چگونه یک معتاد را ترک دهیم؟

همین اول بگذارید بگوییم که اگر عبارت "ترک دادن فرد معتاد" در ذهن شما با زور گره خورده است باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. چرا که تجربه و تخصص ما در زمینه ترک اعتیاد نشان داده است که تا زمانی که خود فرد معتاد از صمیم قلب خواهان بهبودی و درمان این بیماری نباشد، هیچ اتفاق خوبی نخواهد افتاد. اما از طرفی احساس وظیفه شما به عنوان اطرافیان و نزدیکان یک فرد معتاد قابل درک است و این سوال را برای شما بوجود آورده است که چطور فرد معتاد را درمان کنیم؟ و یا چگونه فرد معتاد را راضی به ترک کنیم؟ ولی قبل از همه چیز بهتر است با این موضوع کنار بیایید که برای رفتار با یک فرد معتاد و راهنمایی او به سمت بهبودی باید آگاهی های لازم برای این کار را داشته باشید.

چگونه فرد معتاد را راضی به ترک کنیم ؟

ما در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین دوره ها و خدمات مشاوره و آموزشی برای خانواده بیماران خود داریم و قدم به قدم با بیمار و خانواده اش همراهی می کنیم تا با بیماری اعتیاد خداحافظی کند. در ادامه این مطلب خلاصه ای از تجربیات پزشکان و مشاوران خود را در زمینه ترک اعتیاد در اختیار شما قرار می دهیم

اطلاعات خود را در زمینه اعتیاد بالا ببرید.

تیم های تحقیقاتی مختلف در سراسر دنیا بر روی تاثیرات مواد مخدر بر روی مغز پژوهش های زیادی انجام می دهند و اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص اعتیاد و درمان آن در اختیار همه می گذارند، وقتی شما در خصوص اعتیاد اطلاعات خود را افزایش می دهید شناخت بهتر و دقیق تر از مشکل اعتیاد خواهید داشت و این موضوع روی نحوه برخورد با فرد در حال ترک اعتیاد تاثیر بسیار مثبتی دارد. به زبان ساده این کار باعث می شود که بفهمید تغییرات روحی، روانی و رفتاری فرد معتاد از کجا ریشه می گیرد و اینطور یک طرفه به قاضی نخواهید رفت.

 

با آشنایان مورد اعتماد خود در تماس باشید.

زندگی کردن با فردی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند اصلا آسان نیست، از طرفی این موضوع روی روح و روان سایر اعضای خانواده تاثیر مخربی دارد و همه این موارد با هم باعث می شود که اعتماد و صمیمیت در بین اعضای خانواده به طور کلی از بین برود. در چنین شرایطی شما باید در جلسات گروهی شرکت کنید و تجربیات تلخ خود را بیرون بریزید و یا این که این موضوع را با یکی از خویشاوندان خود که قبلا با این مشکل دست و پنجه نرم کرده در میان بگذارید. این کار باعث می شود که حس انزوای شما از بین برود و روحیه خود را تقویت کنید.

چگونه فرد معتاد را راضی به ترک کنیم

از جلسات خانواده درمانی استفاده کنید.

استفاده از این جلسات به شما این امکان را می دهد تا بتوانید راحتتر و بدون ترس خودتان را ابراز کنید و مسائلی که آزارتان می دهد را مطرح کنید، در چنین جلساتی علاوه بر این که در می یابید تنها نیستید و افراد دیگری هم همین مشکل را دارند، می توانید از تجربیات دیگران نیز استفاده کنید. یک برنامه خانواده درمانی می تواند به راحتی از نابود شدن خانواده شما جلوگیری کند و به شما کمک کند که روند تغییر را راحتتر پیش بروید.

 

فرد معتاد را از خود دور نکنید.

بها دادن به نظرات، آماده کردن غذا و یا صبر کردن برای خوردن یک وعده غذای دورهمی می تواند تاثیر بسیار خوبی روی ذهن فرد معتاد داشته باشد. ممکن است باور این موضوع برای شما سخت باشد، ولی زمانی که فرد معتاد متوجه شود که به او بها داده می شود حتما امید بیشتری برای قدم گذاشتن در راه بهبودی پیدا می کند. همچنین باعث می شود که ارتباط موثر بین اعضای خانواده که از هم دور شده اند بهتر شکل بگیرد، به یاد داشته باشید که منظور از کمک به معتادان درحال ترک بیشتر کمک های روحی است و شما با این کار باعث می شوید که بیمار احساس تنهایی کمتری داشته باشد.

 

انتظارات خود را از فرد معتاد مدیریت کنید.

زمانی که فرد معتاد برای ترک اعتیاد اقدام می کند، قرار نیست همه چیز یک شبه درست شود! شما باید این موضوع را درک کنید و امید خود را در طول زمان از دست ندهید. به یاد داشته باشید که وقتی معتاد در روند درمان است شرایطی بسیار حساس بر او حاکم است و شما با داشتن انتظارات غیرمنطقی باعث خراب شدن روند درمان او می شوید.

چگونه معتاد را ترک دهیم؟

از افراد متخصص و روانشناس ها مشاوره بگیرید.

زمانی که در هر زمینه ای اطلاعات کافی ندارید، بهتری کار این است که از تجربیات و آگاهی افراد متخصص استفاده کنید. شما می توانید از سیستم مشاوره ما استفاده کنید؛ برای این کار کافی است با شماره زیر تماس بگیرید.

09034827420

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.