ترک اعتیاد با ترامادول

این سوال در ذهن بعضی افراد وجود دارد که آیا با ترامادول می توان اعتیاد به مواد مخدر را ترک کرد؟ در این مطلب در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین در این مورد به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم که آیا می توان با استفاده از ترامادول ترک اعتیاد را انجام داد.

آیا ترامادول داروی خوبی برای ترک اعتیاد است یا خیر ؟

بگذارید همین اول کار خیال شما را از بابت این که ترامادول داروی خوبی برای ترک اعتیاد است یا خیر راحت کنیم!

"ترامادول اصلا برای ترک اعتیاد مناسب نیست" و استفاده کردن از این قرص به عنوان داروی کمکی ترک اعتیاد مانند بوپرنورفین یا ب2 و یا متادون اصلا پیشنهاد نمی شود و این قرص علاوه بر این که دارای عوارض بسیار خطرناکی است. مصرف خودسرانه آن ممکن است که عواقب بسیار جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

شما می توانید مقالات زیر را در مورد ترامادول بخوانید تا با آن بیشتر آشنا شوید:

اعتیاد به ترامادون چگونه فرد مصرف کننده ترامادول را تشخیص دهیم

عوارض مصرف ترامادول

داروهای پیشنهادی ترک اعتیاد

همانطور که در بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد توضیح دادیم، شما می توانید با استفاده از قرص بوپرنورفین به راحتی اعتیاد به مواد مخدر را ترک کنید.
تحقیقات نشان داده است بهترین روش ترک اعتیاد مواد مخدر استفاده از قرص بوپرنورفین و یا همان ب2 است، چرا که استفاده از قرص باعث می شود که نیاز شما به مواد مخدر از بین برود و به طور کلی بدن شما دیگر نمی تواند مواد مخدر را قبول کند. ترک اعتیاد انجام شده با بوپرنورفین دو مزیت بسیار مهم وکلیدی دارد:

  • اولا ترک اعتیاد با بوپرنورفین باعث می شود که شما مجبور به تحمل خماری شدید نباشید و ترک اعتیاد اصولی تر و آسانتری داشته باشید.
  • دوما کسی که با استفاده از ب2 ترک اعتیاد را انجام داده است دارای ترک اعتیاد بسیار ماندگار تری از سایر روش ها هستند و همین موضوع باعث می شود که بتوان این روش را تا حد زیادی بدون بازگشت دانست.

 ترک اعتیاد با ترامادول

مصرف ترامادول برای ترک اعتیاد چه عوارضی می تواند دارد؟

به گفته ی کارشناسان و متخصصین امر ترک اعتیاد "یکی از میانبر های مطمئن و اصولی برای زود تر مردن، استفاده از ترامادول و سایر مواد مخدر است"

از طرفی همانطور که قبلا هم گفتیم، ترک اعتیاد ترامادول یکی از کارهای سخت و خطرناک است و عوارض بسیار سخت و خطرناکی دارد و به همین دلیل این کار را حتما باید زیر نظر دکتر متخصص انجام دهید.

مرگ در اثر دارو هایی مانند ترامادول، متادون، بوپرنورفین یا ب2 چه دلیلی دارد؟

یکی از دلایل عمده مرگ افراد در زمان ترک اعتیاد داشتن بیماری های کلیه ای و قلبی است، البته دکتر ها قبل از این که برای شما دارو تجویز کنند حتما در مورد سوابق بیماری از شما سوال می کنند و این موضوع زمانی رخ می دهد که فردی که نزد دکتر رفته باشد این مسائل را بیان نکرده باشد و یا این که سرخود از دارو استفاده کرده باشد. باید در نظر داشته باشید که مصرف یک سی سی بیشتر از دارو تجویز شده ممکن است شما را به کما ببرد.
از طرفی در زمان مصرف این دارو ها باید زیر نظر پزشک باشید تا آزمایش های لازم روی شما انجام بگیرد، چرا که برخی از این دارو ها دارای عوارض به خصوصی هستند و ممکن است باعث رسوبات کلیوی و کبدی شوند و برای همین آزمایش های مربوطه باید به صورت دائم در طول درمان انجام شود.
یکی دیگر از نکان مهمی که بهتر است بدانید این است که هر دکتری نمی تواند که در مورد دارو های ترک اعتیاد اظهار نظر کند و متخصصین ترک اعتیاد حتما باید دوره های تخصصی مربوط به این کار را گذرانده باشند.

همه این موارد را گفتیم تا به این دو نکته برسیم:

اول از همه، ترک اعتیاد بوسیله ترامادول یک کار بسیار بیهوده و خطرناک است و مانند خاموش کردن آتش با نفت می ماند، پس از فکر انجام این کار اشتباه به طور کلی بیرون بیایید.

نکته دوم اینکه در روند درمان با دارو ترک اعتیاد باید تجویز های دکتر را مو به مو و دقیق انجام دهید و به عنوان مثال روزهایی که اعصابتان راحت است مصرف را خود سرانه کم نکنید و روزهایی که اعصابتان خراب است به دلخواه خود بیشتر مصرف نکنید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.