مواد مخدر صنعتی

مواد مخدر صنعتی لیستی از ماده های مخدر هستند که به صورت انسانی ساخته شده اند. از جمله انواع مواد مخدر صنعتی می توان به کراک، شیشه، ال اس دی، قرص اکس، آمفتامین ها و ... اشاره کرد. با توجه به اینکه روزانه مواد متفاوتی توسط افراد سود جو ساخته می شوند لیستی که از مواد صنعتی وجود داره هر ساله در دست تغییر است و بروز می شود. با اینکه ترک مواد مخدر صنعتی از مواد سنتی سریع تر است اما عوارض مواد مخدر صنعتی به مراتب از مواد سنتی طولانی مدت تر بوده و در صورت اعتیاد به این مواد فرد تا سال ها برای بازگشت به زندگی سابق خود دست و پنجه نرم خواهد کرد. برای کسب اطلاعات در رابطه با انواع مواد مخدر می توانید به مقالات سایت نگین مراجعه کنید. 

مواد مخدر صنعتی چیست؟

مواد مخدر صنعتی همانند هر نوع ماده اعتیاد آور برای فرد مصرف کننده خطراتی در هنگام مصرف و پس از مصرف در پی خواهند داشت. زمان نشئه بودن در هنگام استفاده از این مواد بیشتر است و از آن جایی که بیشتر افرادی که به مواد صنعتی روی می آورند نوجوانان و جوانان هستند احتمال اینکه تصمیم گیری اشتباه زمانی که حال خود را نمی دانند صورت بگیرد بالا خواهد رفت. از مواردی که حتما به گوشتان خورده است می توان به رانندگی در زمان نئشگی و یا حتی حمله بعضی نوجوانان به خانواده و دوستان اشاره کرد.
مواد مخدر صنعتی روی مغز و سیستم عصبی افراد تاثیر می گذارند و باعث تخریب و تحلیل آن ها می شوند. افسردگی های شدید و از بین رفتن زندگی نرمال افراد پس از استفاده از مواد صنعتی مشاهده خواهد شد. اگر دوز این مواد تنظیم نشده باشد ایست قلبی و حملات روحی روانی در آن ها مشاهده خواهد شد.

مواد مخدر صنعتی چیست؟

انواع مواد مخدر صنعتی جدید

همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد لیست مواد مخدر صنعتی هر سال رو به رشد است. یکی از مواد مخدر جدید که شاید اسم آن را نشنیده باشید فلاکا (flakka) است این ماده صنعتی در آمریکا فراگیر شده است. این ماده معمولاً از یک نسخه مصنوعی از یک محرک شبه آمفتامین در کلاس کاتینون به نام alpha-PVP ساخته می شود. کاتینون های مصنوعی محرک های ساخته شده توسط بشر هستند که از نظر شیمیایی با ماده کاتینون که در گیاه خات یافت می شود ، ارتباط دارند. این گیاه در عربستان و آفریقای شرقی رشد کرده و برخی افراد برگها را برای اثرات محرک ملایم می جوند. Flakka شبیه ماده مخدر نمک حمام است.
این دارو معمولاً در سیگارهای الکترونیکی خرخر ، تزریق ، خورده ، دود یا بخار می شود. یک اسم خیابانی رایج برای Flakka (که خود برای خیابانهای مختلف آلفا-PVP است) به دلیل شکل ظاهری ، "شن" است. این دارو به طور معمول به شکل کریستال یافت می شود و به رنگ سفید یا صورتی است. افراد مبتلا به اعتیاد Flakka در معرض خطر جراحت و مرگ قرار دارند. کاتینون های مصنوعی مانند Flakka بخشی از گروهی از داروها هستند که به عنوان مواد مخدر صنعتی جدید شناخته می شوند. این ماده برای اولین بار در اواسط سال 2000 در بازار مواد مخدر وارد شد، افراد سود جو برای تقلید از سایر مواد مخدر مانند کوکائین ، اکستازی و ال اس دی ماده مخدر فلاکا را ساختند. انواع مختلفی از کاتینون ها وجود دارد ، مانند مپدرون ، متیلون ، مت کاتینون ، بوپروپیون و بوفدرون.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.