DMT مخدر
دی ام تی

DMT مخدر چیست سوالی است که شاید تا الان از خود پرسیده باشید. در این مطلب در مورد توهم های دی ام تی DMT عوارض DMT و بقیه جزئیات مربوط به ماده مخدر DMT را برای شما بازگو می کنیم.

دی ام تی (DMT) چیست و تاریخچه استفاده از آن به چه زمانی باز می گردد؟

DMT مخفف Dimethyltrypatamin یک ماده ی توهم زای بسیار قوی است، تا جایی که به آن قوی ترین ماده توهم زای دنیا گفته می شود. شاید فکرکنید این ماده یک ماده مخدر صنعتی و جدید است، ولی اشتباه می کنید.
از هزاران سال پیش اقوام و قبیله های آمازون از یک دمنوش مخصوص از درختان و گیاهان آن منطقه آماده می کردند که دارای تاثیرات بسیار شدید روانی و حاوی DMT بوده است. جالب است بدانید که DMT یک ملکول است که در بدن انسان ترشح می شود. (یکی از فرضیه ها در مورد DMT این است که این ماده در بدن هر موجود زنده ای وجود دارد و گفته می شود که در زمان مرگ این ماده در بدن ترشح می شود)
گیاهی که در جنگل های آمازون دارای این قدرت است ayahuasca آیاهوآسکا نام دارد. این ماده قوی فقط توسط شامان های آن مناطق، که نمونه ی تقریبا آشنای آن مرتاض های هندی هستند. آیاهوآسکا تقریبا در آن مناطق یک گیاه درمانی است، البته روند درمانی آن مناطق بسیار با چیزی که به عنوان علم پزشکی می شناسیم متفاوت است.

دی ام تی چیست

فرمول ساختار DMT، C12H16N2 است، که بسیار شبیه به فرمول ملکول های LSD می باشد. در کشور هایی که امروز مصرف این ماده طرفدار پیدا کرده است، مثل آمریکا، آلمان و فرانسه و... به این ماده دیمیتری هم می گویند .

DMT مخدر

شکل ظاهری DMT به چه صورت است؟

شکل ظاهری DMT خالص به شکل زیر است، از آنجایی که به قطعات DMT که دانه برف هم می گویند، هر چقدر این دانه های برف سفید تر و بلور های آن بزرگتر باشد، DMT خلوص بیشتری دارد. ولی این ماده بسیار کمیاب است، چرا که تهیه این ماده کار بسیار سختی می باشد. نسخه خیابانی این ماده که دست مصرف کنندگان آن می رسد بلور های زرد رنگ یا پودری زرد رنگ است. بوی این ماده شبیه به بوی کفش نو می باشد. (در ضمن باید بگویم که مطمئن باشید که من هم به عنوان نویسنده این متن در حال تعجم، چرا که هر چه بیشتر در این مورد تحقیق می کنم، بیشتر به عجیب بودن آن پی می برم. پس بیایید ببینیم در ادامه این ماده عجیب چه چیزی به همراه دارد)

ماده dmt

تاثیر DMT و توهم های این ماده نسبت به سایر مواد مخدر توهم زا

از نظر شباهتی که تاثیرات این ماده دارد آنرا با قارچ (magic mushroom) و ال اس دی مقایسه می کنند. تفاوت توهم ها و تاثیرات این ماده بر مغز به این گونه است که LSD و ماشروم یا همان قارچ، دنیای اطراف شما را تا حدی تغییر می دهند که رنگ ها، نقش و نگار ها، ارتفاعات، نور ها و صدا ها همگی متفاوت می شوند. اما شخص حضور خود را در این جهان احساس می کند. ولی زمانی که کسی از DMT استفاده می کند وارد دنیای جدید و عجیب و غریبی می شود که تا به حال ندیده است. (که یکی از خطرات این ماده همین است، ممکن است شما نتوانید این همه تجربه را تحمل کنید و امکان اوردوز شما وجود دارد.)
خودتان وقتی LSD را یک ماده توهم زای وحشتناک و روانی می نامند، پس به این ماده باید چه چیزی گفت!! توهم های مشترکی که استفاده کنندگان از این ماده داشته اند عبارتند از:

  • رنگ های تند و پر نور که مدام عوض می شوند.
  • آدمها و فضا ها قدیمی شده اند.
  • دیدنن دلقک
  • تصاویر عجیب از سیرک های عجیب
  • حس نابود شدن هویت و شخصیت. (حتی تا جایی که فرد وجود فیزیکی خود را در دنیا از یاد می برد)
  • حس عشق شدید
  • دیدن آدم فضایی و موجودات عجیب (همچنین دیدن شبیه به پری ها و جن ها هم سابقه ی بالایی در بین مصرف کنندگان دارد.)
  • پرنده های عجیب و غریب
  • چهره های ترسناک
  • فضا های علمی تخیلی مانند.

dmt مخدر

یک موضوع در این میان وجود دارد و آن این است که هرچیزی عجیب و غریبی که در مدت زمان تاثیرات این دارو برای مصرف کننده اتفاق می افتد، به شدت واقعی است، حتی برخی گفته اند که ترسناک ترین چیز در زندگی همین بود که این موارد عجیب و غریب کاملا واقعی و به نظر قابل لمس می آمدند.
از طرفی اگر بخواهیم توهم ها و تاثیرات علمی این ماده را بررسی کنیم به این صورت می باشد که:

این ماده به صورت مستقیم روی مغز تاثیر می گذارد و به این صورت است که قسمت خودآگاه را برای دقایقی از دسترس خارج می کند و به این صورت شما به صورت فرد به صورت کامل در دنیای دیگری که در اصل ناخودآگاه او است فرو می رود. ممکن است در این میان تصاویری از کودکی خود ببینید یا صداهایی بشنوید که در دنیای بیرون شما نیستند.

 


تاثیر DMT در حالت های مختلف مصرف متفاوت می باشد، به همین دلیل به سراغ این موضوع می رویم که این ماده را چطور مصرف می کنند و در حالت های مختلف چه تاثیری روی مصرف کننده می گذارد.

 

DMT را چطور مصرف می کنند؟

روش های مصرف DMT متفاوت هستند و هرکدام تاثیر متفاوتی دارد.

  • تزریق DMT: در این حالت فرد به سرعت تاثیرات DMT را احساس می کند و زمانی در حدود 5 دقیق تا 8 دقیقه توهم شدید دارد و بعد تاثیر آن از بین می رود و فرد سعی می کند که با واقعیت اطرافش خود را وفق دهد و مدام متعجب است.
  • کشیدن و دود کردن DMT: این روش بستگی به میزان مصرف فرد دارد، معمولا دیده شده است که فردی که یک واحد مصرف داشته دچار توهم های زیاد، ولی برای 5 دقیقه شده، با دو واحد مصرف (شما فرض کنید دو پَک) تا 7 دقیقه دچار توهم های دیداری و شنیداری و حسی زیادی شده است و رنگ ها و تصاویر پرتحرک تر شده اند و در پایان کسی که سه واحد از این مواد را مصرف کرده دچار حس ترس و اضطراب شدیدی شده است و تصاویر بسیار عجیب و غریبی دیده و... همچنین زمان توهمات این افراد نهایتا 10 دقیقه بوده است، ولی خود افراد مصرف کننده این ماده گفته اند که برای آنها نزدیک به یک سال گذشته است.
  • خوردن چای آیاهوآسکا: این دمنوش که در اول مقاله برای شما توضیح دادیم به این صورت است که مدتی طول می کشد تا DMT روی شما تاثیر بگذارد، ولی از طرفی مدت زیادی تحت تاثیر آن خواهید بود.

یکی از مواردی که در این خصوص باید بگویم این است که میزان ماده مصرفی و پیشینه ذهنی و سیستم مغز مصرف کننده روی اثرات این ماده تاثیر دارند.

مخدر دی ام تی

مضرات و عوارض مصرف DMT

شاید بتوان در مورد عوارض استفاده از DMT در کوتاه مدت صحبت کرد، ولی صحبت در مورد اثرات بلند مدت آن بر مغز کار سختی است. چرا که استفاده کنندگان قهار و حرفه ای این ماده نهایتا در یک بازه زمانی شاید 4 بار از آن استفاده کنند و از آن خداحافظی کنند یا با فاصله زمانی بسیار طولانی از آن استفاده کنند. بگذارید اینطور بگویم که هیچکس نمی تواند به DMT اعتیاد پیدا کند، چرا که مصرف کردن این ماده از مصرف نکردن آن بسیار سخت تر و گیج کننده تر خواهد بود.
خب بگذارید به سراغ عوارض برویم، عوارض این ماده به دو صورت هستند:

  • عوارض در اثر توهم مواد مصرف شده
  • عوارض کوتاه مدت در اثر مصرف DMT

توهماتی که این مواد در ذهن مصرف کننده ایجاد می کند، می تواند باعث پریشانی و اضطراب و ترس شدید او شوند (یکی از دلایل عمده این که مصرف کننده از این مواد فراری می شود، همین توهمات عجیبی هستند که از آنها صحبت کرده ایم)

توهمات DMT

عوارض کوتاه مدت DMT عبارتند از:

  • باز شدن بیش از حد مردمک چشم
  • تحرک غیر ارادی چشم
  • افزایش ضربان قلب
  • بالا رفتن فشار خون
  • مشکلات مربوط هماهنگی بدن
  • احساس سرگیجه
  • حالت تهوع و استفراغ (برای افرادی که به روش خوراکی مصرف می کنند.)
  • اوردوز کردن یا نفس تنگی شدید.(تا کنون این مشکل مشاهده نشده، ولی در صورتی که بیش از مصرف شود احتمال اوردوز بالا خواهد رفت)

خوشبختانه تا جایی که ما اطلاع داریم، پای این ماده به ایران باز نشده است و امیدواریم که هیچ گاه شاهد استفاده از این ماده در ایران نباشیم.
امیدوارم که در پایان این مطلب دستِ پرً بیرون بروید. البه اگر احساس دست خالی بودن می کنید می توانید در مورد مواد های مخدر عجیب و غریب و بسیار خطرناک بیشتر بخوانید:

مواد مخدر فلاکا یا زامبی چیست؟
ماده مخدر اشک خدا چیست

ماده مخدر دستمال چیست؟
مخدر کروکودیل یا دزومورفین چیست و چه تاثیراتی دارد

دیدگاه‌ها  
+1
با سلام
میخواستم بگم نه تنها پای این ماده مخدر به ایران باز شده بلکه فروش اون هم خیلی آسان و بی دردسر توی پارک های سطح شهر جریان داره
برای اثبات ادعای من میتونید به مقاله در امتداد تاریکی صفحه حوادث روزنامه خراسان مورخه ۰۹ دی ۱۳۹۹ مراجعه کنید که اونجا خبر دستگیری یکی از خرده فروشان مواد توی پارک ملت مشهد همراه با ۲ بسته از این نوع مواد رو منتشر کرده
موفق باشید
خیلی از قسمت های متن دقیق نیست، شما هم اون چیزی که تو مشهد دیدی رو با این اشتباه گرفتی، احتمالا کمیکال یا چیز دیگه ای بنده،DMT خیلی نایابه و اندازش هم میلی‌گرم هست یعنی تو یه کپسول کوچیک چند میلی‌گرم جا میشه که واسه 6،7 بار مصرف کافیه
محتوای این دیدگاه ممکن است صحیح نباشد و کلینیک ترک اعتیاد نگین این روش را تأیید نمی کند.
خیلی راحت تو ایران فراهم میشه حتی با پست میفرستن
من دو سال پیش این ماده رو مصرف کردم قسمت کوتاهی از متن شما درست بود البته در تجربه من
یک سیگار اماده کرده بودم ک با دوستم بکشم ولی تنها 3 پک کشیدم و ب سرعت از دنیا دور شدم تقریبا ب پنج قرن قبل برگشتم و یقین داشتم ک من یک جنگ سالار یا همچین چیزی بودم من تمام اون مدت رو زندگی کردم جنگیدم آدم کشتم رابطه داشتم و همگی طبق معیارهای اون زمان بود من شناخت و اگاهی قبل اون تجربه نداشتم حدود یک ماه در اونجا بودم در یک جنگ پیکان یک کمان ب سینه ام نشست و اماده مرگ پر افتخاری بودم ک متوجه شدم برگشتم ب حال حاضر برای دقایقی اگاهی از محیط و اشخاص اطرافم نداشتم و خیال میکردم روحم ب دنیای پس از مرگ رفته و این جای عجیب دنیای مردگانه تا کم کم ب خودم امدم اما بازهم باور نداشتم این دنیای واقعیه یعنی هنوز هم ک بهش فکر میکنم نمیدونم این زندگی واقعی منه یا اون زندگی واقعی من بود صادقانه بخوام بگم اون خیلی بیشتر شبیه من بود تا زندگی فعلیم موفقیت ها و داشته هام کم نیستند اما
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.