قرص های ممنوعه بعد از ترک اعتیاد

یکی از دغدغه های افرادی که به تازگی ترک اعتیاد انجام داده اند این است که چه دارو ها و چه قرص هایی می تواند برای آنها مضر باشد و شاید آنها را به کام مصرف دوباره بکشاند. از طرفی شایعات و دستورالعمل های دارویی و غیر پزشکی زیادی در این خصوص وجود دارد که باعث می شود افراد تصمیمات غلطی بگیرند و در بعضی موارد در برابر روند های درمانی و قرص های تجویز شده توسط پزشکان مقابله کنند.
به همین دلیل می خواهیم در این مقاله از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین نکات پزشکی و صحیح در خصوص قرص های ممنوعه بعد از ترک اعتیاد (قرص هایی که بعد از ترک اعتیاد نباید خورد) با هم بررسی کنیم.

قرص خطرناک بعد از ترک اعتیاد

شایعات قرص های ممنوعه بعد از ترک اعتیاد

این شایعات در مورد افراد مختلف و بسته به اعتیاد آنها با هم فرق دارد. در ادامه با دو مثال کلی این موضوع را برای شما روشن می کنیم تا بتوانید در خصوص ترک اعتیاد مواد مخدر های مختلف و مصرف قرص و دارو شایعات و اطلاعات دروغ را از نکات مهم و اصولی تشخیص دهید.

در صورتی که فردی از مواد مخدر های افیونی و تسکین دهنده استفاده می کرده، حتما بعد از ترک اعتیاد بر اساس شنیده های خود، از مصرف مسکن ها، به خصوص مسکن های قوی مانند مسکن های کدئین دار خودداری می کند، همچنین میبینیم افرادی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند نظریه های قطعی در خصوص مصرف برخی دارو ها می دهند. این موضوع تقریبا برای تمام مواد مخدری که حالت آرامبخش دارند صدق می کند.
دسته دوم افرادی هستند که مواد مخدر توهم زا مانند حشیش، ماریجوانا، شیشه و... استفاده می کردند و بعد از ترک اعتیاد به دلیل شایعات از مصرف دارو های اعصاب و روان اجتناب می کنند.

این تصورات غلط باعث می شود که افراد از روش درست و اصولی ترک اعتیاد بی بهره بمانند، به عنوان مثال فردی که قصد ترک اعتیاد هروئین را دارد باید از دارو های نگه دارند مانند بوپرنورفین یا متادون استفاده کنند ولی تصورات غلط باعث می شود که افراد نسبت به این روش بی اعتماد شوند و نتوانند نتایج خوبی بگیرند، چرا که بهترین روش برای ترک اعتیاد استفاده از درمان دارویی است. البته نه هر دارویی که به صورت آزاد تهیه می شود.
در ادامه در خصوص داروی های مناسب و نحوه استفاده از آن ها با هم صحبت می کنیم و به این صورت شما می توانید حقایق و راه درست در خصوص مصرف قرص و سایر دارو ها را بهتر بدانید.

قرص ممنوعه بعد از ترک اعتیاد

بعد از ترک اعتیاد چطور از قرص و دارو استفاده کنیم؟

اولین چیزی که باید قبول کنید این است که اعتیاد یک بیماری است و درمان این بیماری باید زیر نظر یک پزشک متخصص ترک اعتیاد انجام شود. زمانی که شما طبق نظر یک متخصص مطمئن رفتار می کنید باید به پزشک خود اعتماد کنید و درمان بیماری اعتیاد را به متخصص این کار بسپارید. از طرفی شما باید در نظر داشته باشید که اگر در زمان ترک اعتیاد با استفاده از روش درمان دارو با یک بیماری مواجه شدید باید حتما دارو های مورد نظر خود را با مشورت پزشک متخصص ترک اعتیاد تهیه کنید، به خصوص زمانی که صحبت از دارو های مسکن در میان باشد.
دلیل حساسیت این موضوع این است که وقتی شما از دارو هایی مانند متادون و بوپرنورفین استفاده می کنید، گیرنده های مواد مخدر شما توسط این دارو ها اشباع شده است و مصرف هرگونه دارو (به خصوص داروهای مسکن و آرامبخش) ممکن است باعث ایجاد عوارض شدید در شما گردد. در چنین شرایطی باید حتما اول از همه قبل از مصرف هر دارویی با پزشکی که در روند ترک اعتیاد بوده است صحبت کنید.

دیدگاه‌ها  
من روز چهارم ترک تریاک هستم قرص آلپرازلام برای خواب شب مشکل داره مصرف کنم آیا حالمو بدتر میکنه مرفین داره؟
سلام سعید عزیز چقدر عالی اراده خودتون و از دست ندید و آرزومدیم از این مسیر سربلند بیرون بیاید. لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
سلام.روز چهارم ترک شیره هستم.دو سال مقدار تقریبا نیم گرم در روز بوده.قبلا داروی اعصاب دکتر بهم داده الپرازولام نیم میلی.الان واسه خواب شب چی بخورم؟واسه درد میتونم مگافن استفاده کنم؟؟
سلام میخواستم بدونم بعداز ترک وسم زدایی فرد سرما بخوره چه دارویی میتونه استفاده کنه تقریبا10روز از سم زدایی گذشته
سلام من اعتیاد به تریاک رو ترک کردم 3..4 ماه در دوران رو به ترکم از آرامبخش کلونازپام استفاده میکردم به مقدار 1میلی گرم در روز ، اعتیادم بخوبی و خوشی پایان یافت 10 ..15 روز بعدش خواستم قرص رو نخورم که متوجه شدم گیر چه هیولایی افتادم ، خیلی خیلی بد ، حالا این بار قرص رو شروع کردم تدریجی قطع کردن الان بعداز یه ماه اندازه یک هشتم میلی گرم رو مصرف میکنم ، سر گیجه و بی تعادلی و اعصاب خراب و افکار مزاحم رو تا حدود خیلی زیادی پشت سر گذاشتم ولی بی خوابی و کم خوابی هنوز تا حدود زیادی اذیتم میکنه
خیلی خیلی جدی بگیرید مصرف قرص رو ، میتونم بگم اگه برای قطع ناگهانیش آمادگی نداشته باشید و غافلگیر بشید میتونه اوضاع رو تا حد مرگ براتون وخیم کنه ، من هیچوقت فکر نمیکردم عوارض داشته باشه ، عوارضش رو وقتی متوجه میشید که از موادی استفاده نکنید وگرنه همیشه با خماری مواد اشتباه میگیرید و با مصرف مواد ساکتش میکنید ، گفتم از تجربه خودم هم حرفی زده باشم ، با سپاس
به نقل از سعید:
من روز چهارم ترک تریاک هستم قرص آلپرازلام برای خواب شب مشکل داره مصرف کنم آیا حالمو بدتر میکنه مرفین داره؟
دوست عزیزمنم 37روزهست بدنم سم زدای کردم دکترم الپرازلام بهم داد20 روزی مصرف کردم ولی بهم گفت خوابت تنظیم شدولش کن وقتی ولش کردم 3روزی دوباره بی خوابی شدیداومدسراغم ولی دیگه ولش کردم
سلام خسته نباشید الان 28 روزه تریاک میخوردم کلا ترک کردم فقط با شیافت دردهامو کنترل کردم والان جدیدا سرما خوردم موندم چی بخورم که بازاذیت نشم
سلام 28 روزه خودم ترک کردم فقط با ماساژ و استخر و دردهامو با شیافت وکمپرس آب سرد آروم میکردم الان خداروشکر خیلی بهتر م ولی جدیدا سرما خوردم فقط موندم چی بخورم که مورفین نداشته باشه اویل نمیدونستم قرص مسکن میخوردم دردمند کلافه می‌کرد بعدازمشاوره باپزشک کلا مسکن و قطع کردم عالی شد حالم
سلام من چند سال متادون مصرف کردم الان چهار روزه ترک کردم ب کمک کپسول گیاهی ولی نفس تنگی و تب دارم چی بخورم خوبه ک عوارض دارویی ایجاد نشه و ترکم خراب نشه
سلام من حدود4سال حشیش کشیدم 50روزترک کردم علاعمش کی تموم میشه
به نقل از Hashem:
سلام من حدود4سال حشیش کشیدم 50روزترک کردم علاعمش کی تموم میشه

سلام اگر ترک کردید برای ادامه پروسه درمان دستورات پزشک را انجام بدید، جهت مشاوره می تونید با کلینیک تماس بگیرید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.