد بالا می رود، چرا که تحمل مصرف چنین ماده ای برای این افراد بسیار سخت است
  • ترک اعتیاد ال اس دی نسبت به مواد مخدر افیونی ساده تر است اما تاثیرات این ماده روی روان افراد ممکن است عوارض سختی از جمله افسردگی شدید،پارانویا، بازبینی توهمات و ... به همراه داشته باشد.
  • قیمت ال اس دی در ایران  به دلیل اینکه یک ماده غیر قانونی است، نامشخص است و با توجه به مکانی که فرد ال اس دی خود را تهیه می کند و میزان خلوص در تناوب خواهد بود. 

ال اس دی در ایران نیز استفاده می شود و گزارش های پراکنده از مصرف آن به گوش می رسد.

عکس ال اس دی

ال اس دی را به شکل های مختلفی مصرف می کنند که در هر شکل با دزهای متفاوتی ساخته می شوند. این مواد به صورت پودر، قرص های سفید رنگ و نقره ای ویا حتی کپسول مورد استفاده قرار می گیرند. زمانی که به صورت قرص ساخته شوند عموما در رنگ نقره ای است که در هر دو طرف محدب است. نوعی دیگر از قرص های ال اس دی به شکل مدور و پهن ساخته می شوند که با نام طلوع خورشید و پرتقال شناخته می شوند. این ماده مخدر به صورت مایع نیز بر روی قند، بیسکویت، شیرینی یا آشامیدنی نیز ریخته و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین دز بالای این ماده را بر روی کاغذ، پارچه یا دستمال کاغذی می ریزند و بر روی زبان می گذارند. اما خطرناک ترین حالت مصرف این ماده مخدر به صورت تزریقی است که خطر مرگ را در پی دارد. 

مواد مخدر ال اس دی

 قیمت ال اس دی در ایران

انواع مواد مخدر در ایران با قیمت هایی متفاوت عرضه می شوند اینکه ال اس دی با قیمت کم به فروش می رسد یا قیمت بالایی دارد مهم نیست، فرقی نمی کند هر ورق ال اس دی با چه قیمتی عرضه می شود مهم این است که گاهی به قیمت جان انسان تمام می شود حتی اگر این گونه نباشد بهایی که در انتها برای مصرف این ماده توهم زا پرداخته ایم بسیار بیشتر از لذت کوتاه و گذرایی است که استعمال آن تجربه کرده ایم. به امید روزی که این مواد توهم زا در بازار هیچ مشتری نداشته باشد.

 

دیدگاه‌ها  
-2
منم کشیدم ، فقط یه پام قطع شد . خیلی هم راضی هستم
پات چطور قط شد؟
+2
به نقل از ARAM:
منم کشیدم ، فقط یه پام قطع شد . خیلی هم راضی هستم

کشیدنی نیست اخه
میزاری روی زبونت چند ثانیه میمونه آب میشه بعدش تفش می‌کنی بعد چن لحظه تاثیرش میزاره
-2
سلام ببخشید درسته که میگن یک بار مصرف ال اس دی اثرش تا اخر عمر باقی می مونه؟
به نقل از عباس صمیمی:
سلام ببخشید درسته که میگن یک بار مصرف ال اس دی اثرش تا اخر عمر باقی می مونه؟

در افراد مختلف تاثیر مواد متفاوت است. بله در بعضی افراد تاثیر مواد میتواند بلند مدت باشد و در بلند مدت فرد دچار اسکیزوفرنی و روان پریشی شود.
ناجوره .اگه مصرف یکبارش هم عوارض توهم وبینایی و این عوارض ها تا اخرعمر گاهی بماند این خطرناکه .چون نوشته بصورت پودر وقرص ..توی شربت و چیزی خدای نکرده برای دانش اموزها وبچه ها یا هرکی متوجه نشه. کشورما هم فت فراوان نذری و...این چیزها بایدجلو چشم یک ناظرمعتمددرست بشه بین مردم توزیع کنن.
سلام..راهی هست برای از بین بردن اثراتش؟
به نقل از محمدرضا:
سلام..راهی هست برای از بین بردن اثراتش؟
دوست عزیز ترک کردن بهترین راهه
خب جالبه یکی شماره ساقی بدع
بله درسته که میگن با یبار کشیدن معتادش میشی من یه بار شیشه کشیدم و معتاد شدم ولی خداروشکر الان 140روز پاکی دارم
به نقل از علی:
بله درسته که میگن با یبار کشیدن معتادش میشی من یه بار شیشه کشیدم و معتاد شدم ولی خداروشکر الان 140روز پاکی دارم
احسنت بر اراده قوی و همت بالای شما . آرزو داریم تا ابد از دام اعتیاد دور باشید.
سلام من الان یه ماهه قرص ترامادول رو پودر میکنم و تودماغی میکشم میشه بگید عوارضی داره یا نه حسش مثل اینکه واسه 24ساعت به کل حافظه ات پاک میشه و توهم میزنی
به نقل از ابوالفضل:
سلام من الان یه ماهه قرص ترامادول رو پودر میکنم و تودماغی میکشم میشه بگید عوارضی داره یا نه حسش مثل اینکه واسه 24ساعت به کل حافظه ات پاک میشه و توهم میزنی
استفاده از ترامادول به صورت نادرست و بدون تجویز پزشکی می‌تواند به عوارض جدی و خطرناک منجر شود. ترامادول یک داروی تجویزی برای کاهش درد می‌باشد و مصرف آن باید تحت نظر پزشک صورت گیرد. استفاده نادرست از ترامادول می‌تواند عوارض جسمی و روانی داشته باشد که می‌تواند خطرناک باشد.
نوشتن دیدگاه

پرسش و پاسخ ال اس دی LSD چیست و چه تاثیراتی دارد؟

آیا ال اس دی اعتیادآور است؟
بله؛ اگرچه ال اس دی نیز مانند سایر مواد توهم‌زا اعتیاد جسمانی ندارد بااین‌حال وابستگی روانی شدیدی را در فرد ایجاد خواهد کرد که او را به سمت مصرف مجدد این ماده سوق می‌دهد.
تاثیرات فیزیکی اولیه مصرف LSD چیست؟
می توان به علائمی همچون افزايش فشار خون ضربان قلب و دماي بدن/ بي حسي/ تهوع و تشنج/ آسيب ديدن مهارت هاي/ حركتی (اختلال تعادل)/ واکنش های ناگهانی و سریع/ خستگي/ ضعف عضلات و لرزش/ سرگيجه/ قهقهه های ناگهانی و ... اشاره کرد.
در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.