مدت زمان ترک شیشه در کمپ

متاسفانه با تمام مضراتی که برای مواد مخدر در دسترس وجود دارد و آگاهی به اثرات سو آن‌ها بر جسم و روح افراد مصرف کننده به طور مداوم استفاده از مواد اعتیادآور شدت بیشتری گرفته است. حتی در جامعه امروزی و با علم بر این موضوع که برخی از مواد مخدر حتی پس از ترک تاثیرات مخربی بر بدن فرد و روان خواهند داشت باز هم استفاده از این مواد با سرعت و میزان بیشتری اتفاق می‌افتد. شیشه به عنوان یکی از مخرب ترین مواد مخدر صنعتی، امروزه گریبان‌گیر بسیاری از افراد شده است. افرادی که در ابتدا صرف امتحان یک مخدر جدید به سمت آن گراییدند و اکنون اسیر این ماده مخدر هستند. شیشه به عنوان یکی از محرک‌ترین مواد مخدر‌هایی که در بازار وجود دارد، شناخته شده است . این ماده مخدر به سرعت می‌تواند تاثیرات سو ناشی از مصرف را روی فرد مصرف کننده نشان دهد. در هر صورت و با دلایل مختلف افراد بسیاری وجود دارند که برای مدت‌های کوتاه یا طولانی شیشه مصرف کرده‌اند که در هر صورت برای ترک شیشه باید اقدامات لازم را انجام دهند.  

دوره کمپ ترک اعتیاد چند روزه

به طور معمول دوره های ترک اعتیاد 21 روزه است. طبق تحقیقات به دست آمده سم زدایی بدن از مواد مخدر عموما به 21 روز زمان نیاز دارد. اما به نسبت بدن افراد مختلف، مدت زمان، موادی که مصرف می کردند یا میزان مصرف این زمان می تواند بیشتر باشد. ترک اعتیاد زیر 21 روز توصیه نمی شود و تاثیر مورد نظر را ندارد. بسیاری از افراد لازم دارند تا زمان بیشتری را برای ترک در کمپ سپری کنند چرا که شاید از لحاظ جسمی پاک باشند اما از لحاظ روانی هنوز از بند اعتیاد رها نشده اند و  آمادگی حضور در جامعه را ندارند که توصیه می شوند این افراد مدت زمان بیشتری را در کمپ بگذرانند و به طور همزمان در جلسات گروهی و مشاوره های فردی شرکت کنند و تحت نظر روانپزشک باشند. 

مراحل مختلف و دوره زمانی ترک شیشه

در این مقاله به مراحل ترک شیشه و دوره زمانی مربوط به ترک آن خواهیم پرداخت:

  • پذیرش ذهنی: اولین گام برای ترک هر گونه مواد مخدری اعم از شیشه، پذیرش ذهنی برای ترک مواد مخدر است. به این معنا که شخص مصرف کننده بپذیرد و خواهان ترک اعتیاد باشد. افرادی که مصرف شیشه دارند به دلایل علمی دارای مشکلات ذهنی و مغزی خواهند شد. عملکرد سلول های عصبی دستگاه مرکزی به مرور تحلیل خواهد رفت و فرد حتی قدرت فکر کردن درست یا تصمیم گیری قطعی را نخواهد داشت. این یکی از دلایلی است که افرادی که شیشه مصرف می‌کنند به طور معمول به سختی به ترک آن اقدام خواهند کرد.
  • امکان‌پذیری ترک: در بسیاری موارد شنیده‌ایم که برای شیشه ترک قطعی وجود ندارد و فرد معتاد بعد از مدت کوتاهی پس از ترک به سمت مصرف خواهد رفت. در مورد سخت بودن ترک شیشه جای هیچ تردیدی نیست. اما اینکه آن را امری محال تصور کرد نادرست و غیر علمی است. ترک شیشه مانند هر مخدر دیگری امکان پذیر خواهد بود به شرطی که کاملا اصولی و در کلینیک‌های ترک اعتیاد و یا کمپ‌های معتبر انجام گیرد. وجود پزشک معالج و مشاور در سرتاسر زمان ترک شیشه و حتی پس از آن ضروری می‌باشد.

مدت زمان ترک اعتیاد به شیشه در کمپ

مدت زمان ترک اعتیاد به شیشه در کمپ

این موضوع که حتما ترک شیشه باید در کمپ یا کلینیک اتفاق بیفتد موضوعی حتمی می‌باشد. پس از اینکه فرد برای انجام عمل ترک آمادگی خود را اعلام کرد، دوره درمان زیر نظر پزشک و مشاور انجام می‌شود. اگر بستگان و نزدیکان فرد نیز از اعتیاد او باخبر باشند به لحاظ روحی و مراقبت‌های روانی پس از ترک برای فرد کمک کننده خواهد بود. در ترک شیشه مهم‌تر از ترک جسمی مرحله بعد از آن یعنی ترک روانی مطرح است که نقش به سزایی را در عدم بازگشت فرد به مصرف ایفا خواهد کرد.

در رابطه با دوره‌ای که فرد برای ترک شیشه در کمپ ترک اعتیاد باید بگذراند، تخصص و برنامه‌ریزی بسیار تعیین کننده است. با توجه به اینکه فرد چه مدتی شیشه مصرف است و دوز مصرف او روزانه چقدر بوده پزشک معالج اقدام به درمان خواهد نمود. عوامل دیگری که در دوره درمان و ترک نقش تعیین کننده دارند سن، قوای جسمی، و شرایط روحی فرد می‌باشد. به طور معمول افراد مصرف کننده شیشه قبل از شروع درمان و پروسه ترک در چند جلسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بهترین شیوه و دوره ترک متناسب با نیاز روحی و جسمی آنان اجرا شود.

برخی کمپ‌ها به دلیل استفاده نادرست از امکانات و نداشتن استاندارد‌های لازم، بعد از اینکه شخص مصرف کننده به لحاظ جسمی تا حدی سم زدایی شد، دوره درمان را کامل می‌دانند. دوره‌های 21 روزه و یک ماهه‌ای که برای ترک شیشه در نظر گرفته می‌شود به ندرت پاسخگو می‌باشد. شیشه به عنوان یکی از مواد مخدری که بعد از ترک جسمانی و سم زدایی فرد مصرف کننده را با چالش‌ها و لغزش‌های ذهنی مواجه می‌کند به دوره درمان بیشتری نیاز خواهد داشت. در کمترین حالت مدت زمان ترک، یک ماه را شامل خواهد شد و در موارد وخیم این زمان به 9 ماه و حتی یکسال هم خواهد رسید.
در هر صورت مشورت با پزشک معالج و عمل به توصیه‌های مشاور و ماندن در کمپ طبق نظر متخصصین در مدت زمان تعیین شده، ترک موثر و بازگشت‌ناپذیری را سبب خواهد شد. کلینیک ترک اعتیاد نگین برای مشاوره و خدمت رسانی به شما حاضر است.یکی از راه های ترک اعتیاد کلینیک نگین استفاده از دارو است. جهت کسب اطلاعات درباره داروی ترک شیشه با شماره مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها  
-4
ببخشید یعنی میشه بیماری رو به اجبار تا یکسال در کمپ به منظور ترک شیشه نگه داشت؟
+1
سلام خانم پریسا.
همه چیز بستگی به شرایط بیمار و میزان اعتیادش داره. نمی شه به این صورت اظهار نظر قطعی کرد، اما گاهی بستری های طولانی برای کمک به روند ترک لازمه.
+2
بخدا ترک تو کمپهای ایران وحشتناک ترین کاره. کاملا بدون تخصص هستند و اغلب معتادین سابق و یا حتی درحال مصرف هستند ک این کمپها را میگردانند.
بنظر من ک سالها معتاد شیشه بودم یا با کمک دکتر با متادون کم کم ترکش کنه یا روشهای سم زدایی 2 روزه ک اینو باز من توصیه نمیکنم چون تو اکثر دوستان دیدم جواب نداد.
ضمنا تا خود طرف واقعا میل ب ترک نداشته باشه شما 5 سال هم یجا حبسش کنی باز مصرف میکنه چون مثل ریگ همه جا ریخته.
بهترین راه برای این افراد کمک از روانشناس برای قانع کردنشان برای ترک میباشد و بعد شروع مراحل ترک توسط پزشک.
اما شما رو بخدا کمپ هرگزززززززز.
به نقل از علی:
بخدا ترک تو کمپهای ایران وحشتناک ترین کاره. کاملا بدون تخصص هستند و اغلب معتادین سابق و یا حتی درحال مصرف هستند ک این کمپها را میگردانند. بنظر من ک سالها معتاد شیشه بودم یا با کمک دکتر با متادون کم کم ترکش کنه یا روشهای سم زدایی 2 روزه ک اینو باز من توصیه نمیکنم چون تو اکثر دوستان دیدم جواب نداد. ضمنا تا خود طرف واقعا میل ب ترک نداشته باشه شما 5 سال هم یجا حبسش کنی باز مصرف میکنه چون مثل ریگ همه جا ریخته. بهترین راه برای این افراد کمک از روانشناس برای قانع کردنشان برای ترک میباشد و بعد شروع مراحل ترک توسط پزشک. اما شما رو بخدا کمپ هرگزززززززز.
واقعا با نرتون موافقم ...کمپهای ایران چرتترین هستش همش بلا استثنا یک عده اینها رومیگردانند کاملا عقده ای
-2
سلام امشب شوهرمو بردیم کمپ برای ترک اعتیاد شیشه دوساله مصرف می‌کنه حالم خیلی بده
-2
سلام و احترام به شمادوست عزیز، امیدوارم هم شما و هم همسرتان حال مساعدی داشته باشید.
-1
سلام از سال 1390 پاک بودم تا 1398 تقریبا 2ساله که باز شروع به مصرف شیشه کردم اوايل این 2 سال سعی می‌کردم خانوادم نفهمن اما حالا کاملا متوجه شدن و دیگه نمیخوام ادامه بدم به خاطر شرایط کارم تا 13 روز میتونم برم کمپ اگر امکانش براتون هست جوابم رو بدین ممنون میشه مصرفم هم در ماه به 2
گرم نمیرسه
با عرض سلام و احترام، دوست عزیز لطفا با مشاوران و متخصصان ما در کلینیک تماس بگیرید، شماره تماس در پایین درج شده است.
هزینه این مدت رو هم اگر بگید ممنون میشم چون خود معرف میخوام بیام کمپ
با عرض سلام، دوست عزیز من لطفا با مشاوران کلینیک ما تماس بگیرید تا آن ها شما رو راهنمایی کنند. امیدوارم بتوانید از پس این کار به راحتی بر بیایید.
با عرض سلام و احترام، دوست عزیز لطفا با مشاوران و متخصصان ما در کلینیک تماس بگیرید، شماره تماس در پایین درج شده است.
به نقل از مهدی بالنده:
هزینه این مدت رو هم اگر بگید ممنون میشم چون خود معرف میخوام بیام کمپ

با عرض سلام و احترام، دوست عزیز خداراشکر که توانستید که تصمیم به ترک بگیرید، برای اطلاعات بیشتر لطفا با متخصصان کلینیک ما تصمیم بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند.
سلام بردارم شیشه مصرف می کنه، الان متوجه شدیم گذاشتیم کمپ ، فعلا یه دوره موند ، خیلی اسرار داره درش بیاریم که حالش خوب شده و پشیمون و دیگه نمیره سمت شیشه ، گفته اگه بمونه بد میشه، نمیدونم چکار کنم ، می ترسم بذارمش بیشتر لج کنه
جناب سالاری عزیز حتما برادرتون رو تحت جلسات مشاوره و روان درمانی نیز قرار دهید. در کنار پاکسازی جسم از مواد مخدر پاک شدن ذهن از این مواد نیز بسیار نقش مهمی دارد.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.