ترک تریاک با آب تریاک
افرادی که به هر طریقی به دام استفاده از مواد مخدر افتاده اند باید در اسرع زمان ممکن و حتی الامکان در سن جوانی برای ترک آن اقدام کنند. ترک تریاک در سنین جوانی و در سنین زیر چهل سالگی سریعتر انجام خواهد شد و امکان بازگشت فرد معتاد به مصرف مجدد مواد نیز کمتر خواهد بود. از طرفی عوارض جسمی و روحی ترک نیز برای این افراد به مراتب کمتر خواهد بود. ترک مواد مخدر به خصوص ترک تریاک در هر شخصی با هر سن و سال و با هر جنسیتی، نیاز به بررسی های تخصصی دارد.
در صورتی که شما تحت نظر متخصص و مطابق با روش های نوین ترک خود را انجام بدهید، قطعا عوارض جسمی و روحی آن کمتر خواهد بود و درصد بازگشت شما به مواد مخدر نیز به حداقل خود خواهد رسید. یکی از روش های ترک تریاک که اغلب نیز به صورت سنتی از آن استفاده می شود استفاده از آب تریاک است. ما در ادامه در مورد این مسئله صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که آیا این روش ترک صحیح است یا خیر.
آب تریاک چیست؟

آب تریاک چیست؟

آب تریاک یا به عبارتی شربت تریاک یکی از مشتقات این ماده مخدر است که در برخی از روش های سنتی و حتی برخی از کمپ های ترک اعتیاد برای کاهش وابستگی به مصرف مواد مخدر از آن استفاده می‌ شود. این ماده از فرآوری خود تریاک به دست می آید و برخی از افزودنی ها نیز به آن اضافه می شوند. در سال های گذشته و در یک دهه قبل، بیشتر مراکز ترک اعتیاد برای کاهش وابستگی فرد به مصرف تریاک از این شربت استفاده می کردند.
در روش سنتی نیز اغلب افراد به صورت سرخود با استفاده از آب تریاک اقدام به ترک مواد می کنند. البته قبلا متخصصین بر این باور بودند که استفاده از آب تریاک تحت نظر فرد متخصص ضرر های کمتری دارد و می‌ تواند تا حدودی منجر به ترک مواد مخدر فرد شود. اما امروزه حتی متخصصین نیز بر این باور هستند که ترک یک ماده مخدر با مخدر دیگر اصلا توصیه نمی شود و بهتر است حتما از این روش پیشگیری جدی به عمل آید.
آیا امکان تریاک با آب تریاک وجود دارد

آیا امکان تریاک با آب تریاک وجود دارد

همانطور که قبلا هم گفته ایم ترک تریاک با آب تریاک ممکن است، اما شما با این روش فقط تریاک را ترک می کنید و به جای آن وابسته و معتاد به آب تریاک خواهید شد. بنابراین بهتر است به هیچ عنوان به صورت سرخود از این روش استفاده نکنید؛ زیرا ترک دیگر مواد که به عنوان دارو استفاده می شوند؛ اما خود نیز نوعی مخدر هستند به مراتب سخت تر از ترکد تریاک خواهد بود. زمانی که شما به شربت تریاک یا دیگر مخدر های درمانی همچون متادون وابسته می شوید، در واقع برای ادامه روند زندگی خود به صورت عادی نیاز به مصرف آن ها خواهید داشت و نمی توانید بدون مصرف این داروها زندگی نرمال و عادی داشته باشید.
بنابراین این مواد به صورت عملی جایگزین مصرف مواد مخدر در بدن شما می شوند و ترک آنها بسیار سخت تر خواهد بود. از طرفی ضررهای جسمی و روحی آنها نیز به مراتب بیشتر است و شما را دچار مشکلات عدیده‌ ای خواهد نمود. یکی از مشکلاتی که آب تریاک یا دیگر مشتقات درمانی تریاک برای بدن به وجود می آورند مشکلات شدید کبدی است. بدین صورت که ممکن است کبد شما در کوتاه مدت در اثر مصرف این مواد آسیب ‌های جدی ببیند.
ترک تریاک در بیمارستان ترک اعتیاد نگین با روشهای اصولی

ترک تریاک در بیمارستان ترک اعتیاد نگین با روشهای اصولی

اگر شما هم قصد ترک تریاک را دارید یا اینکه قصد دارید یکی از افراد خانواده یا عزیزان خود را ترک بدهید، بهتر است حتما از روش ‌های اصولی استفاده کنید تا کمترین عوارض جسمی و روحی به فرد مصرف کننده وارد شده و ترک نیز بدون بازگشت باشد. یکی از مراکز ترک اعتیاد که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است در این زمینه تجربیات درخشانی نیز به دست آورد مرکز ترک اعتیاد نگین است. شما می ‌توانید با هر سابقه مصرف و هر دوز مصرف به این بیمارستان مراجعه نموده و تحت نظر متخصصین ما و به صورت کاملا اصولی با بهره گیری از روش های نوین و بدون عارضه مصرف مواد مخدر خود را به صورت کامل ترک کنید.
ترک تریاک در بیمارستان ترک اعتیاد نگین با روش های کاملا اصولی و تحت نظر متخصصین روانپزشکی و پزشکان متبحر انجام می ‌شود و به همین جهت شما شاهد هیچ گونه عوارض روانی ناشی از ترک و یا عوارض جسمی پس از ترک مواد نخواهید بود. به همین جهت بهترین گزینه برای ترک کسانی است که دوز مصرفی بالا دارند و یا سال های متمادی است که نسبت به مصرف مواد مخدر آلوده شده‌ اند. این مرکز درمانی فرد را مطابق با دوز مصرفی و سن و سال و همچنین سابقه مصرفی که دارد، تحت درمان قرار می دهد.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.