ترک کمیکال

مخدر کمیکال یا همان سالویا (مریم گلی)، به عنوان یک گیاه در خانواده نعناع است که اغلب برای اثرات توهم زایی آن استفاده می شود. معمولا در مناطقی مانند جنوب مکزیک و بخش هایی از آمریکای مرکزی و جنوبی پیدا می شود. در آن جا قرن ها این مخدر در مراسم های سنتی توسط سرخپوستان مازاتک مورد استفاده قرار می گرفته است. تأثیر طولانی مدت استفاده از آن هنوز ناشناخته است. نام های عامیانه ای که به این ماده داده شده عبارتند از: سالی-دی، ماریا پاستورا، نعناع جادویی، مریم گلی، سالویا، گیاه چوپان، برگ نبوت است.

ترک کمیکال

ترکیبات کمیکال

ماده ی فعال سالویا، یعنی سالوینورین A، یکی از قوی ترین داروهای روان گردان است که به طور طبیعی در آن دیده می شود. سالوینورین A هم چنین می تواند در انتقال دهنده عصبی بدن دوپامین، تأثیر بگذارد. هنگامی که فرد آن را بلعید، سیستم گوارشی (GI) سالوینورین A را غیرفعال می کند.
اثرات این دارو شامل توهم زایی بسیار شدید، سرگیجه، اختلالات بینایی و موارد دیگر است. سالویا دارویی است که اثرات توهم زایی بصری ایجاد می کند، مشابه اثراتی که مخدر ال اس دی روی افراد دارد. برخی از کاربران ادعا می کنند که پس از استفاده از آن، تجارب عرفانی و معنوی پیدا می کنند. این نگرانی وجود دارد که کمیکال ممکن است بر تفکر، انتخاب و سلامت روان فرد تأثیر بگذارد.

ترکیبات کمیکال

طریقه ی مصرف کمیکال

کمیکال به عنوان یک داروی تفریحی در بین نوجوانان و بزرگسالان رواج یافته است. سریع عمل می کند و تصور می شود که عوارض جانبی کمی دارد، ولی این چنین نیست. این ماده پتانسیل اعتیاد کمی دارد، افراد می توانند به راحتی آن را به دست آورند و آن را بسیار سمی نمی دانند. مصرف کنندگانی که به طور تفریحی از این مخدر استفاده می کنند، ممکن است این دارو را از طریق لوله های آب معروف به قلیان استنشاق کنند یا آن را در سیگار بکشند یا آن را بجوند. معمولاً افراد طی 2 دقیقه پس از کشیدن آن، اثرات شدید آن را تجربه می کنند. این اثرات کمتر از 20 دقیقه در بدن شخص باقی می ماند.

ترک کمیکال

میزان و دلایل استفاده از کمیکال

طبق آمار انستیتوی ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA)، میزان استفاده از مخدر کمیکال برای نوجوانان بدین گونه است که 1.5درصد از دانش آموزان پایه دوازدهم می گویند که از این مخدر استفاده کرده اند. مردم معمولا از دلال ها، سایت های اینترنتی و مغازه های فروش انواع تنباکو و سیگار این مخدر را تهیه می کنند.
افراد به دلایل مختلف از کمیکال استفاده می کنند: کنجکاوی، آرامش و داشتن خلق و خوی بهتر و تأثیرات معنوی. در بعضی جاها، کمیکال یک مخدر "تفریحی و قانونی" است. البته در برخی ایالت های آمریکا، اجازه ی فروش آن را نمی دهند.

عوارض کمیکال

کمیکال یکی از قوی ترین توهم زا های دنیا است. این بدان معنی است که مصرف کننده برخی از این توهمات و احساسات را شبیه رویا می بیند. ممکن است یک شخص نتواند تفاوت بین چیزهایی را که واقعاً وجود دارند یا وجود ندارند را بگوید. اثرات مصرف کمیکال شامل موارد زیر است:

عدم تشخیص کامل رنگ ها، شکل ها و الگو ها، دیدن تصاویر به شکل کارتونی، احساس سرخوشی، خنده ی غیر قابل کنترل، یادآوری خاطرات کودکی، صحبت کردن زیاد، از دست دادن قوای تشخیص زمان و مکان، ارتباط برقرار کردن با افراد ماوراء طبیعی، از دست دادن توانایی ارتباط برقرار کردن با عالم واقعیت، احساس اضطراب شدید و موقتا به کما رفتن.
شایع ترین عوارض جانبی استفاده از این مخدر توهم زا عبارتند از: حالت تهوع، سرگیجه، عدم تمرکز، گیجی، لکنت زبان، خستگی، از دست دادن حافظه، گرگرفتگی و جابجایی مکانی و زمانی. جابجایی مکانی این است که مصرف کننده احساس می کند به یک مکان و زمان دیگر منتقل می شود و یا احساس یکباره بودن در چندین مکان را دارد. اختلال در فضا و زمان می تواند یک تجربه ترسناک باشد و می تواند به اختلالات روانی جدی در افراد آسیب پذیر منجر شود.

عوارض کمیکال

نحوه ترک کمیکال

چگونگی ترک ماده مخدر کمیکال، مشابه با دیگر مخدرهای روانگردان از جمله حشیش و ماری جوانا است. برای ترک این ماده مخدر باید حداقل 6 هفته زمان در نظر بگیرید، در صورتی که فرد سابقه مصرف طولانی مدت داشته باشد، یا از نظر قوای بدنی در وضعیت مطلوبی نباشد، ممکن است تا 10 هفته نیز به طول انجامد. در طول این دوره لازم است مصرف آن را به کلی قطع نمایید. برای کسب نتیجه بهتر لازم است از پزشک و افراد متخصص در ترک اعتیاد کمک بگیرید.

استفاده ی دارویی از کمیکال

در حال حاضر کمیکال هیچ گونه کاربرد پزشکی ندارد اما تحقیقات برای بررسی استفاده احتمالی آن، در دست اقدام است. به دلیل تأثیر این ماده مؤثر بر مغز، بعضی از دانشمندان معتقدند كه می تواند اطلاعاتی برا ایجاد یك روش درمانی برای بیماری هایی نظیر زوال عقل و بیماری آلزایمر در اختیار پرشکان و محققین بگذارد.

ترک کمیکال

دیدگاه‌ها  
-1
من این ماده را مصرف میکردم در تبریز به من امپولی زدن که بعد 1بار مصرف بمیرم دوستان خودم این کار کثیف را کردند ولی خوشبختانه خونثا شد و الان هم ترک کردم ولی مدت زیادی درد باسن داشتم طوری که انگار به یاسنم چاقو فرو میکردن امپول را هم به بازو زده بودند لطفا اطلاع رسانی کنین که خوانواده ها بدبخت نشن ممنون
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.