ترک اعتیاد تریاک در خانه

در تعریف اعتیاد می‌تواند به وابستگی روانی و جسمی به هر گونه موادی اشاره کرد. این مواد در صورت استفاده مکرر باعث اختلال در سیستم عصبی مرکزی فرد خواهند شد. به بیان علمی‌تر این مواد با دارا بودن شباهت‌های ساختاری به برخی مواد شیمایی که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند پس از مدتی و به صورت روتین جایگزین این مواد شده و در کار طبیعی بدن اختلال ایجاد خواهند کرد. در این صورت بدن فرد پس از مدت کوتاهی فقط با مصرف مواد می‌تواند شرایط طبیعی خود را حفظ کند.

هم چنین با گذشت زمان به دلیل نیاز جسمی و روانی که فرد پیدا خواهد کرد مقدار مصرف مواد بیشتر خواهد شد. اعتیاد به تریاک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مواد مخدرهایی که شناخته می‌شود دامن‌گیر بسیاری از افراد شده است. مصرف تریاک و دز مصرف آن در افراد مختلف متفاوت می‌باشد. علت‌های زیادی برای سوق دادن یک فرد به سمت اعتیاد وجود داشته و دارند. آنچه مسلم است در بسیاری از افرادی که به مصرف تریاک اعتیاد پیدا می‌کنند این است که بعد از مدتی اقدام به ترک می‌کنند. یکی از مواردی که افراد در آن اقدام به ترک خواهند کرد ترک اعتیاد در خانه است. در این مقاله به میزان اصولی بودن و موفقیت این کار در منزل خواهیم پرداخت. همچنین مرکز ترک تریاک نگین از صفر تا صد ترک تریاک در خدمت شما است. 

 

ترک تریاک در خانه بدون درد

قبل از هرچیز اجازه دهید این را بازگو کنیم که ترک تریاک در خانه بدون درد امکان پذیر نیست. یا بهتر بگوییم ترک تریاک در منزل بدون تحت مراقبت پزشک متخصص، روانپزشک، روان درمان و داروهای متخصص امکان پذیر نیست. در خانه به چندین روش می توان تریاک را ترک کرد که در ادامه به اصلی ترین آن ها ی پردازیم.

ترک ناگهانی: در این روش که به روش یابویی نیز شهرت دارد به صورت یک باره مصرف مواد بیمار را قطع می کنند و هیچ ماده جایگزینی جای آن قرار نمی دهند. این روش در گذشته که اغلب افراد در خانه اعتیاد خود را ترک می کردند مرسوم بوده است. این روش بسیار خطرناک است. به خصوص برای افرادی که دز مصرفی مواد بالایی دارند ممکن است دچار اور دوز و سنگ کپ ناگهانی شوند. بنابراین این روش توصیه نمی شود. 

روش سنتی و تدریجی: در این روش خود فرد اراده کرده و مصرف خود را آرام آرام و به صورت هفتگی کاهش می دهد تا به صفر برساند. درست است که این روش از روش قبلی کارآمدتر است اما احتمالا بازگشت و خطا در این روش بسیار بالا است.

روش های دیگری نیز برای ترک در منزل وجود دارد اما به طور کلی و در نهایت ما به شما ترک در کلینیک های ترک اعتیاد و تحت نظر پزشک را توصیه می کنیم تا تمام مراحل پاکسازی جسمی و روحی در بیمار به بهترین شکل ممکن اتفاق بیوفتد. یکی از این کلینیک ها که طی سال ها فعالیت اعتبار قابل توجهی کسب کرده کلینیک ترک اعتیاد نگین است. شما می توانید با مراجعه به سایت این کلینیک و تماس با شماره های درج شده در سایت با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید و سوال های خود را بپرسید و در صورت لزوم اطلاعات مورد نظر خود در زمینه هر ماده مخدری را در بخش مقالات بیابید. 

ترک اعتیاد به تریاک در خانه

چرا ترک اعتیاد در منزل

افرادی که به اعتیاد آلوده شده اند به دلایلی ترک در منزل را برای این کار ترجیح می‌دهند. در اصطلاح به ترک اعتیاد یا درمان بیماری برای مصرف کننده که در منزل انجام می‌گیرد خود درمانی می گویند. در این روش فرد سعی دارد در منزل اقدام به کاهش مصرف و در نهایت ترک اعتیاد کند. این اقدام ممکن است دلایلی مانند ترس از حضور در موسسات ترک دسته جمعی، بی اطلاعی خانواده, از دست دادن شغل و ... باشد.

ترک اعتیاد یک درمان است. با این جمله می‌توان متوجه شد فردی که قصد به ترک تریاک دارد یک بیمار است و برای ترک کردن باید درمان شود. همانطور که بیماری‌های دیگر با حضور پزشک و متخصص صورت می‌گیرد و دارای سلسله مراتبی است، ترک تریاک نیز مستلزم حضور پزشک و عمل به توصیه های درمانی و روانی او برای نتیجه بهتر است.

افسردگی ناشی از ترک
افرادی که در منزل اقدام به ترک تریاک می‌کنند و حاضر به حضور در کمپ‌ها و کلینیک های معتبر ترک اعتیاد نیستند، معمولا افرادی هستند که خانواده و نزدیکان آن ها از مصرف و اعتیاد آن ها اطلاعی ندارند. کاهش مقدار تریاک مصرفی و ترک آن باعث بروز مشکلات جسمی و روانی در فرد می‌شود. یکی از این موارد افسردگی ناشی از ترک است. زمانی که خانواده و اطرافیان فرد آگاهی نسبت به اعتیاد و ترک فرد ندارند به لحاظ روحی نه تنها ممکن است کمکی به فرد نکنند بلکه به دلیل افسردگی و رفتارهای ناشی از ترک، برخورد مناسبی نیز با او نخواهند داشت. کلینیک‌ها و موسسات ترک اعتیاد با داشتن پزشکان و مشاوران، تمامی موارد قبل و پس از ترک را شناسایی و برای پاسخ گویی به تنش‌ها، فرد را کمک می کنند.

ترک اعتیاد تریاک در خانه

بازگشت به اعتیاد: یکی از معایب ترک تریاک در منزل ناامن بودن ترک اعتیاد است. به این صورت که برای فرد قرنطینه‌ی مشخصی وجود ندارد. اگر فرد به تنهایی اقدام به ترک کرده باشد با فشار جسمی و روانی کمی می‌تواند به سمت مصرف بازگشت پیدا کند.

ناامیدی از ترک اعتیاد: ترک در منزل به علت محدودیت‌هایی که دارد و مراقب هایی که فرد به عنوان یک بیمار به تنهایی قادر به از عهده درآمدن آن نیست، ممکن است بارها و بارها به شکست انجامد. شکست های مداوم در ترک اعتیاد ناامیدی و بی‌رغبتی را به فرد القا خواهد کرد به طوری که باور خواهد کرد اعتیاد جزیی از زندگی او شده است و قادر به ترک نخواهد بود.

بروز مشکلات جسمی: یک موردی که باید حتما به آن توجه داشته باشید مشکلات جسمانی شخص ترک کننده است. نوع ترک و نحوه ترک را باید به نسبت بیمار و مدت زمان مصرفش مشخص کرد. به عنوان مثال کسی که بیماری های زیادی دارد و یا مدت زمان زیادی است که با دز بالا مواد مخدر مصرف می کند اگر به صورت ناگهانی یا به اصطلاح یابویی مواد را در منزل ترک کند می تواند دچار حمله قلبی، سکته، توهم و بسیاری مشکل دیگر شود. بنابراین اگر اصرار به ترک در منزل دارید باید حتما تحت نظر پزشک متخصص و روان درمانگر باشید و داروهای لازم را تهیه کنید تا این مرحله دشوار را راحت تر پشت سر بگذارید. 

ترک اعتیاد تریاک در منزل

با تمام محدودیت ها و معایبی که برای ترک اعتیاد در منزل وجود دارد اما افراد بسیاری هستند که در درمان مصرف تریاک موفق بوده‌اند. آنچه در خود درمانی تریاک در منزل حائز اهمیت است این است که حتما این عمل با مشورت پزشک و طبق توصیه‌های او انجام پذیرد. اقدامات مربوط به ترک اعتیاد تریاک باید در خانه و تحت نظر پزشک انجام شود. همچنین با بروز عوارض بعد از ترک چون مشکلات گوارشی بعد از ترک تریاک با پزشک معالج خود در ارتباط باشید تا درمان شوید. اگر اطرافیان و خانواده نیز از اعتیاد شما باخبر هستند می‌توانند قبل از اقدام به ترک، مشاوره و راهنمایی شوند تا چگونگی رفتار درست با فرد در طول ترک و بعد از آن را فرا گیرند.

ترک اعتیاد تریاک در منزل

ترک اعتیاد در منزل به روش های مختلفی انجام می شود که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

روش ناگهانی: این روش از گذشته تا به امروز وجود داشته و به آن روش «یابویی» نیز می گویند. در این روش به یک باره بدون مصرف دارو و به یک باره مصرف مواد مخدر و تریاک را کنار می گذارند. البته این روش خطراتی نیز به دنبال دارد. اگر بیمار مدت زمان طولانی ای است که اعتیاد به مواد مخدر دارد و یا دز مصرفی بالایی دارد این روش ممکن است باعث سکته و یا هر نوع خطر جانی برای او شود. بنابراین برای داشتن یک ترک منطقی و بدون درد بهتر است تحت نظر پزشک باشید.

روش سنتی: در این روش بیمار آهسته و تدریجی به صورت هفتگی یا ماهیانه میزان مصرف خود را کاهش می دهد تا رفته رفته مصرف را به صفر برساند. البته در این روش لغزش و بازگشت به مصرف وجود دارد که باید حتما تحت نظر پزشک و علی الخصوص روان درمانگر باشد تا بتواند وسوسه های خود را کنترل کند. و از این مرحله ساده تر عبور کند.

روش ترک با دارو: یکی از روش های همگانی که خیلی پرطرفدار است و در اغلب کلینیک ها نیز از آن استفاده می شود ترک با دارو است. یکی از داروهای اصلی مورد استفاده برای ترک متادون است. البته اگر می خواهید از این روش برای ترک استفاده کنید باید بدون شک تحت نظر پزشک باشید تا دز مصرفی را برای شما تجویز کند. چرا که مصرف ناصحیح متادون می تواند اعتیاد به نتادون به وجود آورد و این خود بسیار خطرناک تر است. 

اثر بخشی اقدامات مربوط به ترک تنها با مشاوره و راهنمایی پزشک مربوطه ثمربخش خواهد بود و درمان محسوب خواهد شد. با کمک مشاوران کلینیک ترک اعتیاد نگین در منزل خود تریاک را ترک کنید.

دیدگاه‌ها  
منی که سرکار میرم چکار کنم خب حتی توی خونه هم نمیتونم بلشم همه‌ش
اگر مدت زمان اعتیاد کوتاه باشه میشه توی خونه ترک کرد؟
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول ترک اعتیاد به تریاک در خانه

آیا ترک اعتیاد به تریاک در منزل امکان پذیر است؟
بله. اما لازم است تا حتما تحت نظر پزشک متخصص باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.
شروع ترک اعتیاد به تریاک در منزل با متادون چگونه است؟
از آن جایی که متادون خود یک مواد افیونی و اعتیاد آور قوی است باید دز مصرفی آن مشخص و دقیق باشد تا دچار مشکل نشوید. قبل از شروع با کارشناسان مجموعه نگین در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید تا در صورت لزوم قبل از شروع به پزشک مراجعه کرده و نسخه دریافت کنید.
در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.