چگونه قرص بوپرنورفین را ترک کنیم

در مقالات قبلی از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین در مورد قرص بوپر نورفین صحبت کرده ایم که موارد را می توانید در: ترک اعتیاد تریاک در خانه با بوپرنورفین یا ب2 و بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد توضیح داده ایم. ولی اگر بخواهیم به صورت خیلی خلاصه بگوییم، بوپرنورفین یک داروی مسکن مخدر است و مانند تریاک و مورفین و کدئین و ... اعتیاد آور است و از آن برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود.

تاثیر بوپرنورفین در ترک اعتیاد چگونه است؟

مصرف بوپرنورفین تاثیراتی مانند متادون و هروئین دارد.
یکی از موارد مهم که در بوپرنورفین وجود دارد این است که با افزایش دوز مصرفی این داروی مخدر، تاثیرات بوپرنورفین بر روی شما زیاد خواهد شد و بالا خواهد رفت. تا اینجای داستان مانند سایر مواد مخدر است، ولی تفاوت بوپرنورفین با سایر مواد دراین است که این دارو دارای یک حد است که به ان کفه می گویند، زمانی که فرد به این کفه می رسد، استفاده بیشتر و بالابردن دوز هیچ تاثیری روی او نخواهد داشت و به این صورت آثار مصرف از یک مرحله به بعد با بالا رفتن دوز افزایش پیدا نمی کند که به این مرحله مرحله سقف هم می گویند.
زمانی که کسی به عنوان مثال برای ترک اعتیاد هروئین تصمیم به مصرف بوپرنورفین می گیرد، (البته باید در نظر داشته باشید که مصرف بوپرنورفین حتما باید تحت نظر پزشک متخصص باشد) زمانی که بوپرنورفین مصرف می کنید، مخدر موجود در آن تمایل بیشتری برای رسیدن به گیرنده های مواد مخدر دارد و کم کم می توان گفت که استفاده از هروئین برای شما از رده خارج می شود.

چگونه قرص بوپرنورفین را ترک کنیم

بوپرنوفین اعتیاد زاست و شاید می توان گفت که بیشترین ضرر آن به شما هم همین موضوع است.

شاید کمی گیج شده باشید ولی نگران نباشید، الان برایتان توضیح خواهیم داد.

از آنجا که هروئین یک ماده مخدر بسیار اعتیاد آور و قوی است و از همین رو عوارض قطع مصرف آن بسیار با درد و عذاب همراه است شما باید با استفاده از قرص ها و دارو های کمکی این عوارض را کاهش دهید.
البته باید به یاد داشته باشید که مصرف خود سرانه بوپرنورفین به شما اصلا توصیه نمی شود و حتی ممکن است باعث مرگ شما گردد.به همین دلیل بهترین راه برای استفاده از قرض بوپرنورفین این است که اول از همه به پزشک متخصص ترک اعتیاد مراجعه کنید و با استفاده از مشاوره ها و معاینات، با دستور العمل هایی که به شما داده می شود از آن استفاده کنید.

چگونه قرص بوپرنورفین را باید ترک کنید؟

شاید با خود فکر کنید که با استفاده از ترامادول می توانید قرص بوپرنورفین را ترک کنید ولی باید بدانید که کاملا در اشتباه هستید. با این کار شما از چاله به چاه میپرید و اصلا هیچ قدم مثبتی بر نخواهید داشت.
پس برای انجام این کار اولین قدم شما این است، به یک پزشک متخصص و یک مشاور روانشناس مراجعه کنید تا بتوانید به بهترین نحو بوپرنورفین را ترک کنید، ترک بوپرنورفین همانند ترک اعتیاد ترامادول باید به این صورت انجام شود که با استفاده از کاهش تدریجی مصرف قرص بوپرنورفین یا ب 2 می توانید آنرا ترک کنید. نحوه ترک اعتیاد تدریجی بیشتر برای دارو ها استفاده می شود.
ترک اعتیاد بوپرنورفین ممکن است در ظاهر ساده باشد، ولی باید بدانید که اعتیاد به بوپرنورفین مانند اعتیاد به هروئین خطرناک و شدید است.
متخصصین ترک اعتیاد ما در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین آماده اند که اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذارند. پس نگران نباشید و با شماره مندرج در سایت تماس بگیرید تا مشکل اعتیاد خود را به بوپرنورفین برطرف کنید.

در پایان شما باید به یاد داشته باشید که بهترین سبک زندگی، یک زندگی سالم و متعادل است و اعتیاد به هرچیزی شما را از یک زندگی سالم دور خواهد کرد. پس شما باید بکوشید که در طول زندگی خود از هرگونه اعتیادی کناره گیری کنید.
باتشکر از همراهی شما.

به امید روز های بهتر و بدون اعتیاد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بوپرنورفین مسکن قوی ترک اعتیاد

دیدگاه‌ها  
سلام خدمت شما لطفا بفرماعید بنده قبلا تریاک استفاده میکردم ولی کلینیک رفتم ودکتر با قرص بوپرنوروفن ترک کردم ولی الان دوسال است که نمی توانم بوپرنوروفن را ترک کنم وروزی نصف قرص باید مصرف کنم ایا با قرص گیاهی یا کپسول رها میتوانم این قرص ب 2 را ترک کنم ممنون لطفا راهنمایی بفرماعید
به نقل از محمدک:
سلام خدمت شما لطفا بفرماعید بنده قبلا تریاک استفاده میکردم ولی کلینیک رفتم ودکتر با قرص بوپرنوروفن ترک کردم ولی الان دوسال است که نمی توانم بوپرنوروفن را ترک کنم وروزی نصف قرص باید مصرف کنم ایا با قرص گیاهی یا کپسول رها میتوانم این قرص ب 2 را ترک کنم ممنون لطفا راهنمایی بفرماعید

سلام و احترام، دوست عزیز من لطفا با متخصصان ما در کلینیک تماس بگیرید تا به درستی شما را راهنمایی کنند.
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
دوست عزیز کاری نداره واسه شما کرد هیولا اصلاکاری نداره ترک خیلی آسون شده.
مرحله اول هر 3 روز یک بار دوز مصرف رو کم کن نه اینکه مشکلی داشتی مراسمی رفتی مصرف زیاد کنی بعد 1 ماه میرسی به 1 عدد
مرحله دوم. هفته اول 3/4مصرف کن کن و هر هفته 2/4. هفته بعد1/4 میرسی
مرحله سوم. هر قرص رو به 6 قسمت تقسیم کن و بر حسب درد مصرف کن رسید به 1/6 آسون شده. تا الان هیچ دردی نداری و بدن رو عادت دادی
مرحله چهارم. اگه رسیدی به یک ششم. 2 عدد ب2 رو بنداز داخل قوطی قطره گوش و آب بریز و هر وقت درد داشتی 2 قطره زیر زبان بریز
و از ویتامین د3 و او زینک پلاس و دم نوش زرشک و آویشن و شاهتره از روز اول استفاده کن
دیکلوفناک 100 خارجی. کلوئیدین 300
تمام
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
من چند سال متادون مصرف می کردم بعدش بابه2ترک کردم ولی یک سال گرفتارش شدم دیگه خسته شدم ازیک ماه پیش دوز قرص رو هی کم کردم خیلی هم راحت ترک کردم تاحدی که یه دونه به2 هشت قسمت کردم اخرش قرص چهارقسمت کن اون یک چهارم روهم نصفش کن میشه 2قسمت پس چهارتاش میشه 8قسمت
سلام، من شیره مصرف میکردم، واقعا دیگه خسته شده بودم، رفتم مرکز ترک اعتیاد و با بی 2 درمان جایگزین رو شروع کردم ولی به بی 2 اعتیاد پیدا کردم و نمیتونستم از یه حدی کمترش کنم، الان یک ماه هست که کاملا قطع کردم ولی پدرم در اومد، بعد از یک ماه هنوز توانایی راه رفتن ندارم و پاهام ضعف داره، از سی روز پیش تاحالا حتی یک قرص نخوردم، اوایل هشت شب نخوابیدم، به نظرتون چند روز دیگه باید این سختی رو تحمل کنم؟
سلام دوست عزیزم، امیدواریم بتونین از پسش بر بیاین، تحمل کنید ارزشش رو داره. بسیار خوشحالیم که تصمیم به ترک گرفته اید، شک نداشته باشید که این بهترین تصمیم زندگی شما خواهد بود. لطفا با مشاوران ما در کلینیک تماس بگیرید تا به بهترین نحو شما رو راهنمایی کنند.
اینکه شما تو این مقاله نوشتی ( که ترک این لعنتی سخته) هر مصرف کننده بیچاره ای کاملا بهش واقف هستش. همش دارین از تماس گرفتن با مشاوران خودتون حرف می‌زنین... لااقل یه راهکار می‌دادین که بیخود نخونیم این همه حرف مفت رو. خوب می‌دونم نظرم رو پخش نمی‌کنین . اما بجای ایییین همه پاراگراف بی سر و ته. کافی بود مینوشتین : راه ترک اعتیاد: زنگ بزنین به مشاوران ما تا جیبتون رو بزنیم و یک شربتی قرصی براتون بفرستیم که از چاله به چاه بیفتین و ما امید تر از قبل بشین. همه سایت ها کارشون همینه.... کاش بجای پر کردن جیبتون یکم وجدان داشتین و از اطلاعاتی که ندارین چیزی ننویسین
به نقل از نیما:
اینکه شما تو این مقاله نوشتی ( که ترک این لعنتی سخته) هر مصرف کننده بیچاره ای کاملا بهش واقف هستش. همش دارین از تماس گرفتن با مشاوران خودتون حرف می‌زنین... لااقل یه راهکار می‌دادین که بیخود نخونیم این همه حرف مفت رو. خوب می‌دونم نظرم رو پخش نمی‌کنین . اما بجای ایییین ...
تنها دلیل ما برای اصرار به ویزیت شدن کسب اطلاعات کافی و انجام آزمایش های مورد نیاز بر روی افراد است. مصرف هر کس و بدن هر شخص با دیگری متفاوت است و نمی توان از یک نسخه برای همه استفاده کرد. باید روند و داروی مورد نیاز متناسب با میزان مصرف، مدت زمان مصرف و توان بدن هر شخص تجویز شود. در غیر این صورت می تواند خطر جانی در پی داشته باشد. مسئولیت ما زیاد است. اگر دارویی به واسطه 3 خط نوشته دوستان براشون تجویز کنیم و به هر دلیلی مشکلی پیش بیاد ما مسئول هستیم. و به هیچ عنوان دوست نداریم به جای کمک کردن بهشون تازه یک مشکل به مشکلات دوستان اضافه کنیم.
خطاب به دوستانی که مصرف مواد دارن و میخان ترک کنن. هرگز اما هرگز تو دام متادون نیفتید. متادون یه چرخه باطله. متادونی که وقتی قطعش کردی خماریش تازه 10 روز بعد شروع میشه حساب کنید چقدر طول خواهد کشید تا از بدنتون خارج بشه. این لعنتی حتی تو چربی های بدنم ذخیره میشه. بار اول که متادون رو ترک کردم 90 روز خمار بودم. بعد از 90 روز مجبور شدم دوباره استفاده کنم. اما ایندفعه یک ماه اونم خیلی محدود ب 2 خوردم بعدشم برخلاف عقیده دلالان ترک دو ماه محدود ترامادول خوردم در حد خماری گرفتن و بعدش توی چهار روز ترامادول رو ترک کردم با ناپروکسن و گاباپنتین. هرگز و هرگز در دام متادون نیفتید.
با عرض سلام وادبواحترام به تمام کاربران این سایت ومجموعه ترک اعتیادباکلینیک و مشاوران متخصص و روانشناسان فعال ودیگرپرسنل در حوزه بستری ودرمان نوع اعتیاد دربخش بیمارستانی ترک اعتیادنگین را داریم و صمیمانه و خالصانه ازته وجودم دوستدارشماهستم وبااشتیاق درفرازبالی گرم دستان پرمهرتان رایکایک زگرمی درمحبت می فشارم .و اینک خواهان سلامتی و تندرستی و شادابی در موفقیت و پیروزی با سربلندی راازخداوند بخشایشگرواحدبرای شما عزیزان وتمام مجموعه کسانیکه بدنبال راهی برای درمان بیماری اعتیاد به بیماران این دردمهلک و مخربومضر در وجهه اجتماعی و فرهنگی درجامعه بشری هستند،هستم وازیگانه خالق هستی دو عالم می طلبم و همچنان برای اینچنین افرادانسان دوست از درگاه ابدیت الهی بهترینهاوبالاترین برکاتش راخواستاروآرزمندیم ،که ان شاالله باهول وقوه عظیم الهی درقدرتوتوانابودنش برهرچیزوهرکس ازشراین بیماری که مادرکل امراض و بدبختی های جهان بشریت است رهایی و خلاص شویم ودرکل ریشه اش از دنیای امروزی خشکانیده ومحوپاک سازی بشود،،،آمین
با عرض سلام و تشکر بابت مطالب بسیار ارزنده جامع و بی نقصتون.
دست تمامی عوامل و دست اندرکاراناین مرکز و سایت رو میبوسم.
من حدود به ترامادل اعتیاد پیدا کردم برای ترکش کلینیک رفتم متادون دادن حدود شیش سال شربت متادون مصرف کردم مصرفم روزبه روز بیشتر میشد به سی سی سی هم رسید.اما الان حدود چهل روزه توی خونه مصرف متادون رو قطع کردم خیلی سختی بیخوابی کشیدم روزی یه سرم با ب کمپلکس و کتولاک میزدم اما دیگه هزینه رفت و امدم به پزشک و تقاضای نوشتن داروها بخصوص سرم که بیشتر دوتا نمینویسن، نداشتم یک روز بعد از قطع این داروها دوباره علائم خماری سراغم آمد الان مدت پنج روزه شیشه با یه قرص ترامادول صد مصرف میکنم.
تورو بخدا یه راهکاری بهم بدید از نظر مالی صفرم حتی نمیتونم یه ناپروکسون بخرم.
سلام.من مشکلی دارم که شدیدا آزارم میده.من المان زندگی میکنم تقریبا 11 ساله نزدیک سه ماهه به دلیل جنس های خراب ترامادول دویست میخورم اما به شدت ریزش مو گرفتم و عرق شدید و بوی بد عرق میگیرم.روزی دو عدد دویست میخورم.به سختی از ایران پنج عدد قرص ب 2 فرستادن.الان نمیدونم اونارو بخورم یا نه.این قرص لعنتی منو شدیدا افسرده کرده قرص ترامادول اینجا همش خواب میاره.از زندگی افتادم.موهام مثل اینایی که شیمی درمانی میکنن با دست کنده میشه.اگر دکتر هم برم اجازه رانندگی رو ازم میگیرن و خیلی کارا رو نمیشه دیگه انجام بدم.موندم چیکار کنم مصرفم نمیکنم در حد مرگ میرسم.افسردگی شدید گرفتم هیچ کس رو هم ندارم توی غربت
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.