روش های جدید ترک اعتیاد

رفتن به سمت اعتیاد کار بسیار ساده‌ای است؛ اما ترک آن کاری بس دشوار است که نیاز به طی کردن روش‌های مختلف دارد. معمولا، ترک اعتیاد در کمپ‌های مخصوص انجام می‌شود که در آن تمامی شرایط لازم از قبیل حضور پزشک، مددکار، روانشناس و غیره مهیا است. البته، برخی از بیماران نیز روش‌های سنتی و خانگی، که به اصطلاح روش یابویی نام دارد را، اتخاذ می‌کنند. انتخاب روش مناسب برای ترک کردن بسیار مهم بوده و حتما باید طبق دستور پزشک صورت گیرد. پزشک با انجام آزمایشات خاص، شرایط روحی و فیزیکی بیمار را ارزیابی کرده و بهترین روش ترک اعتیاد را برای او در نظر می‌گیرد. طبق گفته پزشکان بهترین روش، روشی است که بیمار کمترین درد را متحمل شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. به یاد داشته باشید که تمام بیماران با یکدیگر فرق دارند و همین امر روش‌های درمانی را متعدد کرده است؛ به گونه‌ای که ممکن است یک روش برای فردی بهترین نوع درمان باشد؛ در حالی که همان روش ممکن است برای فرد دیگری عواقب ناگواری رقم بزند.

اصول انتخاب روش موثر ترک اعتیاد

در ابتدای کار باید بیماران در کلاس‌های مشاوره شرکت کرده و نوع مواد مخدر و میزان مصرف خود را به اطلاع پزشک برسانند. طبیعتا، روش ترک اعتیاد برای افرادی که مدت‌ها در حال تزریق مواد مخدر بوده‌اند با افرادی که همان مواد را با روش سنتی مصرف می‌کرده‌اند، فرق دارد. گام بعدی انجام تست‌های آزمایشی است تا پزشک با شرایط فیزیکی بیمار آشنا شود. این تست‌ها شامل تست خون، ایدز، تنفس، سلامت قلب و غیره می‌شود.

قبل از آغاز درمان نیز باید کمپ مورد نظر برای بیماران انتخاب شود تا بسته به نوع درمان دارای امکانات لازم باشد. اختلالات روانی، سن، جنسیت، وزن و شرایط روحی بیمار نیز همگی باید در نوع درمان لحاظ شوند. مطمئنا، افرادی که سن زیادی دارند قادر به تحمل هر روش درمانی نیستند.

روشهای نوین ترک اعتیاد

روش‌های جدیدی برای ترک اعتیاد خلق شده‌اند که جایگزین روش قدیمی و سنتی یابویی شده‌اند. چراکه قطع ناگهانی مواد مخدر عوارض شدیدی را برای بیمار رقم می‌زد و در مواقعی او را به کام مرگ می‌کشاند.

روش کاهش استفاده مواد به مرور زمان برای ترک اعتیاد

یکی از بهترین روش‌های ترک اعتیاد روش کاهش تدریجی است. در این روش، که معمولا بین 5 الی 6 ماه به طول می‌انجامد، پزشک برای بیمار یک برنامه بلندمدت اتخاذ می‌کند؛ به گونه‌ای که در ماه اول بیمار 1 روز در هفته هیچ موادی مصرف نمی‌کند. در ماه دوم این مقدار به 2 روز در هفته افزایش پیدا می‌کند. این روش تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که بیمار کاملا مواد را ترک کند. در طول درمان به روش تدریجی مصرف ویتامین و انواع مواد معدنی بسیار مهم بوده و عدم مصرف آن‌ها مشکلات زیادی را برای بیمار به وجود می‌آورد. شایان ذکر است که مدت زمان درمان برای بیماران تزریقی تا 2 سال ممکن است طول بکشد به همین خاطر روش تدریجی را مخصوص افراد تزریقی نامیده‌اند.

ترک اعتیاد با دارو

داروهای مختلفی برای ترک اعتیاد مفیدند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از کلونیدین و متادون که هر کدام بسته به نوع مصرف و تشخیص پزشک تجویز می‌شوند. توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه و بیش از اندازه این داروها اعتیادآور بوده و بیمار را وابسته می‌کند؛ به گونه‌ای که با قطع مصرف آن دچار اختلالات روحی و حتی جسمی می‌شود. البته، چنین داروهایی خاصیت‌های بسیار زیادی دارند و موارد مصرف آن‌ها مختلف است. به فرض مثال، قرص کلونیدین برای کاهش فشار خون کاربرد دارد. از این رو، مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند بیمار را دچار افت فشار کند. برای درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد راه های مختلفی وجود دارد که می توانید تمامی این راهکارها و درمان های دارویی را با کمک پزشکان و روانپزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین با خیالی آسوده سپری کنید.

روشهای جدید ترک اعتیاد

ترک اعتیاد در بیمارستان

برخی از بیمارستان‌ها در کنار ارائه خدمات به بیماران مختلف اقدام به درمان معتادان نیز می‌کنند. این بیمکارستان‌ها تمامی شرایط یک کمپ ترک اعتیاد را داشته و برای بیماران حاد مناسب هستند؛ بیمارانی که میزان مصرف آن‌ها بسیار زیاد است و با روش‌های فوق قابل درمان نیستند پس از درمان در بیمارستان در خانه‌های بهبود اقامت کرده و مراحل پساترک را طی می‌کند. در مدت پساترک، بیماران تحت نظارت کامل پزشکان و مددکاران هستند تا مبادا مجددا به سمت مصرف مواد بروند. همچنین، اجماع درمانی که در آن برنامه‌های مشاوره ارائه می‌شود نیز در این خانه‌ها صورت می‌گیرد. به یاد داشته باشید که تمامی روش‌های ترک اعتیاد باید توسط پزشک تجویز شوند.

دیدگاه‌ها  
در کلینیک نگین روش های جدید ترک اعتیاد مثل هم پوشش داده میشه؟؟؟؟؟
به نقل از عمادپور:
در کلینیک نگین روش های جدید ترک اعتیاد مثل هم پوشش داده میشه؟؟؟؟؟

سلام بر شما دوست عزیز. تلاش ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین همواره در این راستا بوده تا بهترین و جدیدترین روش های ترک اعتیاد را به بیماران عزیز ارائه کنیم.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.