ترک شربت تریاک
ترک شربت تریاک

 کلینیک ترک اعتیاد نگین همیشه در تلاش است تا با مطالب خود اطلاعات شما را بالا ببرد. در واقع با این کار به شما کمک می کند تا در دام این بیماری منحوس نیفتید و اگر گرفتار این بیماری هستید، با حفظ آرامش و با کمترین عوارض شر این بیماری را از خود راحت کنید.

شربت تریاک یا شربت اپیوم یک داروی گیاهی تلخ رنگ است که خود نیز مخدر است. شربت تریاک دارای کدئین، مرفین و تریاک است. این شربت غلظت بالایی از مرفین نیز دارد، به همین دلیل گاهی اوقات افراد، از آن هنگام درد و سرفه زیاد هم مصرف می کنند.

شربت تریاک در صورتی به ترک فرد کمک می کند که زیر نظر پزشک این دارو را مصرف کند. اگر افرادی برای مشکلاتی از قبلی تسکین درد و کاهش اضطراب این دارو را بی رویه استفاده کنند، به این شربت معتاد می شوند و دچار مشکلات مختلفی می شوند.

برای کسانی که اقدام به ترک تریاک می کنند سوالات متعددی پیش می آید مثل این که: برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه ترک تریاک چند روز طول می کشد و یا نحوه مصرف متادون برای ترک تریاک می توانید با مشاوران کلینیک نگین مشورت کرده و اطلاعات لازم در رابطه با ترک تریاک را به دست آورید.

عوارض شربت تریاک

عوارض شربت تریاک

شربت اپیوم را باید زیر نظز پزشک متخصص استفاده کرد، زیرا استفاده بیش از اندازه و نابجا از این دارو عوارض مختلفی دارد؛ عوارضی از قبیل:

  • خارش
  • سرگیجه
  • استفراغ
  • حالت تهوع
  • یبوست
  • کسالت
  • از دست دادن اشتها
  • خشکی دهان

وابستگی به شربت تریاک

فردی که بیش از اندازه و بیشتر از دوز مورد نیاز و در فاصله زمانی کم اقدام به مصرف شربت کند، به آن وابستگی دارد؛ این شخص اصطلاحا سوءمصرف مواد دارد. فرد پس از گذشت مدتی حتی با مصرق این شربت هم، دیگر نمی تواند همچون قبل فعالیت داشته باشد و تمرکز خود را از دست می دهد. به همین علت فرد ناچار است دوز مصرفی خود را افزایش دهد.

فردی که به شربت تریاک معتاد می شود، به سمت دیگر مخدرها نیز کشیده می شود. یکی از مخرب ترین آثار اعتیاد به شربت تریاک، وابستگی روحی فرد به شربت است. فرد پیش خود فکر می کند این شربت فقط حکم یک دارو را برای او دارد، پس هیچ ایرادی ندارد که آن را وقت و بی وقت مصرف کند و هر زمان هم بخواهد می تواند آن را ترک کند.

افرادی که به شربت تریاک معتادند به دلیل مصرف راحت این مخدر، با کوچکترین فشار و مشکلی دست به خوردن شربت می کنند و این ترک آن‌ها را بیش از پیش سخت تر می کند. اعتیاد به این شربت تمام جنبه های مختلف زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد؛ دیگر کوچک ترین کارهای فرد هم به این شربت وابسته است و تمام زندگی حول محور این شربت می گذرد.

در کلینیک ترک اعتیاد نگین فرد بیمار قبل از شروع هر درمانی، ساعت ها با مشاوران ما صحبت می کنند تا علت اصلی این وابستگی پیدا شود و در آخر فرد با قدرت و اعتماد بنفس کامل تصمیم به ترک بگیرد. اگر خود شخص تصمیم قطعی برای ترک نداشته باشد، هیچوقت نمی تواند موفق شود و با کوچکترین مشکل یا وسوسه ای دوباره به سمت مصرف لغزش پیدا می کند.

اوردوز با مصرف شربت تریاک

اوردوز با مصرف شربت تریاک

این شربت هم مانند دیگر مخدرهای موجود، اگر بیش از اندازه مصرف شود باعث اوردوز شدن فرد می شود. فردی که با شربت تریاک اوردوز می کند علائم مختلفی از قبلی علائم زیر را از خود نشان می دهد.

  • نارسایی تنفسی:

شربت تریاک بدلیل داشتن الکلی مانند اتانول در خود می تواند در سیستم تنفسی فرد اختلال ایجاد کند.

  • سرخوشی:

منظور از سرخوشی همان حس نشئگی و احساس نیروی جسمانی زیاد است که باعث می شود فکر کند هرچقدر بیشتر آن مخدر را مصرف کند در نتیجه حس بهتری دارد  و این زیاده روی منجر به اوردوز می شود.

  • تنگی مردمک چشم:

یکی از تأثیرات مخدرهایی مانند شربت اپیوم یا همان تریاک این است که حتی در تاریکی هم مردمک چشم فرد تنگ می‌شود.

  • یبوست:

مصرف شربت تریاک پس از مدتی بر روی سیستم گوارشی تأثیر می‌گذارد و حرکات لوله گوارش را مهار می‌کند. به همین دلیل است که افرادی که اسهال هستند گاهی اوقات برای درمان از این دارو استفاده می‌شود. مصرف زیاد این شربت می‌تواند اجابت مزاج را در مصرف‌کننده دشوار کند.

  • بی‌قراری:

این شربت می‌تواند نظم شیمی مغز را نیز بر هم بزند و مصرف‌کننده بعد از احساسات سرخوشی دچار افسردگی عمیق شود. معمولا افراد مصرف کننده دچار نوسانات خلقی شدیدی هستند و برای رهایی از احساسات منفی مجبور به مصرف دوباره و دوز بیشتری هستند.

ترک شربت تریاک

ترک شربت تریاک

به طور کلی می توان این شربت را به سه روش ترک کرد. انتخاب این روش به فرد مصرف کننده و مدت زمان اعتیاد او بستگی داد. این 3 روش عبارتند از:

  1. بستری شدن در بیمارستان

فرد در بیمارستان بستری می شود تا علائم او تحت کنترل باشد.

  1. بستری شدن در کلینیک ترک اعتیاد

 

افرادی که اعتیاد زیادی به شربت اپیوم دارند، یا به دلیل داشتن بیماری های خاص، امکان پیش آمدن مسائل پیش بینی نشده ای در آن ها وجود دارد، در کلینیک های ترک اعتیاد بستری می شوند. کلینیک های ترک اعتیاد برای ترک افراد بسیار بهتر از بیمارستان ها هستند، زیرا در آنجا استراحتگاه ها و وسایل بازی مختلفی وجود دارد که می توانند با افرادی که در وضعیت یکسانی دارند، به تفریح بپردازد.

همچنین در کلینیک ها به دلیل وجود افرادی مانند به همدیگر قوت قلب و دلداری می دهند و فرد احساس تنهایی نمی کند.

  1. درمان سرپایی

هنگامی که فرد وابستگی زیادی به این شربت نداشته باشد، می تواند در عین رسیدن به کار و زندگی خود اقدام به ترک هم کند. در این روش فرد فقط برای ویزیت شدن و دریافت مشاوره به پزشک و مشاور خود مراجعه می کند و نیازی نیست هر لحظه در بیمارستان یا کلینیک مورد نظر حاضر شود.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.