دوز مصرف متادون چگونه تعیین می شود؟

در مصرف متادون اول دوز القا و بعد دوز تثبيت داريم؛ به عنوان مثال در ۵ يا ۶ روز اول ميزان متادون زياد مي شود بعد از آن به دوز تثبيت مي رسد که ممکن است يک يا چند سال طول بکشد. در اين دوره ميزان مصرف متادون ثابت است مگر اين که طي سال اول بدن معتاد مقاومت نشان دهد و درمانگر دوز متادون را کمي بالاتر ببرد. اما اين اتفاق فقط يک بار مي افتد و بيشتر معتادان به سرعت به دوز تثبيت مي رسند. در بسياري از موارد مي توان پس از مدتي ميزان متادون را کم کرد به نحوي که وابستگي فرد روز به روز به متادون کمتر شود و قادر به ترک متادون باشد.

مقدار مصرف متادون برای ترک هروئین

از آنجایی که متادون برای ترک هروئین تجویز می شود خیلی از افراد می خواهند بدانند که دوز مصرفی این دارو برای ترک چقدر است. مقدار مصرف متادون برای ترک هروئین با نظر پزشک مشخص می شود. از آنجایی که ترک هروئین با درد های زیاد رو به رو است پزشکان متادون را تجویز می کنند که بدن بتواند با درد ترک مقابله کند و خدایی نکرده دچار شک یا تشنج های شدید نشود. در ابتدا متادون را دوز بالا تجویز می کنند که این مقدار به مرور زمان کمتر می شود پروسه کاهش دوز متادون تا حدود شش ماه ادامه دارد و پس از آن مصرف به قدری کم می شود که می توان به طور کامل آن را حذف کرد. به دلیل اینکه خود متادون یکی از مواد به شدت اعتیاد زا است استفاده از آن به صورت خودسرانه و بدون نظارت پزشک به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

دوز مصرفی متادون برای ترک هروئین 

پیامدهای ترک هروئین با متادون

با اینکه استفاده از متادون یکی از روش های انتخابی برای ترک هروئین است این به منظور بدون علائم بودن این روش ترک نیست. به غیر از امکان اعتیاد به متادون (در صورت مصرف خودسرانه و کنترل نشده) استفاده از این قرص و یا شربت متادون امکان بوجود آوردن آسیب های کبدی و بالا بردن ریسک سرطان کبد را نیز با خود به همراه دارد. شما می توانید برای ترک هروئین به کمپ های ترک اعتیاد رفته و زیر نظر پزشک، روانکاو و متخصصان به بهترین حالت و با کمترین عوارض ممکن برای خلاصی از شر این ماده تلاش کنید.

دوز قرص متادون

دیدگاه‌ها  
+3
تورابه خدا اگه قصد کمک داریدواقعی کمک کنید خداوکیل خودتون نگاه بکنیددرمورد همه چی صحبت کردید بجز سرفصل اصلی که درمورد تعدادروز ودوز
حق گفتی انگار زیر لفظی برای صحبت میخوان اکثرا اعتباد باعث تخریب وضعیت مالی میشه و این برا افراد شهرستانی بدتر هست هزینه امدن ب کلینک گرفتن مشاوره مطالب دقیق خیلی می‌تونه کمک کنه ب افرادی ک درگیر هستند و قصد ترک یا حداقل دوری از مواد ب کمک متادون یا سایر داروها دارن
+1
سلام علی جان وقت به خیر
ارائه اطلاعاتی مثل این در یک مطلب بلاگ کار درستی نیست. چرا؟ چون این مطلب را افراد زیادی می خوانند و ممکن است بر اساس آن دست به اقدام بزنند. توجه کنید که ترک اعتیاد و مصرف دارو مسئله ای بسیار حیاتی و تخصصی است که نباید بدون تجویز پزشک و معاینه حضوری انجام شود. مثل این است که به کسی که گلویش چرک کرده بگوییم برو پنیسیلین بزن، اما ممکن است این فرد به پنیسیلین حساسیت داشته باشد و دچار ایست قلبی شود. به همین دلیل است که ما همواره به همه بیماران توصیه می کنیم که به هیچ عنوان خودسرانه به سراغ روش های ترک اعتیاد نروند و این کار را تحت نظر پزشک انجام دهند.
به نظر من که هجده سال پرونده ی ام ام تی(ترک متادون) داشتم،ترک متادون از ترک هر موادی سختتره.و بهتره هرکی مواد مصرف میکنه ابتدا کمپ سپس جلسات دوازده قدم رو بره.افتادن یه معتاد توی متادون افتادن از چاله تو چاهه.
سلام من از20سالگی هرویین مصرف کردم بعد شیشه ودوا باهم تا دوسال قبل که متادون رو جایگزین دوا کردم من هرروز دوگرم دوا می کشیدم واسه من دوتا در شیشه شربت متادون کافی بود میشه اندازه 8سیسی روزهای اول دوبار در 24ساعت میخوردم دوتا 8سی سی اما هفته سوم به بعدیک بار در24ساعت میخوردم تا 6ماه 8ماه اینطورها فقط یه در در روز میخوردم یعنی همون8سی سی در روز اصلا هیچ فشاری بهم نمیام خیلی راحت تونستم یه بار بکنم درروز.بعد کردم هر دوروز یکبار هر دوروز یکبار یه در یا8سی سی میخوردم باز هم اصلا فشار نمیام بهم فقط بعضی وقتها دلشوره واضطراب شدید میگرفتم میدونستم این علایم کم خوردن متادن هست اگه یه لحظه صبر کنی و نری سراغ شربت ونخوری رد میکنه جوری که یادت میره اصلا الان من هرسه روز فقط 8سی سی میخورم این درحالی هست که دکتر کلینیک از خداش بود که من کم نکنم وهر هفته برم 250سی سی بخرم وبیارم چون ما دونفر بودیم شوهرمن میخورد اما اون خیلی زیاد میخورد.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.