درمان زخم های ناشی از مصرف شیشه

برای فردی که در اثر مصرف شیشه آسیب دیده است، زخم شدن یک آسیب کوچک است که نباید نگران آنها باشند. چرا که آسیب های درونی آنها به قدری شدید بوده است که باید اولویت را بر روی درمان آسیب هایی بگذارد که جان آن ها را در معرض خطر قرار داده است. همانطور که در مطلبمصرف شیشه چه عوارضی دارد؟ گفتیم مصرف شیشه برای اعضای داخلی بدن شما بسیار خطرناک است و باعث اختلال در فشار خون، بروز عوارض پوستی ، اوردوز (Overdose) و حتی مرگ فرد خواهد شد.
اما نکته ای که در ارتباط با عارضه ها پوستی مانند زخم ها باید به آن توجه شود این است که فردی که در حال ترک اعتیاد شیشه است بسیار حساس و از نظر روانی آسیب پذیر است به همین دلیل وجود این زخم ها به دلیل تاثیر ظاهری که دارند می تواند باعث شود که فرد در مورد خودش احساس بدی داشته باشد یا احساس دور افتادگی از جامعه به او دست بدهد. در چنین شرایطی امکان بازگشت فرد به مصرف شیشه بالاست. البته در مواردی که زخم های فرد عفونی هستند باید هر چه زود تر برای درمان این زخم ها اقدام کند.

زخم های ناشی از مصرف شیشه

در ادامه این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین در مورد درمان زخم های ناشی از مصرف شیشه با هم صحبت می کنیم، پس با ما همراه باشید.

چهره فرد معتاد به شیشه

عوامل تاثیر گذار بر روی درمان زخم های ناشی از مصرف شیشه

عوامل تاثیر گذار بر روی درمان زخم های ناشی از مصرف شیشه تقریبا همان نکاتی هستند که در درمان سایر زخم ها نیز موثرند، مانند: "نحوه زخم شدن، محل زخم، سن فرد مورد نظر و عوامل ژنتیکی مربوط به ترمیم زخم ها"
پس شما برای درمان کافیست به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا راه حل متناسب با آسیب های خود را دریافت کنید. تنها مشکلی که باقی می ماند اثر زخم هایی است که در محل هایی مانند صورت و گردن قرار دارند و روی ظاهر فرد تاثیر گذارند. شما می توانید این زخم ها را با استفاده از روش هایی مانند لیزر درمانی، لایه برداری و استفاده از کرم های مخصوص ترمیم پوست درمان کنید و آثار باقی مانده از زخم ها را از بین ببرید.

داروهای درمان زخم در اثر شیشه

شدید ترین زخم ها در اثر مصرف شیشه، زخم هایی است که به دلیل تزریق در بدن فرد ایجاد می شود، چرا که امکان بروز عفونت و یا ابتلا به بیماری های خونی مانند هپاتیت ب و ایدز وجود دارد. از طرفی تا کنون هیچ دارویی برای درمان زخم هایی که در اثر تزریق مواد بوجود آمده اند تولید نشده است و درمان این زخم ها بستگی به میزان وخیم بودن آنها دارد، به همین دلیل بهتر است که در چنین مواردی اصلا خود سرانه عمل نکنید و بررسی و درمان این زخم ها را به یک پزشک متخصص بسپارید تا او بعد از معاینه داروی ترک شیشه مناسب برای شما تجویز کند تا هم ترک کنید و زخم های شما بهبود یابد.

نکته ای در این خصوص باید به یاد داشته باشید این است که درمان این زخم ها تا حد بسیار زیادی وابسته به توان جسمانی شما می باشد. اما از آنجایی که بدن فرد مصرف کننده شیشه توانایی جذب مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین ها و سایر مواد ضروری بدن را ندارد، فرد از لحاظ جسمی ضعیف شده و این موضوع سرعت درمان زخم ها (دقت داشته باشید که ضعف بدن در درمان انواع زخم ها تاثیر دارد) را پایین می آورد. اگر میخواهید بدانید چه مواد غذایی بعد از ترک شیشه بخورید تا قوای خود را تقویت کنید میتوانید از لینک ارائه شده استفاده کنید.

درمان های خانگی برای زخم در اثر مصرف شیشه

متخصصان ما در مرکز بستری  ترک اعتیاد نگین بر این باورند که مصرف مکمل های ویتامین و به خصوص ویتامین E یا استفاده از روغن ها و کرم های حاوی این ویتامین باعث بهبود عوارض پوستی مصرف شیشه در اثر زخم ها شود. استفاده از آلوئه ورا و روغن نارگیل به پوست شما کمک می کند که خود را بازسازی کند و بتواند رنگ زخم ها را در طول زمان به حالت طبیعی بازگرداند. شما می توانید از ماسک های خانگی که حاوی عصل و آبلیمو هستند نیز استفاده کنید تا به روند بازسازی پوست خود سرعت ببخشید.

در پایان به یاد داشته باشید که نظر دکتر شما بر همه مواردی که در این زمینه مطالعه می کنید ارجعیت دارد، ولی باید در زمان انتخاب دکتر خود دقت لازم را داشته باشید و به سراغ افراد با تجربه در زمینه ترک اعتیاد بروید.
در ضمن، هیچ وقت در مسیر ترک اعتیاد از بالا بردن اطلاعات خود دریغ نکنید، این کار به شما کمک می کند که پاک بمانید. شما می توانید مطالب زیر را در خصوص ترک اعتید شیشه مطالعه کنید:

نشانه های ترک اعتیاد یا خماری شیشه
طول درمان شیشه
ترک اعتیاد شیشه در خانه

 

 

دیدگاه‌ها  
سلام
با تشکر از زحمات شما برای قشری که تنهایی ساده ترین مشکل اوست. من چند سال هستش شیشه مصرف میکنم البته مصرفم خیلی زیاد نیست ولی زخمهای صورتم زیاد شده و خوب نمیشود ابتدا حالت پرودیک داشت (به صورت دوره‌های یه کم بد و بد) ولی حالا فقط بد، شرایط مالی ام واقعن بد شده برای دکتر رفتن و از طرفی قصد اقدام به ترک دارم ولی قبلش میخوام یه اقدامات اولیه برای این زخمها انجام بدهم و سپس ترک کنم و در حین آن به متخصص مراجعه کنم در صورت امکان مرا راهنمایی نمایید حال با ایمیل یا در همین صفحه محترم در هر صورت سپاس فراوان دارم
توصیف؛ اغلب محلهای رویش مو زخم میشود، نه اینکه جوش باشد یا مو در پوست فرو برود بلکه مو حالت بچه مو یا ناقص یا شکسته است و محل زخمها تکراری است یا جایی که رویش مو نا محتمل است مو درمی‌آید مانند روی پلک به ندرت و یک رشته، پیشانی مثلن
سلام دوست عزیز.
سلام دوست عزیز
این که شما تصمیم گرفته اید اعتیاد را کنار بگذارید، بزرگ ترین و مهم ترین قدم است. برای بطرف کردن زخم ها چاره ای ندارید جز این که در کنار مراقبت های پوستی ترک را شروع کنید. پیشنهاد ما این است که برای شروع با شماره های کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید و از مشاوران ما به صورت تخصصی کمک بخواهید.
+1
سلام روزتون بخیر با کلینیک تماس گرفتم کسی جوابگو نبود سوال مهمی داشتم از خدمتتون لطفا منو راهنمایی کنید من برای تست شیشه برای اولین بار در زندگی دو هفته پیش شیشه کشیدم و فقط 8 روز مصرف کردم و بعدش قطع کردم متاسفانه یکدفعگی یک زخم بیضوی با قطر 1 سانت در کنار سمت چپ زبانم ایجاد شده که روز به روز عمیق تر میشه ... حسابی ترسیدم ... نکنه سرطان باشه ...آخه فقط با یک هفته مصرف شیشه ...ممنون میشم کمکم کنید ...سپاسگذارم
به نقل از محمدرضا:
سلام روزتون بخیر با کلینیک تماس گرفتم کسی جوابگو نبود سوال مهمی داشتم از خدمتتون لطفا منو راهنمایی کنید من برای تست شیشه برای اولین بار در زندگی دو هفته پیش شیشه کشیدم و فقط 8 روز مصرف کردم و بعدش قطع کردم متاسفانه یکدفعگی یک زخم بیضوی با قطر 1 سانت در کنار سمت چپ زبانم ایجاد شده که روز به روز عمیق تر میشه ... حسابی ترسیدم ... نکنه سرطان باشه ...آخه فقط با یک هفته مصرف شیشه ...ممنون میشم کمکم کنید ...سپاسگذارم
سلام دوست عزیز لطفا با پزشکان مجموعه تماس بگیرید تا شما را دقیق راهنمایی کنند.
سلام وقت بخیر ممنون ،،دستم خشک زبر پوست پوست شده روی انگشت شصتم چند. وو قته زخم شده خوب نمیشه البته کرم خارجی لافورر زدم یه هفته پیش تاحالا جواب داده کرم nivea رو توصیه می کنم چون کرم سنگین و غلظت بالای داره زود از روی پوست نمی رود نظر شما چیست بزرگوار منتظرم با تشکر فراوان
سلام ، وقت بخیر
من مصرف کننده شیشه هستم و مدت 14 سال مصرف کرده ام و با موضوعی مواجه شدم که دلیل اینهمه آسیب و تخریب است (در شیشه ، دود و یا بخاری که می‌بینیم، دود حاصل از سوختن برگ یا تنباکو نیست و حاوی ذرات ریزی ست که بصورت پودر و گرد ریز است )
این ذرات به مرور زمان و مصرف مداوم وارد پوست داخلی بدن میشود و بدن سعی می‌کند این مواد را از طریق پوست و عرق دفع کند که این ذرات درشت تر از این هستند که دفع شوند و در زیر پوست جمع می‌شوند، در حدی که من قسمت هایی از پوستم مثلا نیم سانت است و یک قسمت 1 سانت با جنسی متفاوت و انبوهی از انباشتگی و عفونت و کیست خونی و همان پودر و بیس شیشه است..
مخصوصا زیر ریشه موها و ریش و.. این مواد می‌تواند در همه جای بدن پخش شود و کم کم این اتفاق برای من افتاد و همه جای بدنم را درگیر کرد .
در حدی که بیوشیمی و لنف و آب در بدن تبدیل شده به فاضلاب و عفونت ..
پیشنهاد میکنم از نوره و حنا و سدر استفاده کنید ، نوره مواد زائد را به سطح پوست می‌کشد و خارج می‌کند، حنا پوست را لایه برداری و پاکسازی می‌کند، حنا و سدر گیاهانی هستند که تن را خنک می‌کند و آتش مصرف شیشه و جهنمش را کاهش می‌دهند.
به امید نجات و رهایی همه شما عزیزان ، کمک بگیر و باور کن که میتوانی درمان شوی ..
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.