علائم اعتیاد به متادون

متادون عضو خانواده مواد افیونی محسوب شده و مانند دیگر اعضای خانواده ی خود، باعث وابستگی فرد مصرف کننده می شود. مخدر متادون در آزمایشگاه ساخته شده و مصنوعی است. از متادون گاهی اوقات برای درمان افراد بیماری که به دیگر مواد مخدر اعتیاد دارند، استفاده می شود. ولی باید حواستان باشد، از متادون فقط تحت نظر پزشک برای ترک اعتیاد استفاده شود؛ وگرنه فرد بیمار نه تنها موفق به ترک ماده مخدر نشده، که به متادون نیز معتاد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترک اعتیاد به متادون در خانه می توانید با متخصصان کلینیک نگین در ارتباط باشید. 
هنگامی که فرد بیمار شروع به مصرف متادون می کند، احساس سرخوشی کرده و دچار آرامش کاذب می شود. با ادامه دادن به مصرف متادون، پس از مدتی علائم و عوارض آن شروع به آشکار شدن می کند. پس از مدتی به دلیل استفاده از این ماده مخدر، زندگی فرد دچار تزلزل شده و در کوچکترین کارهای روزمره خود دچار مشکل می شود.
برای ترک متادون نیز مانند دیگر مواد مخدر نیز باید زیر نظر پزشک این کار را انجام داد تا بتوان از بروز عوارض خطرناک جلوگیری کرد. در صورت قطع ناگهانى قرص متادون یا شربت متادون احتمال بروز علائمى مانند دل پیچه، اسهال و دردهاى عضلانى و استخوانى وجود دارد. این علائم در طول یک تا سه روز پس از آخرین دوز شروع شده، در طول سه تا پنج روز به اوج خود رسیده و سپس به تدریج از بین مى روند، با این حال علائم دیگر ترک متادون مانند اختلال خواب و تمایل به مصرف دارو مى تواند براى ماه ها ادامه یابد.

نشانه های اعتیاد به متادون چیست؟

نشانه های اعتیاد به متادون چیست؟

از نخستین علائم اعتیاد به متادون می توان به ضعف، خستگی و خواب آلودگی فرد اشاره کرد. فرد پس از مدتی در صورتی که قرص یا شربت متادون مصرف نکند، دچار سردردهای شدید می شود. یکی از معمول ترین نشانه های اعتیاد به متادون خشکی دهان فرد بیمار است. فرد بیمار پس از مدتی تمرکز خود را حتی در کوچک ترین کارهای روزانه خود از دست داده و دچار اختلال حواس است. فرد مصرف کننده ی متادون اگر به این علائم اهمیت ندهد و به مصرف متادون ادامه دهد دچار کاهش حافظه و در نهایت آلزایمر می شود.
از دیگر نشانه های معمول مصرف متادون خارش دائم بدن، اختلالات جنسـی و برهم ریختگی ریتم قلب است. بیشتر این علائم، پس از ترک متادون از بین رفته و فرد دوباره به زندگی عادی خود برمی گردد. برخی از این علائم هم بستگی به مدت زمان اعتیاد به متادون دارد؛ هرچه فرد سریع تر خود را از دام این مخدر رها کند؛ آسیب کمتری به بدن او وارد می شود.

از کجا بفهمم شوهرم قرص متادون مصرف میکنه؟

از کجا بفهمم شوهرم قرص متادون مصرف میکنه؟

اعتیاد و وابستگی به متادون با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم می تواند کمک بسیاری در شناخت و آگاهی از اعتیاد اطرافیانمان به ما بدهد تا هرچه سریع تر اقدامات درمانی برای فرد انجام شود. به همین جهت آشنایی و آگاهی نسبت به علائم اعتیاد به متادون اهمیت زیادی پیدا می کند.
ظاهر شدن علائم اعتیاد و مصرف متادون در مقایسه با سایر مواد مخدر مدت زمان بیشتری نیاز دارد و تشخیص آن کمی سخت تر است. نیمه عمر این مخدر بصورت متوسط ۲۲ ساعت است که باعث شده تا تاثیر آن کمتر از مخدرهایی همچون هروئین باشد. هنگامی که بیمار برای اولین بار شروع به مصرف متادون می کند، حتی اگر مصرف به عنوان درمان وابستگی به سایر مواد مخدر باشد، ممکن است علائمی مانند سرگیجه و کمی سرمستی داشته باشد، اگرچه این علائم به طور معمول پس از اولین بار مصرف از بین می روند، اما علائم ناخواسته دیگری که ممکن است در زمان شروع مصرف متادون ایجاد شوند، مانند سایر مواد مخدر است.

چگونه یک فرد معتاد به مصرف متادون را بشناسیم؟

چگونه یک فرد معتاد به مصرف متادون را بشناسیم؟

اعتیاد به متادون یک روش درمانی با رویکردهای مناسب به منظور ترک اعتیاد به سایر مواد مخدر است و وابستگی و اعتیاد به آن عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت و قرار گرفتن در معرض اعتیاد به متادون و سوء مصرف آن، موضوعی بسیار پیچیده است، زیرا فرد به احتمال زیاد، به سایر مواد مخدر نیز اعتیاد داشته و ممکن است با اختلالات روانی همزمان مواجه شود، به همین دلیل، اعتیاد به متادون و بروز همزمان مشکلات روانی، مسٸله ای است که نیاز به پیگیری و مراقبت خاص خود را دارد و ضرورت حضور روانپزشک را در برنامه درمانی افزایش می دهد.
به همین منظور کلینیک ترک اعتیاد نگین با فراهم کردن امکانات رفاهی و پزشکی مختلف به همراه پزشکان و روانپزشکان متخصص و متبحر در حوزه ترک اعتیاد برای خدمت رسانی به شما یا عزیزانتان حاضر هستند. شما می توانید برای ترک اعتیاد به متادون خود یا دیگر افراد به کلینیک ترک اعتیاد نگین مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موجود در سایت نگین تماس خاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.