مواد مخدر دستمال

متاسفانه به تازگی مخدر جدید در بین جوانان شایع شده است که دستمال یا دستمال مرطوب نام دارد. این ماده یعنی دستمال که به آن دستمال مرطوب هم می گویند زیر مجموعه ی مواد محرک اعصاب صنعتی می باشد که با آن NPS می گویند، کانابینوئید یعنی همان مواد محرک و توهم زایی موجود در ماریجوانا (گل) و حشیش را در شرایط صنعتی تولید می کنند و دوز آن را در مواد مخدر به صورت دستی می توانند کنترل کنند و همچنین تخریب بالاتری از نمونه طبیعی کانابینوئید ها دارد، به گونه ای که دستمال 20 تا 80 برابر قوی تر از حشیش است و خب، طبیعتا قدرت تخریب بیشتری هم دارد . به همین دلیل افراد را در مدت کوتاه تری تحت تاثیر می گذارد و به سمت اعتیاد و تخریب بیشتر و بیشتر می برد.

 

ماده مخدر دستمال چگونه مصرف می شود؟

یکی از دردناک ترین در مورد شیوع این ماده در کشورمان این است که قیمت آن به شدت پایین می باشد، قیمتی که شنیده شده است 1000 تومان می باشد و این یعنی این ماده قشر فقیر و پایین جامعه را مورد هدف قرار داده است و حتی یک دانش آموز می تواند با پول ته جیب خود آن تهیه کرده و مصرف کند. طریقه ی استفاده از آن مانند حشیش می باشد، یعنی کمی از دستمال را جدا کرده، خرد می کنند و با توتون سیگار مخلوط کرده و آنرا می کشند.

 

چطور بفهمیم که کسی دستمال مصرف کرده است ؟

همانطور که گفتیم کانابینوئید های موجود در دستمال طبیعی نیست و به صورت آزمایشگاهی تهیه می شود و به همین دلیل تاثیر و تخریب بیشتری دارد، همینطور دستمال با این که تاثیر بیشتری از گل یا حشیش دارد، زمان تاثیر گذاری کمتری دارد و همین موضوع باعث می شود که ترک کردن آن بسیار سخت شود و فرد به راحتی به آن معتاد شود.
اثرات دستمال مانند یک نمونه مخدر بسیار قوی شده همان گل یا ماریجواناست. یا بهتر است بگوییم که حشیش و گل یا ماریجوانا و حشیش تقریبا اثرات مشابه دارند که قدرت، دوام و ماندگاری آنها روی مغز با هم متفاوتند. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می شود که مطالب زیر را مطالعه کنید:

عوارض اعتیاد به حشیش

آزمایش اعتیاد به حشیش در خانه

شکل ظاهری این ماده مخدر معمولا به شکل دستمال مرطوب که برای پاک کردن آرایش خانم ها استفاده می شود است.

مواد مخدر دستمال

ماده مخدر دستمال در ایران چه وضعیتی دارد؟

متاسفانه مصرف این ماده مخدر در بین جوانان و به خصوص نوجوانان در حال زیاد شدن استو ولی آمار نشان می دهد که این ماده به صورت مستقیم وارد کشور نشده و تا الان که کشفیاتی در این خصوصو نبوده است، چرا که تشخیص دادن این ماده از یک دستمال کاغذی ساده سخت است و خیلی به آنها شباهت دارد.

ولی از آنجایی که ماده مخدر دستمال از دسته NPS هاست پس استفاده از آن به روش های مختلف ممکن است بسیار راحت و معمول باشد. بگذارید این قضیه را برای شما بازتر کنیم: NPS ها مواد افزودنی هستند که به دستمال اضافه می شوند و در اصل آنها به دستمال خاصیت توهم زایی می دهند. این مواد یا مشتقات آنرا ممکن است در بازار با نام های LSD و... عرضه شوند.
همین موضوع که NPS یک ماده توهم زاست که به راحتی با سایر موارد مانند دستمال، قند، عطر و... مورد استفاده قرار می گیرد یا ممکن است که در مهمانی ها پارتی ها آن را به روش بخور دهی به همه افراد بدهند.
این ماده مخدر در سال 95 فقط یک بار دیده شد و دیگر خبری از آن و استفاده و عرضه ی ماده مخدر دستمال نبود تا این که اخیرا این ماده به راحتی در دسترس است.
در ضمن روند ترک اعتیاد این ماده شبیه به ترک اعتیاد حشیش و ترک اعتیاد ماری جوانا می باشد و بهتر است که برای آگاهی بیشتر دو مطلب زیر را مطالعه کنید:

ترک اعتیاد حشیش

ترک اعتیاد ماری جوانا

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.