مواد مخدری که باعث لاغری میشود

تقریبا می توان گفت بیشتر انواع مواد مخدر باعث اختلال در سیستم گوارش بدن می شود و در نتیجه فرد بعد از مدتی لاغر می شود؛ تقریبا به همین دلیل است که هرگاه فردی لاغر و تکیده می بینیم سریعا قضاوت می کنیم و با خود می گوییم که معتاد است. البته در شرایطی خاص سازگاری مواد مخدر با بدن فرد متفاوت است و باعث می شود که فرد به جای لاغر شدن چاق تر شود، این شرایط خاص ممکن است به این صورت باشد که فرد وضع مالی خوب و تغذیه مناسبی دارد.

مواد مخدر لاغر کننده

مواد مخدرهای فراوانی این روزها جوانان ما را درگیر کرده اند که هر کدام تاثیرات متفاوتی بر بدن شما می گذارند. مواد مخدری همچون ال اس دی، تریباک، شیشه، کراک، هروئین، ماریجوآنا و ... که ما در ادامه این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم در مورد این صحبت کنیم که چه مواد مخدری باعث لاغری می شود. 

 

کدام مواد مخدر باعث لاغری می شود؟

یکی از مواد مخدری که تاثیر زیادی روی لاغری دارد، شیشه یا مت آمفتامین می باشد. بیشتر افرادی که به این ماده اعتیاد پیدا می کنند دلایلی مانند: کاهش خستگی، زیاد شدن انرژی، لاغر شدن و کم کردن اشتها دارند. از آنجایی که شیشه قوی ترین ماده محرک اعصاب است، بسیار اعتیاد آور می باشد و مصرف کننده سریعا به آن وابسته می شود و در طول زمان مصرف اثرات منفی خود را روی فرد می گذارد. به عنوان مثال بعد از مدتی فرد دچار بدبینی شدیدی و شکاکی می شود و این مشکل به دلیل آن است که زمان مصرف شیشه حجم دوپامین آزاد شده به شدت بالاست و تاثیر بسیار خوشایندی روی فرد دارد و به اصطلاح فرد احساس نشئگی می کند. مشکل این روند این است که فرد بعد از مدتی دچار افسردگی شدیدی میشود و حتی ترشح دوپامین در مغز او باعث ایجاد توهم و هذیان می شود و به مرور زمان این احساس بدبینی بیشتر می شود.

شیشه و لاغری

مصرف شیشه چطور باعث کاهش وزن می شود؟

ماده مخدر شیشه ابتدا اشتهای فرد را کاهش می دهد و همزمان با این انرژی را افزایش و نیاز به استراحت را در او بسیار کاهش می دهد، البته این انرژی کاذب است و فقط تا مدتی چنین احساسی در فرد ایجاد می شود. در مرحله بعدی فردی که شیشه مصرف می کند دچار سوخت و ساز داخلی زیادی در بدنش می شود و به این صورت است که چربی ها با سرعت بیشتری می سوزند و از بین می روند، اما این پایان داستان نیست؛ چون شیشه باعث می شود که بدن شما مواد ضروری را نتواند جذب کند و به مرور زمان پروتئین های بدن شما نیز بسوزد و به این شکل تبدیل به پوست و استخوان شوید. به همین دلیل لاغر شدن با شیشه اصلا صورت زیبایی ندارد و بیشتر از این که تناسب اندام ایجاد کند، کل بدن شما را زشت و بدترکیب می سازد.
در ضمن به یاد داشته باشید که لاغر شدن به هیچ وجه به سرعت اتفاق نمی افتد و در صورتی که دارویی برای لاغری به شما معرفی شد و تاثیرات بسیار شگفت آوری از آن گفته شد، بدانید که آن دارو حاوی ترکیباتی مانند شیشه است و به هیچ وجه آنرا مصرف نکنید. این داروها بیشتر در باشگاه های بدن سازی و آرایشگاه ها در اختیار جوانان قرار می گیرد و باعث می شود که آنها بدون هیچ آگاهی قبلی معتاد به شیشه شوند.

 

برای جبران لاغری در اثر شیشه چه باید کرد؟

شما ابتدا باید با یک متخصص ترک اعتیاد مشکل خود را درمیان بگذارید و سپس سراغ رژیم غذایی برنامه ریزی شده ای بروید که بدنتان را به حالت اولیه بازگرداند و بتوانید ویتامین ها، پروتئین ها و سایر مواد معدنی ضروری بدن را جذب کنید. همچنین کمبود اشتهای شدید را باید با بالا بردن تعداد وعده های غذایی جبران کنید. از طرفی مولتی ویتامین ها و مکمل های غذایی می توانند گزینه های خوبی برای بازگشت به روال عادی بدن باشند. همچنین به یاد داشته باشید که ورزش کردن بعد از ترک اعتیاد علاوه بر اینکه تاثیر بسیار مناسبی روی روح و روان شما دارد، باعث می شود که ماهیچه ها و اندام ها از دست رفته را به مرور زمان دوباره از نو بسیازید. نکته بسیار مهم در این مسیر این است که صبر داشته باشید و با ثابت قدمی مراحل ترک اعتیاد را پشت سر بگذارید.

دیدگاه‌ها  
سلام . برای جبران لاغری در مصرف شیره چه باید کرد . و کدام مواد غذایی باعث جلو گیری از لاغر شدن هنگام مصرف شیره میشود .
به نقل از محسن:
سلام . برای جبران لاغری در مصرف شیره چه باید کرد . و کدام مواد غذایی باعث جلو گیری از لاغر شدن هنگام مصرف شیره میشود .

سلام دوست من
اولین قدم در حبران عوارض مصرف مخدرها، ترک آن هاست. برای برطرف کردن عوارض مخدرها هم باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. پرشکانی که در مراکز ترک اعتیاد کار می کنند، تحربه خوبی در این زمینه دارند و به بهترین نحو می توانند شما را برای جبران کاهش وزن ناشی از مصرف شیره کمک کنند.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.