عوارض خوردن تریاک خام

خشخاش تریاک از زمان تمدن اولیه تا به امروز از اهمیت ویژه ای به عنوان داروی تسکین دهنده درد برخوردار است. خواص تسکین دهنده درد آن در کتاب های مختلف پزشکی توضیح داده شده است. امروزه در صنایع دارویی ما از خشخاش تریاک برای تولید داروهایی برای تسکین درد استفاده می کنند. پزشکان در سراسر جهان امروزه داروهایی تجویز می کنند که از پنج آلکالوئید اصلی به نام های مورفین، کدئین، تابین، نوسپاپین و پاپاورین تولید می شوند، این عناصر به مقدار کافی در لاتکس تریاک وجود دارند. طبق گزارشی از سازمان بین المللی بهداشت جهانی یعنی WHO، حدود 85٪ از جمعیت کشورهای در حال توسعه به گیاهان دارویی برای داروهای درمانی، دارویی و سایر کاربردهای دارویی وابسته هستند.

روش های مصرف خشخاش تریاک

دانه خشخاش بسیار مغذی است زیرا از 24٪ پروتئین و سایر مواد مغذی تشکیل شده است. در بعضی از نقاط جهان از برگ های این گیاه به عنوان سبزی استفاده می شود. روغن دانه خشخاش نیز به دلیل دارا بودن درصد بالای اسید لینولئیک (68٪) از نظر سلامت، از اهمیت زیادی برخوردار است و به پایین آمدن سطح کلسترول خون در بدن انسان کمک می کند و همچنین در معالجه بیماری های قلبی و عروقی در سیستم انسانی کاربرد دارد. تریاک در قدیم به عنوان روشی برای درمان دیابت قندی شناخته شده بود. اما در برخی از مطالعات اخیر، خود تریاک دلیل افزایش سطح قند خون گزارش شده است. هدف از این مطالعه بررسی فراوانی مصرف تریاک در بیماران دیابتی و نگرش آن ها نسبت به تأثیر مصرف تریاک بر بیماری آن ها بود.

دود کردن تریاک :

افراد بر اثر استفاده ی زیاد از این ماده که خاصیت اعتیاد آور دارد، ممکن است وابستگی شدیدی به آن را تجربه کنند. یکی از رایج ترین روش های استفاده از تریاک روش تدخین یا همان دود کردن آن است. وسایلی که می توان از آن ها جهت دود کردن تریاک استفاده کرد شامل: وافور، چپق، سیخ، منقل و قلیان است.

عوارض خوردن تریاک خام

خوردن مستقیم تریاک خام :

این کار معمولا بین کسانی رایج است که از یک درد جسمی رنج می برند که امانشان را بریده و می خواهند هرچه سریع تر برای مدت کوتاهی از درد رها شوند و یا افرادی که برای دراز مدت از روش تدخین استفاده کرده اند و دیگر استفاده از تریاک به این روش ( دود کردن) اثر سابق را روی آن ها نمی گذارد.

عوارض خوردن تریاک خام

تزریق تریاک به رگ :

در این روش برای تبدیل تریاک پودری به حالت مایع آن را با استفاد از آب داغ و حرارت مستقیم تبدیل به محلول می کنند و پنبه ای را به آن آغشته کرده و با سرنگ مواد روی پنبه را به خود تزریق می کنند. استفاده از سرنگ های کهنه و آلوده خطر بیماری و مرگ را در این دسته به شدت افزایش می دهد.

عوارض خوردن تریاک خام
در این بخش می خواهیم به روش دوم استفاده از تریاک و آشنایی با عوارض آن بپردازیم:

خوردن تریاک خام و عوارض مصرف آن

در حالی که سمی بودن داروهایی با مواد افیونی و عوارض جانبی مصرف طولانی مدت مواد مخدر در طی مراقبت های پزشکی به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است، اطلاعات کمی در مورد اثرات مصرف تریاک خام در دست است. خصوصیات اثرات آلکالوئید دشوار است و تریاک خام حاوی تعداد زیادی آلکالوئید است. در خوردن بیش از حد تریاک خام، آلکالوئیدها و مشتقات آن به نام مواد افیونی باعث گرفتگی دستگاه تنفسی و سیستم عصبی مرکزی می شوند و ممکن است منجر به مرگ شود. مسمومیت با تریاک خام منجر به آسیب به ماهیچه ی قلب یا همان میوکارد می شود و باعث رنج بیمار برای مدت مدیدی می گردد.

عوارض خوردن تریاک خام
استفاده از تریاک خام ممکن است عوارض ناخواسته ای ایجاد کند. اگرچه همه این عوارض جانبی ممکن است رخ ندهند، در صورت بروز آن ها ممکن است به مراقبت پزشکی احتیاج داشته باشید. در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی زیر، فوراً با پزشک خود مشورت کنید:

  • عوارضی که زمان وقوع آن ها مشخص نیست: مشکل در روده برای دفع، کهیر یا جوش، حالت تهوع.

عوارض خوردن تریاک خام

  • نشانه های بحرانی و خطرناک: اضطراب شدید، تاری دید، آبی شدن لب و ناخن ها، درد قفسه سینه، لرز، عرق سرد، گیجی، سرفه ی خلط دار، انزوای شدید، تنفس دشوار و یا با صدای بلند، غش کردن و در نهایت به کما رفتن.

عوارض خوردن تریاک خام

  • برخی از عوارض جانبی که معمولاً نیازی به مراقبت پزشکی ندارند مانند: خارش پوست، قرمزی پوست و بثورات پوستی.
  • می توانید جهت آشنایی با عوارض مصرف شیره تریاک مقاله زیر را مطالعه کنید:
  • عوارض مصرف شیره تریاک

عوارض خوردن تریاک خام

دیدگاه‌ها  
+3
سلام واسه کسی ک تا حالا تریاک مصرف نکرده ولی یجا ی گرم تریاک بخوره، خطر مرگ داره یا مسمومیت؟ عوارض دیگش چیه؟
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند. سلام مصرف تریاک به صورت خام برای سیستم گوارش، صعب الهضم است و ممکن است باعث دل درد و اسهال گردد اما خطر قابل توجهی ندارد اما در کل مصرف تریاک و شیره تریاک به صورت خوراکی احتمال اوردوز بیشتری نسبت به تدخین دارد و باید با احتیاط فراوان مصرف شود توصیه من به کسانی که میخواهند تریاک را به صورت خام و خوراکی مصرف کنند این است که ان را 5 دقیقه بجوشانند و سپس از صافی بسیار ریز یا دو لایه پارچه یا فیلتر قهوه عبور دهند سپس محلول حاصل را با معده نسبتا پر میل نمایند با این روش عوارض گوارشی تریاک به حداقل میرسد. موفق باشیدمحتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
+1
سلام قربان
اولا کسی که مصرف تریاک نداره خداروشکر برای چی باید تریاک بخوره... بدنی که سالمه رو دیوانگیه که آلودش کنی
دوما
حالا اگر واقعا نیازه
برای کسی که مصرف نداره و بدنش پاکه
یک گرم تریاک میشه حدودا سه بست معمولی
و این مقدار خیلی زیاده و قطعا باعثه مسمومیت و اتفاقات خطرناک میشه
+5
برای کسی که اولین باره بیش از اندازه یک عدس بسیار خطرناکه، ممکنه کسی مصرف قرص آرامبخش زیادی داشته، برای اونها هم خطرناک خره، اگر کسی مشکل معده داشته باشه و اولین ببار بخوره تمام معده اش یهو جمع میشهو درد وحشتناک داره، دوری کنید که حتی یک بار مصرفش ممکنه شروع راه نابودی باشه مثل کسی که لبه پرتگاهه و بگه من میپرم اما بعد یه متر دیگه نمیپرم، وقتی پریدی تا نابودی میبره آدم ها
+2
آقا خودتون دارین راه یاد می دین .خام یا پخته چیه ..کسی که میخاد مصرف کنه بافور با کباب. نمیخاد مصرف کنه هیچ .این دیگه به ادمش بستگی داره که چقد جنبه داره
+2
عزیزان مصرف تریاک چه بصورت خوراکی و دود ضرر داره و مهمترین آسیب به خانواده میرسه.
بهترین راهکار مراجعه به پزشک و درمان قطعی است.
زندگی یک معتاد بعد ترک تازه شروع میشه.
به به چه لذتی بعد چند روز درد و خماری قابل وصف نیست.
سلامتی رو تجربه کن و لذت ببر
سلام. تریاک خیلی خطرناکه من پاک پاک بودم متاسفانه ی مدت مصرف کردم. ولیخدارو شکر الان پاکم و لذت میبرم
متاسفانه کسانیکه تازه شروع به مصرف میکنن حالا به هر دلیلی ، اینقدر بهشون انرژی کاذب میده و سرخوشی مصنوعی ایجاد میکنه که قطعا طرف نمیتونه از اون حال خوب دست بکشه و معمولا هم اولش همه میگن من یکی هیچوقت درگیر نمیشم، حدودا شش ماه تا یکسال اول همین حال خوب رو داره و خبر نداره که مواد کم کم سلولهای انرژی ساز و گلوبولهای قرمز خونش داره از بین میره و مواد جایگزین اون میشه و بعد از اون مدت دیگه سرحالی بیش از حد نرمال نیست و فقط به حد نرمال قبل از اعتیاد میرسه و اگر مصرف نکنه دچار درد و عوارض خماری میشه و انسان معتاد تا آخر عمر توی خونش وجود داره ، به اصطلاح عامیانه اعتیاد مرخصی داره اما ترک نه ، پس از همون اول جلوی درگیر شدن رو باید گرفت
سلام وقت بخیر خوردن5 گرم تریاک باعث مرگ میشه؟
سلام.. من بمدت 15 سال تریاک میخورم.. الان مصرفم به روزی 12 گرم رسیده.. قفسه سینه ام سنگین شده و کلا نفس کشیدن برام سخت شده، البته اونجور نیست که نتونم کار کنم، صبح میرم سرکار و شب برمیگردم و تا بحال غیبت غیر موجه نداشتم.. لطفا راهنماییم کنید، آیا نفسم بعضی موقع ها سخت میشه بخاطر تریاکه.. چطور میتونم ترک کنم!
به نقل از mohsenmohsene1359@gm:
سلام.. من بمدت 15 سال تریاک میخورم.. الان مصرفم به روزی 12 گرم رسیده.. قفسه سینه ام سنگین شده و کلا نفس کشیدن برام سخت شده، البته اونجور نیست که نتونم کار کنم، صبح میرم سرکار و شب برمیگردم و تا بحال غیبت غیر موجه نداشتم.. لطفا راهنماییم کنید، آیا نفسم بعضی موقع ها سخت میشه بخاطر تریاکه.. چطور میتونم ترک کنم!
دوست عزیز اقدام کنید و این سم رو از بدنتون جدا کنید تا سلامتی دوباره به شما برگرده. اولین قدم اراده است. اگر شما بخواین خدا هم کمکتون میکنه
آیا خوردن شربت تریاک باعث سرطان رودهوخواهد شد ؟
به نقل از رضا:
آیا خوردن شربت تریاک باعث سرطان رودهوخواهد شد ؟
سلام استفاده مزمن از تریاک می‌تواند به عوارض جانبی مختلف منجر شود، از جمله مشکلات گوارشی مانند تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، و تغییرات در رفتار روده‌ای. همچنین، برای تهیه تریاک، ممکن است از مواد ناخالص یا آلوده استفاده شود که ممکن است به مسائل بهداشتی منجر شود. برای کسب اطلاعات با متخصصان ما تماس بگیرید.
آقا نخورید بیچاره میشید. من دو سال و حدود متوسط 5 سی سی که معادل نیم گرم شیره ست رو خوردم و چشمتون روز بد نبینه بیچاره شدم. شبا از دل درد خوابم نمیبره و انواع و اقسام زخم های گوارشی و مشکلات دیگه رو تجربه میکنم. التماستون میکنم اگر هم میخواید ترک کنید همون با تریاک کشیدنی روز به روز کم کنید
سلام من 33 سالمه از پانزده سالگی شروع کردم مصرف تریاک و شیره.الان 33 سالمه و دوساله متاهل شدم همه چیزم از دستم رفت سر اعتیاد.نمیتونم جهیزیه بخرم هرچی درمیارم خرج عمل اعتیادم میشه.لطفا سمت اعتیاد نرید برادرها خاهرهای گلم.برام دعا کنید بتونم ترک کنم...تشکر
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.