در زمان ترک متادون چی بخوریم
غذا در زمان ترک متادون

بهبود اعتیاد به مواد افیونی شامل تغییر بسیاری از جنبه های زندگی شما است، گاهی اوقات این تغییر باید در عادات غذایی شما حاصل شود. آنچه می خوریم دقیقاً همان چیزی است که به بدن ما سوخت می دهد تا انتقال دهنده های عصبی، هورمون ها، آنزیم ها و برخی ویتامین های خاص را ایجاد کند که بر توانایی ما برای لذت بردن از زندگی، کنترل شرایط استرس زا و به حداکثر رساندن انرژی در طول روز تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که 90 درصد از سروتونین (ماده شادی آور) بدن شما از معده تولید میشود.
خواسته های فیزیولوژیکی، عاطفی و روانی فرد در حین و بعد از سم زدایی مواد افیونی بسیار مهم است. اکثر بیماران پس از سم زدایی، به ویژه در زمان ترک مواد افیونی مانند ترک هروئین، بوپرنورفین، متادون و غیره دچار کاهش انرژی می شوند. همراه با کاهش انرژی، ضرورت یادگیری مهارت های مقابله ای بوجود می آید.
ما در این مطلب به شما مواردی را که باید در ترک متادون در رژیم غذایی خود رعایت کنید برای شما آورده ایم. با دنبال کردن این موارد در رژیم غذایی خود شما تاثیر بسزایی را در بالا رفتن انرژی مشاهده خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترک اعتیاد به متادون در خانه می توانید با متخصصان کلینیک نگین در ارتباط باشید. 

 برای ترک متادون چه بخوریم درد نکشیم

در زمان ترک متادون چی بخوریم

در ادامه مواردی را برای شما توضیح می دهیم که توضیح می دهد که برای ترک متادون باید چه چیزهایی مصرف کرد تا ترک راحت تری داشته باشید:

  • در زمان ترک متادون قند ساده را از برنامه خود حذف کنید: این بدین معنی است که به جای استفاده از شکر سفید، یا حبه قند از سبزیجات ریشه شیرین استفاده کنید. هرچه شکر پیچیده تر باشد، بهتر است. یک استثنا در این قاعده، فروکتوز موجود در میوه ها است. برای بسیاری از افراد سالم، فروکتوز که به صورت میوه های کامل مصرف می شود، منبع خوبی از انرژی و مواد مغذی است. میوه کامل همچنین حاوی فیبر است، به این معنی که قند کندتر تجزیه می شود.

  • 15 دقیقه قبل از خوردن کربوهیدرات های ساده پروتئین و سبزیجات بخورید: این به دو دلیل پیشنهاد می شود. اول، سطح گلوکز و انسولین وقتی اول پروتئین مصرف می شود معمولاً پایین است. ثانیا، این غذاها ممکن است شما را سیر کنند تا در نهایت قند یا کربوهیدرات کمتری بخورید. در صورت عدم امکان یا عملی بودن، خوردن پروتئین همزمان با قند نیز می تواند به شما کمک کند. اگر چیز دیگری نیست، کربوهیدرات و قندها را به تنهایی نخورید. بیسکویت با کره بادام زمینی بهتر از بیسکویت خالی است.

  • قبل از غذا فیبرهای نامحلول بخورید تا سطح انسولین شما تثبیت شود: سبزیجات بهترین منبع فیبر نامحلول هستند. جفت کردن کربوهیدرات ها با فیبرهای نامحلول می تواند به طور قابل توجهی سطح گلوکز و انسولین را کاهش دهد. می توانید مقداری کلم پیچ را در اسموتی ها مخلوط کنید، یک ساندویچ را با سالاد کناری جفت کنید یا مقداری کلم بروکلی درون برنج خود بریزید.

  • برخی مکمل ها میتوانند به تعادل قند خون کمک کنند: سه مکمل وجود دارد که می توانند به تثبیت قند خون کمک کنند. اینها هستند: بربرین، رسوراترول و کروم
    - بربرین یک مکمل با سابقه طولانی در طب چینی است. بربرین ترکیبی است که در بسیاری از گیاهان یافت می شود. این می تواند به کاهش وزن و حفظ قند خون کمک کند.
    - رسوراترول عصاره ای است که می تواند به بدن کمک کند اسیدهای چرب مفید با زنجیره کوتاه را که به کنترل قند خون کمک می کنند، تولید کند. همچنین ممکن است به محافظت از مغز در برابر آلزایمر کمک کند.
    - کروم ماده معدنی است که به عملکرد بهینه انسولین کمک می کند. این ماده به صورت مکمل یافت می شود و به طور طبیعی در غلات کامل، مخمر آبجو، کلم بروکلی و فلفل سیاه یافت می شود.

    ((برخی مکمل ها ممکن است برای شرایط شما خوب نباشند یا نباید همزمان با داروهای خاص مصرف شوند، بنابراین برای اطمینان از پزشک خود مشورت بگیرید))

  • استفاده از پروتئین بالا و کربوهیدرات کم: رژیم های غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم می توانند آمینو اسید شما را افزایش دهند، به ترمیم اعضای بدن کمک کرده و مواد مغذی حیاتی را برای مدیریت علائم ناخوشایند ترک ایجاد کنند.

 

در هنگام ترک متادون از مواد غذایی زیر استفاده کنید

مواد مغذی مانند روی، کلسیم، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه می توانند ولع مصرف دوباره را کاهش داده و تغییرات خلقی را بهبود بخشند.
از غذاهایی که دارای ویتامین ها و مواد معدنی سرشار هستند استفاده کنید. هنگامی که این مواد به طور منظم در رژیم غذایی قرار می گیرند، مشت قدرتمندی دارند. نمونه های عالی آن شامل سیب زمینی شیرین، دارچین، بادام، گیاه گندم، توت های گوجی، شیر خام و دانه های کتان است.
میوه ها و سبزیجات: وقتی صحبت از تغذیه مناسب می شود، استفاده از میوه و سبزیجات واضح است. فقط به یاد داشته باشید که بشقاب خود را با گزینه هایی مانند زغال اخته، کلم پیچ، آووکادو، کلم، نارگیل، کلم بروکلی و اسفناج رنگارنگ نگه دارید.
و در آخر آب.اگرچه آب ماده غذایی نیست، اما آب شما را هیدراته نگه می دارد، سموم مضر را دفع می کند و به بدن کمک می کند مواد مغذی ضروری را جذب کند.

دیدگاه‌ها  
+8
سلام من 11ما هست متادون ترک کردم ولی مغزم داره میسوزد خدا شاهد هست.اگر بچه نداشتم تا حال خودم نجات داده بودم اگر کمکی از دستتان بر میآید به من کمک کنید.خیلی خیلی دکتور رفتم
-3
به نقل از علی کشاورزی:
سلام من 11ما هست متادون ترک کردم ولی مغزم داره میسوزد خدا شاهد هست.اگر بچه نداشتم تا حال خودم نجات داده بودم اگر کمکی از دستتان بر میآید به من کمک کنید.خیلی خیلی دکتور رفتم

با عرض سلام و احترام، دوست عزیز بسیار خوشحال هستیم که تصمیم گرفته اید خودتان را از این وضعیت نجات دهید، لطفا با متخصصان ما در کلینیک تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند و همراه شما در این راه باشند.
+4
باسلام .شما باید 90روز هرروز به جلسه ان ای بری وقدمهای 12گانه را بگذرونی همه این درگیریهای مغزیت حل میشه
-3
میخوام شربت متادون اجباری راترک کنم چه کنم
+3
به نقل از عبدالرحمن:
میخوام شربت متادون اجباری راترک کنم چه کنم

سلام و احترام دوست عزیز من، لطفا با مشاوران ما در کلینیک تماس بگیرید.
+4
میخوام شربت متادون اجباری راترک کنم.
سلام دوست عزیز من روزی 14 دونه قرص بیست میخوردم رفتم کمپ خماری بدن درد اصلا نداشتم ولی از روز هشتم تا یازدهم بی قراری شدید داشتم بخدا تا روز هجدهم غذا نخوردم الان نزدیک به دوازده روز دارم غذا میخورم الان 35روزه ترک کردم عزیزم توخونه نمیشه ترک کنی بخدا من هنوز دارم عزاب میکشم
به نقل از محمد:
سلام دوست عزیز من روزی 14 دونه قرص بیست میخوردم رفتم کمپ خماری بدن درد اصلا نداشتم ولی از روز هشتم تا یازدهم بی قراری شدید داشتم بخدا تا روز هجدهم غذا نخوردم الان نزدیک به دوازده روز دارم غذا میخورم الان 35روزه ترک کردم عزیزم توخونه نمیشه ترک کنی بخدا من هنوز دارم عزاب میکشم
ممنون بابت اشتراک گذاری نظرتون
+1
مدت 17سال است متادون مصرف میکنم ولی روزانه یک درنوشابه حال چطورمیتونم درمنزل ترک کنم دیگه خسته شدم
+4
به نقل از حسن داداشوند:
مدت 17سال است متادون مصرف میکنم ولی روزانه یک درنوشابه حال چطورمیتونم درمنزل ترک کنم دیگه خسته شدم

حسن جان بهترین راه برای ترک اعتیاد به هر ماده ای این است که درمان را تحت نظر پزشک شروع کنید. لطفا به سرعت به یک مرکز ترک اعتیاد در شهر خود مراجعه کنید تا درمان اصولی برای شما شروع شود.
سلام دوست گرامی من خودمم نزدیک 17سال مصرف شربت متادون داشتم اما دیگه خسته شدم مصرفمم 20سی سی بوداومدم به یکباره از20 به 10 سی سی تبدیل مردم وچندماهی بهمین صورت ادامه دادم و حدود پنجاه روز پیش تصمیم گرفتم بازم کمش کنم امااینباربه اینصورت که هفته اول 10سی سی روتبدیل کردم به 7/5 سی سی البته آن 2/5 سی سی روآب اضافه کردم هفته بعدکردم 5 سی سی با 5 سی سی آب هفته سوم کردم 2/5 سی سی امااینبار با 2/5 سی سی آب،این هفته هم که تمام شده مدت دو سه روز بطری خالی شربتی که داشتم رو با آب تکان میدادم دراصل شربتی داخلش نبودولی اینکاروانجام دادم و به اندازه همان 2/5 سی سی می‌خوردم که حالت تلقین داشت بعدازاین دوسه روز هم کلا اینکاروگذاشتم کنار،،به یاری خدا وارده آیی که بازم خدابهم داده الان شش روزه پاک هستم،،اینم بگم به دوستان متادون خیلی بده ولی برای ترک بزرگش نکنیداگرخسته شدی فقط اراده کن بهمین روش بزارکنار،،بهترین ترک،ترک باکمترکردن همان موادهست به مرورزمان نه داروی جایگزین،دوآرزودارم برای مردم عزیزایرانم اول پاک و سلامت باشید،دوم به امیدآزادی ایران وایرانی
+5
سلام من 35 روزه متادون رو 15 سال روزی 3 تا بیست مصرف میکردم رو ترک کردم حالم رو ب راه ولی درد معده و دل پیچه زیاد دارم آیا طبیعیه یا باید ب متخصص مراجعه کنم چون پزشک عمومی برام پنتوپرازول تجویز کرده بهتر شدم .ممنونم راهنماییم کنید ک بهتر بشم
به نقل از کمال داوری:
سلام من 35 روزه متادون رو 15 سال روزی 3 تا بیست مصرف میکردم رو ترک کردم حالم رو ب راه ولی درد معده و دل پیچه زیاد دارم آیا طبیعیه یا باید ب متخصص مراجعه کنم چون پزشک عمومی برام پنتوپرازول تجویز کرده بهتر شدم .ممنونم راهنماییم کنید ک بهتر بشم

کمال جان سلام
خوشحالیم که اعتیادرا پشت سر گذاشته اید و حالتان بهتر است. برای درمان عوارض ناشی از ترک بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان به شکل تخصصی انجام و.د. پیشنهاد می کنیم به پزشک متخصص گوارش مراجعه فرمایید.
سلام خوشحالم که سالم شدی الهی شکر... منم مثل خودتم‌ چطور ترک کردی تورو خدا منو راهنمای کن.
سلام مندر روز 6 0 سی سی یابعضی وقتا به70سی سی هم میرسید،الان50روزه به یاری خدا پاکم‌،بنظر من فقط باید خدا کمک کنه و خودت بخوای،اگه خودمون اراده کنیم بخدا خود خدا جوری کمک میکنه که خودمونم نمیفهمییم،من حتی با بهترین مشاور صحبت کردم دراین زمینه هم بود گفت قرص ب2بخور اونم من نخوردم خداراشکر با کمک خدا روز به روزم بهترم پاکی لذت دیگه داره بچه ها توکل بخدا و اراده خودتون،هرکسی خسته شده باشه و خودش بخواد خداهم کمکش میکنه.با آرزوی پاکی ابدی برای همه همدردام
من حدود 20 سال است متادون 5 روز 2 الی3 عدد 5 مصرف میکنم ، خاطراتش چیست لطفا به ایمیل من بنویسید و ایا میتوانم ترک کنم ، 65 سال دارم
سلام عرض ادب لطفا راهنمایی کنید شما فقط می‌فرماید ویزیت اشخاصی که سوال دارن برای آگاهی از وضعیت خوشون اکثرا شهرهای دیگه هستن و اگر ویزیت براشون به هر دلیل مقدور بود که اینجا پرسش نمیذاشتن
امید عزیز تنها دلیل ما برای اصرار به ویزیت شدن کسب اطلاعات کافی و انجام آزمایش های مورد نیاز بر روی افراد است. مصرف هر کس و بدن هر شخص با دیگری متفاوت است و نمی توان از یک نسخه برای همه استفاده کرد. باید روند و داروی مورد نیاز متناسب با میزان مصرف، مدت زمان مصرف و توان بدن هر شخص تجویز شود. در غیر این صورت می تواند خطر جانی در پی داشته باشد.
دوستان تنها راه نجات خواستن هستش هیچ چیزی دیگه وجود نداره بنده خودم 10گرم مصرف ش داشتم بعد از 10سال گزاشتم کنار یک دفعه یعنی باید فعل خواستن باشه همین فقط والله با استامینوفن کدین هم راحت میشه گزاشت کنار البته سخته ولی شدنی هستش
بدون شک خواستن اولین و اصلی ترین قدم برای ترک است. ممنون از راهنمایی شما
سلام،الان روز هجدهم است که مصرف متادون کنار گذاشتموسه روزه که از کمپ اومدم و به شدت اذیتم،درد و بی خوابی،علتشم تغذیه غیر اصولی هست،راهنماییم کنید چی بخورم.مرسی
سعید جان با پزشکان و مشاوران تغذیه کمپ تماس بگیرید و شرایطتون رو باهاشون در میون بگذارید تا راهنمایی های لازم رو در خدمت شما قرار بدن تا این روزهارو ساده تر سپری کنید. اراده تون رو از دست ندید.
باشگاه بدن سازی وسلام قول میدم اصلا دیگه سمت دارو نری ولی به شرطی که پنچر نکنی
سلام.من روزی 15 تا متادون 40 اصلی می‌خوردم الان 15 روز از ترکم میگزره ولی خیلی دارم اذیت میشم الان تو خدا اگه کسی نری داره بگه اصلا وسوسه ندارم.
این که تصمیم گرفته اید اعتیاد را کنار بگذارید واقعا تصمیم درستی است، اما استفاده خودسرانه از داروها اصلا توصیه نمی شود. لطفا برای ترک اعتیاد به نزدیک ترین پزشک متخصص مراجعه کنید تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند و راه حل اصولی را در اختیار شما قرار دهند.
سلام. بنده38 سالمه تقریبا 8 سال مصرف متادون داشتم با روزی 5 سی سی شروع شده وبه روزی تا 30 سی سی هم رسیده از اول سال چند بار اقدام به ترک کردم شاید 10 بار همگی هم دقیقا روز پنجم بیشتر نتونستم تحمل کنم روز پنجم بدترین روز بوده اما الان روز هشتم هستم و میخام هر جور شده رها بشم مصرف دیگه لذتی نداره از زور و اجبار به مصرف متنفر شدم نمیخام دیگه مواد واسم تصمیم بگیره میخام خودم تصمیم گیرنده باشم الان فقط مشکلم کم شدن انرژی نمتونم سرکارم برم الان درد و بی خوابی خیلی خیلی کم شده ولع مصرف هم ندارم دیگه فقط کم انرژی بودن اذیتم میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
به نقل از حسین:
سلام. بنده38 سالمه تقریبا 8 سال مصرف متادون داشتم با روزی 5 سی سی شروع شده وبه روزی تا 30 سی سی هم رسیده از اول سال چند بار اقدام به ترک کردم شاید 10 بار همگی هم دقیقا روز پنجم بیشتر نتونستم تحمل کنم روز پنجم بدترین روز بوده اما الان روز هشتم هستم و میخام هر جور شده رها بشم مصرف دیگه لذتی نداره از زور و اجبار به مصرف متنفر شدم نمیخام دیگه مواد واسم تصمیم بگیره میخام خودم تصمیم گیرنده باشم الان فقط مشکلم کم شدن انرژی نمتونم سرکارم برم الان درد و بی خوابی خیلی خیلی کم شده ولع مصرف هم ندارم دیگه فقط کم انرژی بودن اذیتم میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
این که تصمیم گرفته اید اعتیاد را کنار بگذارید واقعا تصمیم درستی است. لطفا برای ترک اعتیاد به نزدیک ترین پزشک متخصص مراجعه کنید تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند و راه حل اصولی را در اختیار شما قرار دهند.
به نقل از حسین:
سلام. بنده38 سالمه تقریبا 8 سال مصرف متادون داشتم با روزی 5 سی سی شروع شده وبه روزی تا 30 سی سی هم رسیده از اول سال چند بار اقدام به ترک کردم شاید 10 بار همگی هم دقیقا روز پنجم بیشتر نتونستم تحمل کنم روز پنجم بدترین روز بوده اما الان روز هشتم هستم و میخام هر جور شده رها بشم مصرف دیگه لذتی نداره از زور و اجبار به مصرف متنفر شدم نمیخام دیگه مواد واسم تصمیم بگیره میخام خودم تصمیم گیرنده باشم الان فقط مشکلم کم شدن انرژی نمتونم سرکارم برم الان درد و بی خوابی خیلی خیلی کم شده ولع مصرف هم ندارم دیگه فقط کم انرژی بودن اذیتم میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
سلطان فقط سرم غذایی با تغذیه مناسب پروتیین و میوه جات و سبزیجات و حتما آجیل الویتت باشه به امید رهایی
به نقل از علی کشاورزی:
سلام من 11ما هست متادون ترک کردم ولی مغزم داره میسوزد خدا شاهد هست.اگر بچه نداشتم تا حال خودم نجات داده بودم اگر کمکی از دستتان بر میآید به من کمک کنید.خیلی خیلی دکتور رفتم
به نقل از ادمین سایت:
بدون شک خواستن اولین و اصلی ترین قدم برای ترک است. ممنون از راهنمایی شما
سلام من روزی بیست سی سی متادون دکتور برام تجویز کرد و فقط تریاک می‌کشیدم و بعضی وقتها شیره یعنی خدا لعنتش کنه که این متادون و به من داد و من دارویی کثیف تر از این ندیدم ولی دو هفته گذاشتم کنار درسته درد داره و زجر میکشی ولی قاشقشو میزارم سر کمرم که بعد از ترک یاد این دردا بیفتم جسارت نباشه یکسری دکتورا فقط برای فروش داروی خودشون استمرار دارن و من بمیرم از خماری دیگه چیزی جایگزین نمیکنم چند سال منو با این چرتو پرتا اسیر کردن
شیر نر باشی متادون زمینت میزنه.استخوانت پودر میکنه. اگر اعتیاد به تریاک یا هروئین دارید با همون مواد ترک کنید.سمت متادون نرید که ترک حتی 1سی سی شربتش هم باید بمیری و زنده بشی.نمیدونید این غول خفته چی هست وقتی بیدار شد روزی 100 بار آرزوی مرگ میکنی. طرف 6 ماه گذاشته کنار هنوز خماره و نمیتونه بره سر کار. نکنید نکنید
خدا لعنت کنه همین دکترا که فقط دنبال پول هستن، بنده 15 سال مصرف تریاک داشتم و هم سر کارم میرفتم هم زندگیم میکردم ، هیچ مشکلی با مصرفش نداشتم جون برنامه مصرف و اصولی مصرف داشتم ، اتفاقی سرکارم افتاد ب مطبی که متادون توزیع میکردنن، با دکتر مشورت کردم تحت تاثیر قرار گرفتم ، شروع ب نصرف متادون کردم ، روزی 1 عدد 40، الان 6 ماهه هر چ زور میزنم ازم دور نمیشه، منو اسیر خودش کرده، بخدا این ماده نیست، نمیدونم پاد ک میگن همینه،....غول ترسناک ،اولش حذابه بعدش ترسناک میشه،، اشتباه کردم مصرف متادون رو ضمیمه ی زندگیم کردم،، الان رهاش کردم مصرف مواد دارم ولی این غول مغرم بکار گرفته،.....جی بگم ، دوستان ، هر کی این مطلب رو میخونه قسم ب جان من ، نرید طرف متادون همون مصرفه تریاک کنید بهتره....
واقعا بعضی ها میپرسند برای ترک متادون چه بخوریم درد نکشیم ؟ یا چیکار کنیم راحت تر ترک کنیم ؟ مگه ترک متادون سخته آخه که این سوالا را میپرسید ؟ به جرات میتونم بگم کمترین سختی را بین مواد مخدر برای ترک مال متادونه چون اصلا اسمش را نمیشه مواد گذاشت. اصلا متادون برای این ساخته شده که تو بتونی با کمکش موادهای واقعی مثل شیره و تریاک و هروئین را ترک کنی و از ابتدا هم دستور العملش این بوده که با دوز بالا شروع کنی و بعد از مدتی کم کم دوزش را کم کنی و بعد کامل اعتیاد به مواد مخدر را کنار بذاری و سازنده هاش میدونستند اعتیاد آوره ولی راه کم هزینه ای برای ترک مواد بوده و هنوزم هست برای همین عطاری ها هم دارند . اگر میخواهید متادون را ترک کنید و دوباره بهش برنگردید یک باره کنارش نذارید و طبق دستورالعمل توی چند مرحله دوزش را کم کنید تا بعد از یک مدت کامل کنارش بذارید.
به نقل از محمد:
واقعا بعضی ها میپرسند برای ترک متادون چه بخوریم درد نکشیم ؟ یا چیکار کنیم راحت تر ترک کنیم ؟ مگه ترک متادون سخته آخه که این سوالا را میپرسید ؟ اگر میخواهید متادون را ترک کنید و دوباره بهش برنگردید یک باره کنارش نذارید و طبق دستورالعمل توی چند مرحله دوزش را کم کنید تا بعد از یک مدت کامل کنارش بذارید.
دوست عزیز افراد بسیاری اعتیاد به مواد را با متادون شروع کرده اند و حتی آن را با دوزهای بالا تزریق می‌کنند پس نمی‌توان گفت مواد مخدر نیست ! در ضمن برای مصرف کنندگان این ماده اینکه به مرور آن را کنار بگذارند همیشه ممکن نیست و تجربه های شکست خورده ی ترک به مرور متادون بسیار زیاد است. بهتر است بیمارانی که از اعتیاد به این ماده مخدر رنج میبرند از یک مشاور و متخصص برای ترک کمک بگیرند و بستری شدن هم همیشه یکی از روش های مطمئن در این موضوع است.
بستکی داره تو چ سن و دوز مواد و متادون بوده باشی .ترک متادون سخته ولی بخوای میشه اونم باکم کردن دوزت و اهسته روزهای سختش میتونی کلونیدین بخوری اونم با تجویز پزشک باید باشه. موفق باشید
اخه تو هنوز تو دوران طلایی که میگی شربت اسون کلا شیشه ای ها هروئین ها و بقیه مورفین بازا شربت میخورن برا ترکشون ولی چی هست واست ترک کردن شربت 8 سال شربت خوردم مصرفم هنر کردم جلو خودم گرفتم روزی 150 سی سی الان 6 ماه بدون کم کردن یدفعه گذاشتمش کنار 6 ماه هنوز دارم خماری پس میدم کدوم مواد 6 ماه خماریش تموم نشه از من گوش میگیری بخور تا دوران طلایت تموم بشه بعد ببینم میگی ترکش خیلی راحت
برادری که میگی ترک متادون راحته خواستم بگم از ترک متادونسخت تر نداریم
سلام به عزیزای دلم ، اینو که میگم تجربه شخصی بعد از چهار سال مصرفه ، اصلا سراغ قرص های گیاهی جایگزین نرید ، کم کم دوز مصرفی خودتون رو کم کنید ، از روز اول تا روز سی ام اصلا هم نگران نباشید به چیزای خوب فکر کنید علایم ترک زیاد هستن تا میتونید آب بخورید و در دوران ترک دوش آب ولرم بگیرید سپس اولین روزی که کنار میزارید یک عدد قرص مرازول برای بی‌قراری معده قبل از غذا بخورید و اگر بدنتون، به حالت دم و داغی در اومد با مشورت پزشک قرص آسپرین بخورید جهت کاهش غلظت خون ، هیچ چیزی غیر ممکن نیست ، اراده،، ایمان ،، فکر به خانواده،،. به امید پاکی همه ی جوونای ایران عزیزمان
سخت ترین کاری که توی زندگی کسی میتونه بکنه متادون.خیلی سخته ترکش
سلام من روزی 5 تا قرص 40 قهوه ای مصرف میکردم بخدا چندین بار خواستم ترک کنم چون یهو قطع مصرف کردم نشد یک ماه ونیم سرکار نرفتم واز هر روز کم کردم با این حال بازم اذیت شدم باید تو ترک مخصوصا متادن عجله نکرد وگرنه اصلا نمیشه ترکش کرد بعدم باید خودتم بخوای تا طرف خودش نخواد نمیشه ولی اگه واقعا بخواد بخدا میشه من خودم از خودم بدم میومد و میگم تا آخر عمر گرفتارش شدم ترو خدا اگه واقعا قصد ترکش و دارین فقط عجول نباشین ممنونم
سلام دوستان من خودم هشت سال مصرف شربت متادون داشتم و باید بگم که بدترین نوع مواد هست و بعد مدتی دیگه هیچ کاری نمیتونی بکنی و از نظر جسمی هم که مهلک تر از هروئین هست خواهشم از کسایی که تازه رفتن سراغش اینه که نرن و تجربه ما رو تجربه نکنن من خیلی سعی کردم کمش کنم و ترکش کنم نشد تا اینکه رفتم کمپ و باید بگم که خیلی بدتر از مردن بود یجوری که اسم متادون میاد دیگه حالم بد میشه به خاطر سختی هایی که کشیدم الان روز 27 هستم که ترک کردم ولی هنوز حال خرابی دارم من یه بار تریاک ترک کردم روز سیزدهم حالم خیلی خوب بود احساس سرزندگی و خوشی میکردم و بدن درد نداشتم ولی این لعنتی خیلی عجیبه حتی دکترا گفتن که به خاطر مصرف طولانی مدت و دوز بالایی که داشتم روزی بیست سی سی میگن علائم خماری حتی تا یک سال شایدم دو سال طول بکشه تا زمانی که چربی های به وجود امده غز اون اب بشن که این هم خیلی خیلی تدریجیه الان بدنم بعد 27 روز اونقدر درد داره که میگم بهتره برم مثلا تریاک بکشم بعد اون رو ترک کنم. کلا دوستان سراغش نرید که مثل سرطانه و تا اخر عمر باهاتونه
منم 20 روزه تو ترکم اصن خیلی ناجوره روزی 4تا قرص 40 میخوردم هعی علائم بیشتر میشه درد شدید میشه خدایی سخته دنبالشم چیزی پیدا کنم بدون مورفین کمک کنه بتونم تحمل کنم درد رو تغذیه مهم نیس برام
روز دوازده ترک متادونم ، قبلا 3 گرم تریاک رو یهو قطع کردم 4 5 روز بعدش خیلی خوب بودم، بعدها متادون خوردم هر روز دو سی سی یکسال، به قدری سخته که ناتوان شدم و واقعا کم اوردم ، باید تاوان داد ، میتونید دوستان ،بدون سختی آرامش نمیاد
سلام دوستان من روزپنجممه که ترک کردم.بخدامتادن یه قول وحشتناکه هیچ موقع سمتش نرید...حتی توان بلندشدن ندارم
متادن بدترین موادمخدردرجهانه
سلام من 42 سالمه ونزدیک به 10 سال شربت متادون مصرف میکردم مقدار 8الی7 میل صبح وهمین مقدار بعدازظهر مصرف میکردم الان تا جایی که دیگه متنفر شدم از خودم واز چند ماه پیش از طریق تدریجی مصرف رو کم. کردم تا رسید به 10 قطره والان یک ماه هست مصرف نکردم ولی صبح وقتی سرکار هستم اذیت میشم پا درد خستگی خماری دارم ولی بعدازظهر کمتر میشه شما رو بخدا قسم متادون مصرف نکنید الان که درام اینا رو مینویسم دارم گریه میکنم ولی بخاطر خانواده ام دارم تحمل میکنم تازه دارم میفهمم که زندگی چجوری هست به امید پاکی همه یا علی مدد
سلام من24سالمه و الان33 روزه پاکم خداروشکر،درد ب اون صورت ندارم،ولی خب درد پا میاد سراغم ولی ن خیلی،و اینک داغی کف پاهم دارم بعضی اوقات
اینم بگم من غذای گوشتی زیاد مصرف میکنم،مث گوشت سفید و گوشت قرمز، با روغن،و غذای تند
چ غذاهایی مناسبه؟راهکارتون برای ازبین بردن کامل دردش چیه؟!و اینکه ژلوفن موردی نداره؟!
ممنون ب امید پاکی100سالگی هممون
ای جانم مبارکه پاکیت...فقط اب و نوشیدنی بخور همش اب هاااا
سلام دوستان
خداوند برای رهایی از اعتیاد و زندگی آرام کمکمون کنه
خدایی ترک متادون واقعا سخته ولی غیرممکن نیست
تمام ما معتادها یا بیمارها انسانهایی ساده با روحی پاک
و بی آلایش هستیم و به خاطر همین سادگی درگیر مواد شدیم
عزیزان دوز متادون به تدریج که بدن اذیت نشه کاهش دهید
از غذاهای سرد مزاج دوری کنید دارچین و زنجبیل و موز
سیب وسایر سبزیجات و پروتئین غافل نشوید
هر وعده غذایی کم ولی مقوی مصرف کنید
سلام ، خداوند متعال کمک کنه خواهشاً دوز متادون را تدریجی کم کنید از غذاهای طبع گرم و دارچین ، زنجبیل موز سیب آبمیوه طبیعی و سبزیجات استفاده کنید از دوش آب ولرم غافل نشید، واقعا ترک متادون سخته ولی غیرممکن نیست خداوند نیروی مضاعف برای رهایی همه عزیزان عنایت بفرماید انشاءالله
سلام به همه دوستان ،من خودم بیست سال درگیر مواد بودم از این بیست سال حداقل هشت سال هم زمان متادون هم مصرف داشتم هر کدوم گیرم میومد،علاوه برمواد. ش بیشتر از ده سی سی در روز داشتم ،اما خدا رو شکر از هشت ماه پیش تنها با اراده خاست خودم و راهنمایی دوستم ،دوزم از روزی سه وعده 3سی سی یعنی بیست چهار ساعت 9تا خوردم وهر20 روز هی کم کردم روز بیست‌ویکم دوز جدید با شیب ملایم رسید به روزی یک وعده اونم سه دهم3/10 سی سی ،بیست روز ادامه دادم ،روز 21قطع کردم ،درسته 15روزه هنوز شبها موقع خواب یکم اذیتم ,بی خوابی دارم اما شیرینی رها شدن از این گرفتاری برام هر دردی قابل تحمل کرده ،امیدوارم بدن که بعد بیست روز خودش باز سازی می‌کنه این مشکل کوچک هم حل بشه ،در آخر دوستانم مهم با خاست خوده آدمه که هر کاری قابل انجامه،با آرزوی سلامتی همه ،تشکر
سلام من امشب شب دووم ترکمه مچ دست پاهام خیلی درد میکنه یه 20 مصرف میکردم الان یک هفته 5 خوردم یه چنروزم نصف 5 الان قطع کردم راه حل بدین تو خونم نمیخوام خانوادم بفهمن
دوستان همدرد،مگه میشه به آتیش دست بزنی اما نسوزی!!!
خداوندبزرگ تا یک کاری که نتونی انجام بدی رو فکرش رو توسرت نمیندازه.میوه صبرشیرینه.نظربه اینکه میگن موادمخدرازشیرقویتره،باشه من گرگم،شیربااون سلطانی و یال و کوپال قلاده رو میپذیره و تو سیرک برای مردم ادا در میاره، قربون گرگ برم که میمیره ولی قلاده رو گردن نمیگیره.یادمون بیادکه میگفتیم ما معتاد نمیشیم ما با بقیه فرق داریم، اما شدیم و حالا قلاده رو از گردن در میاریم.به خاطر شخصیت و اعتبار و سلامتیمون و آزادیمون که قلاده گردنمون نباشه.دوستای من دنیامون بازهر تلخ نکنیم.به عشق تیپ و قیافه و شخصیت سابقمون، مادر،همسر، اولاد، آینده سلامت،،، خیلی جاها به خاطر ترس از خماری حرفهای ناحق و توهین رو تحمل کردیم.چندتا دلیل دیگه بیارم که ترک براتون راحت باشه.منم با19ساله مصرف کننده ام،9سال تریاک مصرف کردم،اومدم ترک کنم گرفتارمتادن شدم،از10 سیسی شروع کردم به50سیسی هم رسیدم اما الان رسوندم به4سیسی.به یاری خدا اینم کم و قطعش میکنم.التماس دعا، یاحق
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول در زمان ترک متادون چی بخوریم

برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

داشتن یک برنامه غذایی مناسب بعد از کنار گذاشتن مواد مخدر در گذراندن مراحل ترک بسیار اهمیت دارد. داشتن رژیم غذای مناسب در دوران نقاهت باعث تعادل سطح سروتونین در مغز می شود. از مواد غذایی کمک کننده می توان به کربوهیدرات ها اشاره کرد. همچون حبوبات، سبزیجات ریشه ای مثل هویج، سیب زمینی و ماکارونی و نان از مواد غذایی مفید به حساب می آیند. 

در زمان ترک متادون چه چیزهایی نباید خورد؟

در زمان ترک متادون بهتر اسصت موارد زیر را از برنامه غذایی خود حذف کنید: شکر و قند، قهوه، نوشانه های انرژی زا و یا معمولی در هنگام ترک متادون ممنوع هستند، 

در زمان ترک متادون چی بخوریم؟

سعی کنید در رژیم غذایی خود قند ساده را از برنامه غذایی خود حذف و یا بسیار کمرنگ کنید.  افزودن پروتئین به برنامه غذایی خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین سعی کنید قبل از خوردن کربوهیدرات، پروتئین و سبزیجات مصرف کنید. مصرف نامحدود فیبر به شما کمک می کند تا سطح انسولین بدن تثبیت شود. سبزیجات منبع فیبر نامحدود هستند. به طور کلی در برنامه تغزیه ای بعد از ترک اعتیاد خود باید پروتئین بالا و کربوهیدرات کم مصرف کنید. 

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.