آیا شیره تریاک سرب دارد

به نظر می‌رسد که تا کنون نام شیره تریاک را به عنوان یک ماده مخدر نشنیده باشید. شیره تریاک در واقع از خود تریاک مشتق خواهد شد. افرادی که دارای دز بالای مصرف تریاک هستند، به تدریج به شیره تریاک روی می‌آورند. برخی از افراد با فکر اشتباه درباره خواص شیره تریاک برای مردان به سمت استعمال این ماده مخدر می روند و متاسفانه به دام اعتیاد گرفتار می شوند برای ترک اعتیاد شیره تریاک با کارشناسان ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

به طور معمول شیره تریاک را از سوخته آن به دست می‌آورند اما می‌توان از تریاک هم آن را تهیه کرد. در روش دیگری از تهیه شیره که نوع مرغوب‌تری از آن است سه یا چهار برابر سوخته تریاک را با یک برابر تریاک مخلوط می‌کنند. این ترکیبات را با آب مخلوط می کنند و حرارت می دهند. پس از آن محلول مورد نظر را از صافی می گذرانند. هر آنچه روی صافی مانده را دوباره بر روی حرارت می گذارند و این کار تا سفت شدن شیره ادامه پیدا خواهد کرد.

رابطه میان سرب و تریاک

به لحاظ طبیعی وجود ماده‌ای مانند سرب در ماده مخدری مانند تریاک وجود ندارد. اما امروزه به این دلیل که به ندرت می‌توان ماده مخدر مرغوب و خالص از جمله تریاک پیدا کرد وجود برخی ترکیبات زیان بار در مواد مخدر بسیار شایع شده است. یکی از موارد شایع که امروزه مشاهده می‌شود مسمومیت‌های ناشی از استفاده تریاک در برخی افراد می‌باشد. در پی آزمایش‌هایی که از برخی افراد مسموم شده با تریاک یا شیره تریاک گرفته شد مشخص شد که تریاک حاوی مقدار زیادی سرب بوده است. به دلیل سودآوری و منفعت، بسیاری از دلالان مواد مخدر برای سنگین کردن تریاک از فلزاتی مانند سرب در ترکیب آن ها استفاده می کنند. وجود سرب در بسیاری از محموله‌های تریاکی که از بیرون به کشور صادر می‌َشوند وجود داشته است.

افراد سودجو بدون توجه به اینکه با افزودن فلز سنگینی مانند سرب چه ضررهای جبران ناپذیری را به فرد مصرف کننده تحمیل می‌کنند با افزودن مقادیر زیاد سرب باعث سنگین شدن محموله های قاچاق خواهند شد. سنگینی سرب نسبت به فلزات دیگر به دلیل بالا بودن جرم اتمی این فلز می‌باشد. افراد مصرف کننده بدون اطلاع از مواد ترکیبی با تریاک، اقدام به خرید تریاک کرده و با استفاده از تریاک حاوی سرب در کوتاه مدت یا بلند مدت دچار مشکلات جسمانی و حتی روحی خواهند شد.
برخی افراد با گرفتن شیره تریاک فکر می‌کنند که باعث زدودن ناخالصی‌ها از تریاک خواهند شد. اما در واقع فلزی مانند سرب با حرارت و رد شدن از صافی اثر خود را از دست نخواهد داد پس به احتمال بسیار قوی وجود سرب در شیره تریاک قطعی خواهد بود.

آیا شیره تریاک سرب دارد

مضرات شیره تریاک سرب دار

افرادی که ناآگاهانه اقدام به مصرف تریاک یا شیره سرب دار می نمایند دچار مشکلات ریوی و گوارشی خواهند شد. این مشکلات در کم ترین حالت برای مصرف کننده باعث مسمومیت خواهد شد. بدن انسان به طور طبیعی به برخی فلزات نیاز دارد یکی از این فلزات سرب می‌باشد. میزان نیاز بدن به سرب در یک شبانه روز دو تا سه میلی گرم می‌باشد. در آزمایشات اخیر نشان داده شده است معتادی که اقدام به کشیدن یک گرم تریاک یا شیره سرب دار می‌کند چیزی نزدیک به چهارصد تا پانصد میلی گرم سرب را وارد بدن خود می‌کند.
بسته به اینکه تریاک یا شیره سرب دار به صورت استنشاق و یا بلع مورد استفاده قرار می گیرد ریه ها و یا دستگاه گوارش فرد در معرض آسیب خواهد بود. در موارد شدیدتر رسوب سرب در کبد نیز اتفاق خواهد افتاد که به شدت سمی و کشنده خواهد بود. سرب امروزه به عنوان یکی از سرطان‌زاترین فلزات شناخته می‌شود. افرادی که به خوردن یا کشیدن شیره سرب دار و یا تریاک سرب دار اقدام می‌کنند درطولانی مدت ممکن است به انواع سرطان‌ها دچار شوند.

برطرف نمودن عوارض سرب شیره تریاک

اگر سرب به وسیله بلع شیره و تریاک به بدن وارد شده باشد می‌توان علائم مسمومیت را با نوشیدن آب زیاد، شیر، سبزی‌جات و میوه جات تازه تا حدی تقلیل داد. در مواردی که شیره یا تریاک با استنشاق باعث مسمومیت‌های جزیی بشود می‌توان با مصرف انواع ویتامین‌ها به خصوص ویتامین C اثرات سو ناشی از آن را کاهش داد. شیره و تریاک سرب دار برای کودکان و مادران بارداری که حتی در معرض دود ناشی از استعمال آن قرار بگیرند مضر است.

روش‌های برطرف نمودن عوارض سرب ذکر شده برای وجود مقادیر پایین سرب در تریاک یا شیره می‌باشد که مسمومیت‌های جزیی را در پی دارد. در اکثر موارد سرب موجود در شیره و تریاک باعث مشکلات جدی و حتی مرگ و میر مصرف کنندگان خواهد شد.

دیدگاه‌ها  
+9
بابا برادر خواهر ...تریاک روبا آب مخلوط کنی دوساعت بذاری کنار سرب ته نشین میشه وااااییی ازشمااااا
-1
چجوری بفهمیم سرب داره تریاکمون؟
بزارتابگم منم باورنمیکردم تا یه ماه پیش که گرون شد هی ساقی میگفت گیرنمیادبعددوسهروزحنس اورد وگفت گرونشده من ازاونروزبه بعد هی تشنج کردم از غذاافتادم توخواب نفسم تنگ میشدمیخواستم خفهبشم سرکاراصلاخمارخماربودم باعجله میومدم جنس میگرفتم ومیرفتم خونه عادت داشتم نمیکشیدم صافم نمیکردم دو گرم جویدم ورفتم بالا یه ذرهشا مخوردم یه چنتا میوه و خوابیدم صبح بلندشدم دیدم قلبم داره میایسته اومدم اشپزخونه ابلیمویی چیزی بخورم دستام بیحس پاهام بیحس فقط میگرفتم چپ و راست خانومم یه شربت ابلیمو ییچیزی بخورم دستام بیحس عسل داد خوردم و خوابیدم سرظهر دیدم کمی حالم بهتره رفتم گرفتم و برگشتم سه ساعت بعد تشنج و قلب درد و رفتم دکتر گفت حساسیت داری الان بعد سه روز این مقاله رو خوندم فهمیدم چه خیانتی میکنن نامردا بابچه دوساله هرروز وشب ولم نمیکنه قایمکی میرم سرکار یا خرید
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
به نظر من شما هم به جای مصرف تریاک و شیره آشغال همین ایبونروفن فکر کنم اسمش باشه که مرفین خالص هستش به غیر از خراسان رضوی همه جای کشور هستش بدون ناخالصی اینو مصرف کن و آزش لذت ببر البته کسی که گرفتاره اینه لذتی نداره ولی لااقل خیالت راحته سرطان نمی‌گیری توپ توپت هم می‌کنه مراکز ترک اعتیاد و دکتر های اعصاب و روان اینو تجویز میکنن و میدن به مصرف کننده ها تا خودشون رو با جنس های آشغال به کشتن ندن.
به نقل از غلام:
چجوری بفهمیم سرب داره تریاکمون؟
به نقل از غلام:
چجوری بفهمیم سرب داره تریاکمون؟
ببین ساقیت عن هست یا سالم خودش بهت میگه
+2
بدون سربش چیه که تازه سربم بهش میزنن!!!
-1
من مصرف شیره دارم، و مدتی هست که نصفی از شب و روز رو سرفه میکنم، و ریه هام عفونت کردند، نمیتونم مصرف نکنم، بخاطر موقعیت شغلیم،درضمن چطور بفهمیم تریاکم سرب داره؟و راه جلوگیری از ضررات سرب چیست؟وبرای خنثی کردن وبهبودی چه نوع مواد غذایی مصرف کنیم. با تشکر.
سلام
دوست عزیز بهترین راه برای برطرف کردن عوارضی که به آن ها اشاره کردید، این است که به کمک یک مرکز تخصصی، پزشکان و مشاوران باتجربه مصرف شیره را کم و بعد متوقف کنید. از ضرر سرب و کلا مصرف مخدر به هیچ وجه نمی توان جلوگیری کرد؛ مگر این که مصرف رابه طور کل متوقف کنید.
+1
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
شما اگر مجبوری به جای این جنسای آشغال ماده خالصش رو بگیر فکر کنم اسمش ایبوپروفن هستش که مرفین خالص هستش چند سیسی میخوری و مطمئن هم هستی سالمه مراکز ترک اعتیاد با تجویز پزشک میدن
راهش فقط کنگره 60و استفاده از شربت اپیوم طبق تجویز راهنما و کلینیک با روش تدریجی و پله ای بعد از ده ماه کامل قطع میشه و بدن دیگه نیازی به تریاک نداره درضمن شربت اپیوم در کلینیک از خالص ترین نوع تریاک و بدون هر کوفتیه
شربت تریاک اصلا تریاک نداره کاملآ شیمیایی هستش .یه چیزی مثل قرص دیفنوکسیلات..
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.