ماده مخدر نخ

یکی از مسائلی که باید هر ساله شاهد پیشرفت و نگران گسترش استفاده از آن باشیم مواد مخدر و روانگردان مختلفی است که هر ساله زیر پوشش بی خطر بودن و اعتیاد آور "نبودن" وارد بازار می شوند و بخشی از جامعه را وارد دنیای اعتیاد می کنند. در مطلب تاثیر محیط بر ترک اعتیاد در این خصوص که چه عواملی باعث گرایش افراد به مواد مخدر می شود صحبت کرده ایم و در این مطلب قصد نداریم که به صورت کلی به مقوله واردات مواد مخدر و دلایل سیاسی آن بپردازیم، چون که خارج از محدوده ماست و به عبارتی دراز کردن پا بیش از گلیم است!
بحث امروز ما در مورد مواد روانگردانی است که به تازگی وارد کشور شده است و "نخ" نام دارد، این مواد روانگران مانند سایر نمونه هایی که به کشور وارد شده مغز و اعصاب جوانان طبقه پایین جامعه را نشانه گرفته است و علاوه بر عوارض مخربی که دارد باعث می شود که جوانان به مصرف سایر مواد مخدر گرایش پیدا کنند. در ادامه این مطلب در خصوص این ماده روانگردان بیشتر صحبت می کنیم.

ماده مخدر نخ چیست ؟

خوشبختانه این ماده مخدر تازه وارد در کشور ما نسبتا کم استفاده است و همین باعث شده است که ساختار آن و نحوه تاثیر گذاری آن بر روی مغز ناشناخته بماند. ولی گزارش هایی که از گوشه کنار در خصوص این ماده به گوش رسیده، نخ یک ماده مخدر شبیه به برنج سوخته است که به دو صورت مصرف می شود، یا نخ را به دور سیگار می پیچند و سیگار را دود می کنند و یا این که بیشتر آن را روی خراشیدگی های بدن قرار می دهند تا به مرور جذب شود. راه مصرف دوم بسیار بیشتر مشاهده شده و خوشبختانه این نحوه مصرف عجیب و غریب باعث شده است که افراد کمتری به سمت مصرف آن بروند.

مصرف نخ چه اثراتی دارد؟

فردی که نخ مصرف کرده است در دیدن فاصله ها (دور یا نزدیک)، تشخیص ارتفاع و همچنین تشخیص ندادن افراد خانواده از دیگران آثار مصرف نخ هستند. از طرفی از آنجایی که این ماده در دسته روانگردان ها قرار می گیرد، تاثیرات آن بر هر شخص را باید با توجه به نشانه های رفتاری آن شخص بررسی کرد.

ماده مخدر نخ

ماده روانگردان نخ چطور وارد ایران شد؟

ماده روانگردان نخ مانند سایر مواد مخدر صنعتی از کشور های جنوب شرق آسیا وارد ایران می شود و مصرف طولانی آن باعث بروز عوارض خطرناکی در افراد می شود. دلیل وجود چنین موادی در شرق آسیا این است که این کشور ها در گذشته با انجام دادن برنامه ریزی های گسترده و جدی به نام مثلث طلایی اقدام به ریشه کن کردن تریاک کرده اند و همین باعث شده است که مواد مخدر صنعتی زیادی جایگزین آن شوند.
خوشبختانه در ایران ماده بسیار کمیاب است و از طرفی طریقه مصرف آن برای بیشتر افراد خوشایند نیست. مشکلی که در ایران در راستای استفاده از این ماده مخدر وجود دارد این است که ترک اعتیاد و آسیب شناسی ها و حتی قانون گذاری هایی در خصوص این مواد مخدر وجود ندارد و همین باعث شده است که افرادی که به چنین موادی اعتیاد پیدا می کنند بیرون آمدن از منجلاب اعتیاد را غیر ممکن ببینند، همچنین برخی از این مواد در قالب خوراکی به ایران وارد می شوند و ماموران و سگ های نیروی انتظامی و مبارزه با مواد مخدر گاهی وانایی تشخیص آنها را ندارند. عده ای بر این باورند که ماده نخ یک نمونه پیشرفت کرده ماده روانگردان تسبیح است که چند سال پیش در ایران شیوع پیدا کرد و کم کم با تداوم آموزش ها و مبارزه با مواد مخدر ریشه کن شد.
اگر این حدس درست باشد، یعنی ماده نخ از ترکیب آمفتامین یا همان شیشه با 2 یا 3 اسید خطرناک ساخته می شود و در طولانی مدت آثار مخربی مثل ماده مخدر شیشه خواهد داشت که می توانید در خصوص آن مطالب زیر را مطالعه کنید.

مصرف شیشه چه عوارضی دارد؟
نشانه های ترک اعتیاد یا خماری شیشه
طول درمان شیشه

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.