نظرات مردم در مورد ترک شیره تریاک

تریاک یا اشک خشخاش با نام علمی Lachryma papaveris عصاره خشک شده ای است که از کپسول های بذر خشخاش تریاک Papaver somniferum بدست می آید. تقریباً 12 درصد تریاک از مورفین ضد درد آلکالوئید تشکیل شده است که برای تولید هروئین و سایر مواد مخدر مصنوعی برای استفاده دارویی و تجارت غیرقانونی مواد مخدر از طریق شیمیایی فرآوری می شود.

عصاره خشک شده خشخاش، همچنین حاوی مواد افیونی کدئین و تبائین و آلکالوئیدهای غیر مسکن مانند پاپاورین و نوسکاپین است. روش سنتی و پرکاربرد برای بدست آوردن این عصاره، خراش دادن غلاف های دانه نرسیده خشاش است. عصاره خشخاش که نشت می کند، زرد رنگ و چسبنده است و بر روی غلاف خشک می شود که بعداً خراشیده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.
تریاک یکی از قدیمی ترین مواد مخدر است که این روزها افراد بیشتر به خاطر قیمت مناسب تر آن نسبت به دیگر مواد مخدر، مورد استفاده قرار می گیرد. در قدیم کمتر کسی از کمپ ها و مراکزی که در آن می توانستند ترک کنند خبر داشت یا به آن ها اعتماد می کرد. اغلب افراد از روش های خانگی و داروهای گیاهی برای ترک تریاک استفاده می کردند. برخی از افراد با فکر اشتباه درباره خواص شیره تریاک برای مردان به سمت استعمال این ماده مخدر می روند و متاسفانه به دام اعتیاد گرفتار می شوند برای ترک اعتیاد شیره تریاک و یا آشنایی با نحوه مصرف متادون برای ترک تریاک با کارشناسان ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.
در این مقاله نظرات افراد مختلف را در رابطه با روش های مختلف ترک این ماده مخدر می خوانیم و با هم بررسی می کنیم. همچنین مرکز ترک تریاک نگین از صفر تا صد ترک تریاک و اطلاعات تکمیلی در رابطه با اینکه ترک تریاک چند روز طول میکشد در خدمت شما است.  


نظرات در مورد روش های ترک شیره تریاک در منزل


در قدیم الایام که خبری از موسسات، پزشکان و مشاورین مختلف در این حوزه نبود، افراد در منزل تریاک را ترک می کردند. افراد زیادی هستند که قبل از مراجعه به مرکز ما بارها قصد ترک تریاک را در خانه داشته اند.
نمی شود گفت که همیشه این روش موفقیت آمیز نیست، ما مراجعینی داشتیم که با این روش ترک کرده اند و فقط برای مشاوره یا چکاپ ماهانه به مرکز ما می آیند، ولی چیزی که هست در این روش باید خیلی مراقب بود، زیرا هنگام ترک ضربان قلب، فشار خون و هیچ کدام از واکنش های بدن طبیعی نیستند و ممکن است حتی نصفه شب به اورژانس نیاز داشته باشید.
هنگام ترک در منزل، حتما باید فرد یا افرادی در کنار بیمار باشند تا به او کمک کنند و به او دلداری بدهند.

 نظرات در مورد روش های ترک شیره تریاک در منزل

ترک تریاک در منزل با متادون

مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد این است که اغلب افراد به دلیل عدم نا آگاهی، حین ترک در منزل به مصرف داروهایی مانند متادون، پتیدین، کلونازپام و ... روی می آورند. اگر حتی قصد ترک در منزل را هم دارید، بدون مشورت با پزشک هیچ دارویی مصرف نکنید.
متادون دارویی است که خیلی از افراد به عنوان جایگزین موقت تریاک استفاده می کنند تا ترک کنند ولی باید مراقب باشید، ما روزانه مراجعین زیادی داریم که بخاطر ترک شیره تریاک، شروع به مصرف متادون کرده اند و بعد برای ترک متادون به مرکز ما مراجعه کردند. متادون اگر زیر نظر متخصص و به اندازه مصرف نشود، دردسر شما را بیشتر می کند.

 

ترک  شیره تریاک در منزل با شیره تریاک

خیلی اوقات هم افراد بجای تریاک از شیره تریاک استفاده می کنند، در این روش تریاک مصرف شده و سوخته را در یک ظرف مسی با آب مخلوط می کنند و آنقدر هم می زنند تا سوخته کاملا در آب حل شود و پس از آن محلول را می جوشانند. جوشانده حاصل پس از رد کردن از صافی را، شیره تریاک می گویند. این شیره خاصیت وابستگی و اعتیاد بیشتری نسبت به خود تریاک دارد و اغلب افرادی که از شیره تریاک بجای تریاک استفاده می کنند، سخت تر از خود تریاک می توانند آن را کنار بگذارند به خصوص اگر بخواهند در منزل این کار را بکنند.
این روش مانند روش بالایی و به طور کل تمامی روش های ترک در منزل خیلی از روش های امروزی سخت ترند. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیازی به روش های قدیمی برای ترک نیست. در آن روش ها زمان درگیری بسیار بیشتر است و طول می کشد و درد بیشتری را هم باید تحمل کرد.
این مسائل باعث خسته شدن فرد بیمار می شود و خیلی اوقات باعث انصراف او و رها کردن این وضعیت می شود. همینطور در وضعیت ترک، افراد از لحاظ بدنی به شدت ضعیف می شوند و احتمال حمله قلبی و مغزی زیاد است. بهترین حالت این است که فرد بصورت مستقیم زیر نظر پزشک باشد تا در مواقع بحرانی سریعا بتوان درمان لازمه را آغاز کرد.

همراهی کردن با فرد معتاد به شیره تریاکهمراهی کردن با فرد معتاد به شیره تریاک

اگر شما یا یکی از عزیزان‌تان درگیر اعتیاد هستند، نیازی نیست آن را یک مسئله صعب العلاج بدانید و برای آن خود را ناراحت کنید. اعتیاد به تریاک یا هر ماده مخدر دیگری مانند بیماری هایی مانند آنفولانزا، آبله مرغان و ... می ماند، شما می توانید از آن خلاص شوید.
برای خلاصی از این بیماری فقط باید صبر داشته باشید و امید خود را از دست ندهید. اگر یکی از اطرافیان‌تان قصد رهایی از این ماده مخدر را دارد، به او دلداری بدهید و پشت او را خالی نکنید. این افراد این روزها بیش از هر موقع دیگری احساس ضعف و تنهایی می کنند و با کوچک‌ترین اتفاقی می شکنند و به سمت مواد بر می گردند.

دیدگاه‌ها  
+4
توی مرکزتون شیره تریاکم میشه ترک کرد؟
سلام دوست عزیز بله لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
+4
خانم ها میتونن توی مرکز بمونن؟
سلام خیر متاسفانه کلینیک نگین فقط آقایان را بستری می کند.
درد ترک کردن چند روزه است؟؟؟
+1
سلام منم کامرانم معتاد الان 24 روزه یهو قطع مصرف شیره کردم دردجسمانی ندارم ولی ازلحاظ روحی داقونم چون همسرم ولم کرده رفته حاظربه برگشتم نیست
شما چه جوری یهو ترک کردید قرصی چیزی مصرف میکردید که درد نکشید و بیقرار نباشید؟
+6
یکی از راههای ترک ، بوسیله شربت متادونه..در قطره چکان بریزید و روز اول میزان مصرف رو بدست آورید بدینگونه که فقط رفع خماری گردد.نباید آنقدر مصرف کنید که نشئه شوید..وقتی میزان مصرف رو پیدا کردید بطور مثال 100قطره ..تا یک هفته مصرف کنید بعدا هرروز یک قطره کم کنید.تا به بیست قطره برسید.بعد به دو نوبت صبح و شب تقسیم کنید.هر وعده را 15 قطره کنید.باز هم روزانه یک قطره از وعده صبح و شب کم کنید تا به کمترین میزان برسید.این کمترین میزان که مثلا دو یا سه قطره است رو دو هفته ادامه دهید .بعد یک قطره دیگر کم کنید..بعد در یک روز طلایی تعطیل مصرف رو قطع و در صورت اذیت شدن یک قرص استامینوفن کدیین در روز را تا هفته دیگر ادامه داده بعد از آن کاملا مصرف را قطع کنید ودراین جاست که نیاز به تحمل همت غیرت و اراده دارید.که در وجود همه تان هست.با قدرت و مصمم بایستید و این ملعون رو ترک کنید..این راه راهی بود که من رو بعد از بیست سال مصرف به زندگی برگردوند.تشکر
سلام قربونت که اینطور راحت توضیح دادی موفق باشی
سلام چه نوع سرم که دارویی تزریقات داخلش اضافه میشه برای ترک در منازل به آدم معتاد که مصرف روزانه شیره تریاک بوده بهم کمک می‌کنه لطفاً معرفی کنین ممنون تشکر
به نقل از محسن:
سلام چه نوع سرم که دارویی تزریقات داخلش اضافه میشه برای ترک در منازل به آدم معتاد که مصرف روزانه شیره تریاک بوده بهم کمک می‌کنه لطفاً معرفی کنین ممنون تشکر
سلام دوست عزیز لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
سلام من الان دو سه روز هس رفتم داخل ترک با دارو که شهر هرات یزد آقای رضا *** میده شروع کردم دارو آقای *** خوبه دارم باهاش روزا را سپری میکنم خواستم بدونم چه سرم که دارویی تزریقاتی میتونم بزنم بهم بگین
به نقل از محسن:
سلام من الان دو سه روز هس رفتم داخل ترک با دارو که شهر هرات یزد آقای رضا *** میده شروع کردم دارو آقای *** خوبه دارم باهاش روزا را سپری میکنم خواستم بدونم چه سرم که دارویی تزریقاتی میتونم بزنم بهم بگین
سلام دوست عزیز لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
سلام من چندین ماهه شیره مصرف میکنم و میخام بدونم چند روز درد داری و کلا چند وقته از بدن میره بیرون ‌
ایا عرق هم بخوری کمک ب بیرون رفتن اثر تریاک کمک میکنه؟؟؟؟لطفا سری جواب بدین
تریاک شیره مصرف میکنم مخام ترک کنم چند روز طول میکشه ک درد نداشته باشی
به نقل از اریا:
تریاک شیره مصرف میکنم مخام ترک کنم چند روز طول میکشه ک درد نداشته باشی
سلام تریاک شیره مصرف کردن یک مواد مخدر قوی و بسیار خطرناک است. ترک این ماده نیز یک فرآیند طولانی و دشوار است و ممکن است با عوارض و ناراحتی‌های جسمی و روانی همراه باشد. همچنین، مدت زمان لازم برای ترک تریاک از شخص به شخص ممکن است متفاوت باشد و بستگی به میزان و مدت مصرف، ویژگی‌های فردی و سابقه اعتیاد دارد. برای کسب اطلاعات با کارشناسان ما تماس بگیرید ولی بدانید که هیچ ترکی بدون درد نیست.
سلام دوستان مصرف کننده بنده حقير بعنوان کسي که سابقه 3بار ترک دارم بار اول با متادون بشدت بد بود بار دوم شيره بار سوم ترياک تجربه خودمو بهتون عرض مي‌کن شايد بتونم يکي رو رهايي بدم بار اول و دوم يارويي بود که اصلا اين کارو نکنيد که خيلي اذيت ميشد بار سوم از مصرف شيره آوردم به ترياک چون يه پله دردش کمتر بعد ترک تدريجي شايد شنيده باشيد ترازو ديجيتالي بگيره روز از دوز مصرف کم کن تا به يک دهم گرم برسه بعدش فقط روز اول و دوم يکم کنيد بعد عال ميشيد روزي 2تا 3فلاکس دمنوش واسه سم زدايي بعد رهايي خدايا شکرت نزار کسي لغزش کنه
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.