در سال‌های اخیر استفاده از داروهای گیاهی در سراسر دنیا، طرفداران زیادی پیدا کرده است. احتمالا شما هم تبلیغات بسیاری درباره تاثیرات داروهای گیاهی، طب سنتی و... دیده یا شنیده باشید. در این میان، داروی گیاهی برای ترک اعتیاد بازار گرمی دارد. کافی است هشتگ‌ها یا کلید واژه‌های داروی گیاهی ترک اعتیاد را در فضای مجازی جستجو کنید، تا با انواع تبلیغات رنگارنگ در این زمینه رو به رو شوید. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا تاثیرات داروی گیاهی ترک اعتیاد واقعا شگفت انگیز هستند؟ آیا گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد خوب است؟ آیا همه داروهای گیاهی که در عطاری‌ها عرضه می‌شوند، مجاز هستند؟ آیا داروهای گیاهی عوارض جانبی به همراه نمی‌آورند؟ آیا می دانید ترک تریاک چند روز طول می کشد ؟ برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید با مشاورام ما در کلینیک نگین در ارتباط باشید. می‌خواهیم در ادامه مطالب، به طور اختصاصی بررسی کنیم: چه داروی گیاهی برای ترک اعتیاد تریاک خوب است و اساسا چنین دارویی وجود دارد؟ همچنین پرسش‌هایی که مطرح کردیم، پاسخ می‌دهیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با ترک تریاک در خانه بدون درد با مشاوران ما در ارتباط باشید. 

چه داروی گیاهی برای ترک تریاک خوب است

آیا برای ترک تریاک داروی گیاهی وجود دارد؟

با توجه به تبلیغات متنوعی که در رسانه‌ها منتشر می‌شوند، ممکن است برخی افراد برای ترک تریاک به داروهای گیاهی دلگرم شوند. همچنین گفتیم در سال‌های اخیر، تب تند مصرف داروهای گیاهی و ارگانیک، باعث شده انواع و اقسام داروهای گیاهی (مخصوصا برای ترک اعتیاد) در بازار عرضه شوند.
سوال این است: آیا برای ترک تریاک داروی گیاهی وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید درباره روش‌های اصولی ترک تریاک، اطلاعاتی به دست بیاورید. مهم‌ترین عامل در این مسیر، بینش و آگاهی شما است. یعنی اگر دچار اعتیاد به تریاک هستید باید این موضوع را بپذیرید و با اراده خود، مراحل ترک را آغاز نمایید. بنابراین در مهم‌ترین عامل ترک (اراده فردی) هیچ داروی گیاهی یا شیمیایی، نمی‌تواند تاثیر داشته باشد. وقتی مصرف تریاک را قطع کردید، بسته به میزان و سابقه مصرف، علایم جسمی و روحی ترک را مشاهده خواهید کرد. علایمی مانند درد عضلانی و استخوانی، بی‌خوابی، خستگی، آبریزش بینی و چشم، کلافگی، پرخاشگری و... . داروهای گیاهی مناسب و مجاز می‌توانند در کاهش یا کنترل این علایم مفید باشند. البته نکته مهم این است که داروی گیاهی ترک تریاک باید توسط پزشک و با توجه به وضعیت جسمی و روحی فرد تجویز شود.
برخی افراد تصور می‌کنند داروهای گیاهی، هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. شایان ذکر است که داروهای گیاهی هم دارای عوارض جانبی خاص خود هستند. حتی ممکن است این عوارض در بعضی موارد، به شدت عوارض جانبی داروهای شیمیایی باشد. همچنین به یاد داشته باشید داروهای مشکوکی که توسط عطاری‌های نامعتبر یا غیر مجاز به عنوان داروی گیاهی ترک تریاک تجویز می‌شوند، احتمالا حاوی ترکیبات شیمیایی بوده و سلامت شما را به خطر می‌اندازند.

آیا برای ترک تریاک داروی گیاهی وجود دارد؟

داروهای گیاهی مناسب برای ترک تریاک چیست؟

گفتیم اساسا برای ترک تریاک داروی گیاهی وجود ندارد. بلکه بعضی داروهای گیاهی مجاز، می‌توانند تحت نظارت پزشک برای کاهش علایم ترک، تجویز شوند. برای مثال داروی گیاهی برای بی خوابی بعد از ترک اعتیاد گزینه مناسبی است. البته به شرطی که دارو به توصیه پزشک یا داروساز، تهیه و مصرف شود. گیاهان دارویی که برای کاهش علایم ترک تریاک کاربرد دارند عبارتند از: بابونه، خار مریم، جینسینگ، گل ساعتی، جینکوبیلوبا (برگ درخت کهن دار)، گل شیر دندان و... . این گیاهان دارویی با توجه به خواص خود، هر یک به گونه‌ای می‌توانند به شما در کاهش علایم آزاردهنده ترک تریاک کمک کنند. رفع بی‌خوابی، آرامش، افزایش تمرکز، بهبود قوای جنسی، افزایش انرژی، تنظیم خلق و... از جمله فواید گیاهان دارویی هستند که برای یاری شما در ترک اعتیاد، تجویز می‌شوند. اگر قصد دارید از داروهای گیاهی برای کاهش درد و خماری، استفاده کنید حتما این کار را تحت نظر پزشک انجام دهید. همان طور که گفته شد، گیاهان دارویی هم می‌توانند عوارض جانبی به همراه بیاورند. عوارض جانبی بعضی از گیاهان دارویی مانند واکنش‌های آلرژیک، افزایش یا کاهش شدید فشار خون، ایجاد اختلال در ترشح هورمون‌ها و... بسیار خطرناک هستند. بنابراین پزشک با بررسی وضعیت جسمی شما، بهترین گزینه را به عنوان داروی گیاهی ترک تریاک پیشنهاد خواهد کرد. به این ترتیب امکان موفقیت شما در ترک تریاک افزایش یافته، در عین حال دچار عوارض جانبی خاصی نمی شوید.
متاسفانه برخی افراد سودجو، با تولید داروهای مشکوک و فاقد مجوز، تبلیغات گسترده‌ای در زمینه داروی ترک اعتیاد منتشر می‌کنند. معمولا در آزمایش‌های تخصصی روی داروهای گیاهی غیر مجاز، رد پای داروهای شیمیایی مانند ترامادول، متادون، کدیین، فلوکسیتین، ترکیبات دارای THC و... به چشم می‌خورد. حتی ممکن است برای جلب نظر مشتریان، در ترکیبات این داروها از گیاهان معطر نیز استفاده شود. لازم است در این زمینه آگاهی کسب کنید و داروی ترک اعتیاد را فقط از مراکز و داروخانه‌های معتبر تهیه نمایید.

داروهای گیاهی مناسب برای ترک تریاک چیست؟

ترک تریاک در بیمارستان ترک اعتیاد نگین یک بار برای همیشه

پیشنهاد ما این است که بهترین و ایمن ترین راه را برای ترک قطعی تریاک انتخاب کنید. در بیمارستان ترک اعتیاد نگین، پزشکان و متخصصین آماده ارائه بهترین خدمات هستند تا شما را برای ترک اعتیاد یاری کنند. می‌توانید به وب سایت بیمارستان نگین مراجعه کرده، از امکانات مجموعه مطلع شوید. با این بهترین مرکز ترک اعتیاد در اصفهان، مصرف تریاک را ترک کنید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.